Quoting Tarhon-Onu Victor <lsmi...@gmail.com>:

>       Tu crezi ce vrei, eu doar imi fac datoria sa-ti spun care-i
> realitatea ca sa nu ramii cu impresia ca ce se intimpla intr-un sistem de
> calcul e cumva magie neagra, sau ca justificarile oficiale ale unora
> pentru niste erori timpite si greu de imaginat la fondurile pe care le au
> si masurile pe care ar trebui sa le ia pentru prevenire sint deja baza de
> studiu stiintific.
>       Ai avut si tu un array software raid in 5 ani cu discuri de
> 2ROL/bax care ti-a crapat si acum gata, ai acumulat experienta care-ti
> spune ca software raid-ul e de cacat. Serios!

   ... nu cred ca exprimarile "ne-elegante", ca sa fiu diplomat,
intarasc argumentele! Mai cred ca respectul si bunul-simt ajuta mai
mult!

  Raid soft am folosit
de mai bine de 10 ani, pe mai mult de o masina. Folosesc si acum md
raid1 pe partitiile cu sistemul de operare. Eu am scris ca md raid1 nu
e cea mai buna solutie pe partitiile de date, si am sugerat dupa
parerea mea, o solutie mai
buna, evident conform cu lipsa mea de experienta!

>       Probabil ca nu intelegi nici despre ce relatezi aici. Ce legatura
> are raid-ul software sau hardware sau mistiqueware daca datele de pe un
> disc se duc in lumea lor?

... si ce ar trebui sa inteleg?

>       Nu e job-ul partii de control si management a array-ului sa-si dea
> seama ce se intimpla pe un disc cu datele atita timp cit ele nu trec prin
> BUS/interfata. E treaba partii de management a discului sa-si dea seama ca
> discul de 2ROL/bax e cu vaca iar tu sa folosesti un soft de monitorizare
> periodica a semnalelor de la SMART care sa te atentioneze ca
> cheap&reliable=FAIL.

    ... cum am mai precizat anterior, altii au alta parere. Ei cred ca e treaba
partii de control/management a array-ui sa detecteze erorile(in
anumite conditii) si sa le si repare din informatiile de
redundanta(daca exista date suficiente). Nu trebuie sa si fii de acord
cu solutia asta. Si de ce ma rog nu
as putea sa folosesc md raid pe discuri cheap? RAID tocmai asta
insemna: redundant array of inexpensive disks. Tu te referi la
RAE(xpensive)D, nu-i asa?

>       Si pentru orice altceva exista md5sum/sha1sum. Daca ceva se duce
> la vale vei vedea folosind astfel de utilitare indiferent de mediul pe
> care sint datele.

   Da. Ia sa vedem ce zici tu, poate iarasi nu inteleg eu si-mi scapa ceva. Caz
concret: am 12 Tb de date, cu 'jde milioane de fisiere, si scriu cam 1Tb/24h.
Cam cat ar dura sa fac verificari de md5sum/sha1sum? Si sa creez
altele la fisierele modificate/adaugate? Dar tot nu ma ajuta cand
citesc, pt. ca nu stiu
daca ce citesc e asa cum a fost scris sau nu. Si daca in loc de 12 Tb,
am 120Tb?
   Alt caz, cablu sATA prost: SMART zice OK, dar aleator

>       Si gindeste-te cite instalari de OS sint pe RAID, daca s-ar duce
> ceva la vale iti dai seama ca intr-un final masinile alea ar boota cu
> spatele, nu? Ah, dar stai, tu nu gindesti, doar crezi ce ai citit "pe
> internet"!

   Oare asa sa fie? Toti bat campii? Si astia cu ZFS, BTRFS,
ext4(metadata checksumming), XFS(metadata checksums)? Alt caz, cablu
sATA defect la un moment dat: SMART zice OK, dar aleator ZFS scrub
zice ca a detectat erori, si
a corectat acele erori(4 din 8 teste, 2 teste/24 ore). Schimbat cablul eSATA,
erorile au disparut de atunci. Si mai sunt si alte fenomene din astea
ezoterice(controler disk/RAM/samd)! Aici m-ar fi ajutat cu ceva md-ul
sau sumele de control md5sum/sha1sum calculate? Cand as fi aflat?

   De fapt eu asta am vrut sa zic(poate nu m-am exprimat cum trebe):
- md raid nu e prost;
- md raid nu e cea mai buna solutie d.p.d.v. al detectiei/corectiei
erorilor(erori care pot sa apara din N directii si care nu sunt
imputabile
lui MD: disk,RAM,echipamente,incompetenta,etc,etc);
- ZFS este superior ca si capabilitatiti legate de detectie/corectie erori
fata de MD;
- ca e treaba lui MD sau nu, ca faca detectie de erori si sa le si
corecteze(intr-un mod care sa nu presupuna eforturi deosebite, gen
calcul de
sume de control pe milioane de fisiere si/sau zeci de Tb de date),
cred ca e un aspect pur filozofic, si in nici un caz nu e ceva
pragmatic.

> P.S.: CERN is derutatii aia care au primit foarte multi bani sa faca cu
> accelerator de particule dar aveau cabluri de retea ranforsate cu banda
> izolatoare, cu mufe de 2ROL/camion, care faceau contact imperfect si peste
> care foloseau nus' ce protocol proprietar cu un control mai putin strict
> al erorilor de li s-au varzuit toate datele strinse la prima activare a
> acceleratorului?

  Am inteles, is incompetenti astia de la CERN. Dar mai exista si
altii care au publicat rapoarte similare. Sa intelg ca absolut toti
sunt incompetenti? Sa inteleg ca de fapt tu afirmi ca: in conditii
NORMALE de exploatare, cu echipamante mai mult decat decente, cu
personal nu competent, ci super-competent, hai sa zicem in ca avem o
situatie ipotetica unde totul este si se face ca la carte, este EXCLUS
150% ca sa apara "sielent data coruption" ? Ca de
fapt asta inteleg ca afirmi tu.

> [...]
> corecteaza din politete si din simpla acordare a inca unei sanse face
> totul si mai credibil si ne da motive in plus sa credem ce spun ei, ba
> chiar sa facem o noua teorie a conspiratiei be baza afirmatiilor alora!
> Vai, CERN! Brr!!!
>       Bai du-te de aici...
>
> --
> I'm a genuine network and sys admin.
> I swear, I curse, I stick my dick into things in order to fix them.
> So don't ack like you're having a bad day with me around,
> 'cause I'll have fix to you and will not be able to fight it!

- pentru atasamente tip Office va rugam sa folositi format OFFICE 97;
- nu trimiteti date personale (CNP, copii dupa acte de identitate etc).

 O lista completa cu reguli de utilizare exista la:

http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php?topic=2000.msg3106#msg3106

C.A.S.J. Brasov - B-dul Mihail Kogalniceanu, nr. 11,Brasov
[web-site]: http://www.casbv.ro
[forum]: http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php