salut

ce sisteme / tehnologii / arhitecturi mai sunt la moda pentru accesarea
unui filesystem cu fisiere multe si nu (toate) foarte mari (ca sa facem
o gluma, storage de pr0n), accesibile de pe mai multe masini
pana acum la ce ma gandesc:
- GFS (horror, atunci cand mergea mergea, dar si cand se oprea incepea
suita de reboot-uri pana cand isi dadea drumul); n-am testat cu gfs2,
dar nici nu prea am curaj :-P
- OCFS - dupa un timp cand se aduna multe fisiere/directoare daca ai de
parcurs intreg arborele chiar si read only (ex. pentru backup) mai bine
iti bati cuie in cap decat sa faci asemenea operatii
- NFS - cred ca ar fi merge mai bine ca ocfs-ul, dar unii retarzi de
programatori nu au auzit de hash de directoare, iar cand se strang de la
cateva zeci de mii de fisiere intr-un director accesat, incep sa apara
probleme la nfs; plus ca sistemul sta pe o singura masina, daca pica aia
s-a dus toata magaoaia ...
- samba (smbfs) nu-l pun in lista, daca nu am geamuri prin zona nu ma
leg la cap
- gluster-ul nu cred ca intra in discutie, ca nu fac union de brick-uri

altceva ce mai e la moda si se porteaza la 'pr0neala' ?

mersi
Alex

ps: e miercuri, nu e vineri, iar pe femeia de servici nu au mancat-o
canibalii, am vazut-o eu de dimineata :-P