On 28-04-2011, at 01h 26'39", Tatulescu Andrei wrote about "Re: [rlug] 3G in
zone rurale"
> Salut,
>
> Ai incercat sa vezi daca este vreun furnizor local de servicii internet
> (wired /
> wireless) ?

Da. Un nene a bagat tv prin cablu (care nici nu merge bine), dar nu
are si internet (nici macar el). Iar alte variante nu sint. Initial
m-am gindit la 3G caci stiam ca centrala telefonica este in satul
(pardon, un oras) vecin.

Am cerut oferta de adsl si romtelecom zice ca merge pina la 20Mbps.
Deci variante sint:
        o     clicknet surf (pina la 2Mbps) cu 4.4 euro pe luna,
        o     clicknet play (pina la 6Mbps) cu 6.9 euro pe luna,
        o     clicknet power (pina la 20Mbps) cu 9.3 euro pe luna.
plus ruter gratuit la alegere:
        o     router 1 x eth
        o     router 4 x eth & wi-fi
        o     router xdsl 4 x eth & wi-fi & VoIP
daca iau contract pe 2 sau 3 ani.

In plus scade pretul abonamentului de telefon de la 7.8 la 4.5 euro
(fara tva). BTW cit este TVA in Romania? 24%?

Nu au zis nimic de IP fix, dar vad eu ce fac. Poate rezolv cu
no-ip.org.

Mai ramine acum sa fac rost de un laptop cu linux (Debian sau
prieteni) preinstalat, de preferinta cu webcam incorporat, ca sa nu
aiba ai mei prea multe chestii de conectat singuri :-) Cine stie de
unde pot face rost de ceva hardware acceptabil in Bucuresti sau
Suceava? Chestii minime sint OK, cum am mai zis nu se pricep ai mei la
computere, deci nu-l vor folosi la altceva.

Mersi,
        Mugurel