2011/2/2 Gabriel <jarod...@yahoo.com>:

> E protocolul 41, nu 47.

Pardon, vorbeam din burta. Btw, ii zice ipv6 in /etc/protocols, pentru
confuzie completa :)

> Problema nu cred ca e asimetria per se. Rutarea in internet e departe de  a fi
> simetrica, sansele de asimetrie crescand (proportional) cu  distanta (masurata
> in nr de AS-uri prin care trec pachetele) fata de  destinatie.
>
> Problema e ca uneori ajungi destul de greu la un relay (vezi traceul lui Geoff
> Huston din linkul dat mai devreme pe thread), iar pe de alta parte, si
> traficul
> care se-ntoarce poate sa ajunga la fel de greu la tine (nu neaparat din cauza
> asimetriei), de unde rezulta o gramada de delay. Faptul ca internetul v6 e
> [...]

Yeah well, momentan mi se pare cea mai la indemana solutie de a avea
v6 _now_ si de a discuta cu altii in situatie similara, in special la
noi unde suntem relativ departe de "core" incat sa nu-ti convina sa
plimbi trafic "metro" prin toata Europa, cu penalizari de RTT si de
banda semnificative. Cand esti prin US sau Europa de Vest si
providerii de tunele au endpointuri la doar 2-3 hopuri distanta
probabil ca intr-adevar nu mai merita bataia de cap.

--
Petre.