On Lu, 21 apr 14, 23:15:35, Valentin Cozma wrote:

> problema este asa :
>
> PI se alimenteaza din USB, ca sursa primara
>
> iti trebuie un hub usb care nu da power pe uplink .

Dă sau ia? Pot determina asta cu un multimetru?

> ( eu mi-am luat un logilink de 4A care nu da power pe uplink -
> majoritatea sunt de 2 A, si dau power pe uplink )
>
> Si atunci PI il alimentezi cu charger ( 1A e suficient )

Eu am un HDD WD extern mai vechi (160 GB), pe care am încercat să-l
conectez printr-un hub USB (pe direct nici nu se urnește, probabil nu
primește curent suficient).

Am încercat să alimentez Pi-ul din tot felul de surse (încărcătoare de
mobil de 1A, multiplu cu mufă USB, etc), inclusiv din același hub USB
care este destul de forțos (13 porturi, pe sursă scrie că scoate 4A la
5V), dar începe să scuipe tot felul de chestii în consolă și devine
inutilizabil (load foarte mare) imediat ce încearcă să monteze o
partiție de pe HDDul extern. Rulează cu Raspbian Wheezy la zi.

Ca și comentariu general, Pi-ul îl am deja și îl folosesc și pentru
video, nu doar NAS. Pentru NAS și torrente acum folosesc un Asus WL-500G
Premium v2 cu OpenWRT. Merge foarte bine și stabil, dar aș vrea să mai
reduc din dispozitive (cabluri, alimentatoare, etc.) și distribuții (în
rest am doar Debian).

Oricum nu mai intenționez să dau bani pe ceva ce nu are SATA, USB3 și
Gigabit (pe lângă HDMI, TOSLINK, etc. și un Cortex A15 sau ceva de
genul).

Salutări,
Andrei
--