On 04/26/2011 12:54 PM, Ionel Mugurel Ciobica wrote:
>   - 3G asta merge cu linux din teava? (Nu voi avea mult timp sa ma joc
>     cu jucaria respectiva, imi voi vizita parinti scurt, 1-2 zile)

cum s-a mai spus, unele da, altele nu: alea mici si albe (3G chior) de
la vodafone prepaid merg, zte-urile de la digi merg ciudat (in ultima
vreme deloc) pe ubuntu

>   - internetul asta 3G (cu care nu am experienta absolut deloc) este
>     suficient pentru un skype? Acesta fiind singurul program pe care ai
>     mei il vor rula sa-si vizioneze nepotii din tari straine...

viteza in principiu e suficienta daca ai semnal, dar ai grija la
provider: de exemplu, pe vomafone skype e inutilizabil daca nu platesti
5€ in plus pe luna pt nus ce optiune de voip

>   - Este si altceva in afara de 3G? Ai mei au un telefon fix de la
>     romtelecom. Nu stiu in ce masura ar merge un adsl...

vezi ce s-a zis, romtelefon ar trebui sa fie foarte ok; ai mei s-au
mutat pe rds cand a venit acoperirea pe acolo pentru ca aveau o chestie
combinata adsl + tv, iar la tv au tot taiat din canale si au crescut
preturile, dar cu netul n-au avut niciodata probleme in cei cativa ani
de folosinta

>   - Cind se face conectarea la internet, adresa IP este publica sau
>     privata? Daca e privata, se poate configura dracia sa faca un tunel
>     ssh revers, ca sa ma pot conecta eu la acel laptop sa pot remedia
>     eventualele probleme care pot aparea?

openvpn should work, incearca sa-l faci cat mai automat (a fost dureros
pana i-am explicat la telefon lui taica-miu cum sa ruleze ceva in
terminal: chestii care la mine sunt reflex, gen dat enter dupa o
comanda, trebuie specificate explicit. dupa fiecare comanda.)

>   - Alte sfaturi pe care le aveti sint binevenite. Voi fi la Bucuresti
>     din 1 mai pina pe 5 mai, perioada in care as putea cumpara ce-mi
>     trebuie, apoi voi fi la parinti uichendul care vine, deci pot
>     testa.

as zice sa eviti vodafone (din cauza ca-s nesimtiti) si sa incerci
romtelefon ADSL; cosmote se lauda si ei cu 3G aproape peste tot, dar din
ce am citit sunt cam cretini (traficul se rotunjeste la 1MB, unii zic ca
semnalul ala 3G cu care se lauda de fapt nu prea exista...)