On Fri, 15 Nov 2013, Iulian Murgulet wrote:

> Cine? MD-ul e la fel de bun ca un hw RAID - asta ai vrut sa zici?

        Din puntul de vedere al performantei nu.
        Din punctul de vedere al raportului performanta/pret e mai bun
software raid.
        Din punctul de vedere al tratarii erorilor si a fiabilitatii pot
aparea discutii.
        Nu rare cind cazurile cind intr-o matrice raid se duce in lumea ei
adaptorul raid si varzuieste datele pe discurile care nu au nimic. La un
software raid daca se intimpla asta vei vedea un kernel panic cu mult
inainte ca datele de pe array sa fie inutilizabile.

        Implementarile RAID hardware insa nu pot fi inlocuite cu
implementari software pentru array-uri mari. Chiar si cu CPU puternic si
mult RAM, performantele unei matrici de, sa zicem, 32 de discuri sit mult
sub acelasi array implementat cu un controller dedicat.
        Insa chiar si in situatii dintr-astea extreme, daca scopul pentru
care ai nevoie de aceasta implementare nu e unul neaparat critic, sau este
dar performanta nu e critica si diferenta reala nu va fi mare pentru ca te
poti baza pe plusul consistent de viteza rezultat din mecanismele de
caching de date atunci deciziile vor fi dificil de luat.

        Implementarile RAID hardware sint cumva echivalentul
medicamentelor "naturiste" de purificare pentru traiul nesanatos. Zilele
trecute am fost fortat sa ascult vreo 30 de secunde un post de radio si
era o proasta care spunea ceva de genul: "ficatul tau sufera de la
consumul de alcool, tutun, si de la oboseala? Acum exista
nu_stiu_ce_cacat, otraveste-te sistematic cu asta sa ajuti organismul sa
elimine".
        Ei, daca ai nevoie ca sistemul tau sa traiasca in conditii
dificile (necesar de performante mari in mod sustinut) atunci baga-i
medicamentul hardware. Altfel nu-l forta/indopa aiurea cu cacaturi daca nu
e nevoie.

--
I'm a genuine network and sys admin.
I swear, I curse, I stick my dick into things in order to fix them.