2011/8/19 Dan Borlovan <d...@level7.ro>:

> O sa fac oricum teste de viteza. Nu ca la 500MB/s discul ar mai fi punctul
> slab :)

Exact asta voiam sa subliniez, nu atat performanta e problema, cat
durabilitatea. La 0+1 aka. "mirror peste stripe" cand iti cade un
singur disc se invalideaza un stripe intreg, ceea ce duce la o
sensibilitate mai mare la secondary drive failure si la rebuild mai
dureros. Atata timp cat arrayul e nedegradat, nu cred ca-s diferente
sesizabile de performanta.

> Pe de alta parte, un raid6 s-ar putea sa fie mai simplu de digerat, chit
> ca implica un pic de procesor, sint destule core-uri. Nu ca la ora asta
> mi-as da seama care varianta e mai rapida.

Raid10 ar trebui sa fie sensibil mai rapid, in special la random reads
(baza de date). Daca e nevoie doar de long-term storage (backup, porn
machine, etc), probabil ca raid6 e mai useful (daca nu altceva, macar
pentru ca-i poti face grow).

--
Petre.