On 08/19/2011 09:07 AM, Andrei Pascal wrote:

> Iar in caz de rebuild RAID6 o sa frece TOATE discurile din RAID (ca
> si RAID 5, de altfel) ceea ce pe langa penalizarea de performanta mai
> introduce si stress suplimentar asupra tuturor discurilor (si nu doar
> asupra unuia singur ca in RAID 1+0.

La recovery pe RAID 6 rupe doar n-1 discuri pentru că sunt două de
checksum și nu are nevoie de amândouă ci doar de unul dintre ele. Da,
distribuția de stress la reparare e mai mare la 5 și la 6 față de 10 sau
1E dar penalizarea de performanță este mai mică pentru că același stress
(citirea tuturor datelor + checksum) este împărțit aproape uniform, ceea
ce nu se poate spune că se întâmplă la mirror unde citirea este continuă
de pe un disc și prin urmare penalizarea de performanța este maximală.

Totuși, o configurație RAID nu se alege în mod primar după modul de
reparare sau după penalizarea de performanță în timpul reparării ci după
modul în care ai nevoie să fie scrise/citite datele în mod normal și
după disponibilitățile hardware. Prin urmare, dacă ai baze de date, nu
prea ai de ales decât între RAID 10 sau 1E (în funcție de numărul
par/impar de discuri). La fel, în cazul în care nevoile de scriere sunt
mult mai modeste dar cantitatea de date este mare, probabil vei merge
către un număr relativ mare de discuri și RAID 5 sau 6 sau artificii gen
RAID-Z (vezi ZFS) care de fapt nu este chiar RAID dar îl laudă lumea că
rupe la redundanță pentru stocat date.

La întrebarea din $subj cred că a răspuns rpetre. RAID-10 le pune în
ordinea care trebuie dpdv al performanței și anume stripe peste mirror.
Ca să eviți problemele cu discuri adiacente care cad (ex. a și b în
același timp sau c și d), probabil ai nevoie să pui discurile în orinea
a, c, b, d. La RAID 10 datele sunt stocate în ordinea: A1 A1 A2 A2, A3
A3 A4 A4 prin urmare nu ai protecție la căderea discurilor adiacente
decât dacă reordonezi discurile.

Flower
--
http://tech.serafimpantea.ro/