On 11/26/2014 08:23 PM, Alex 'CAVE' Cernat wrote:
> salut
Salut!

> [...]
> iti bati cuie in cap decat sa faci asemenea operatii
> - NFS - cred ca ar fi merge mai bine ca ocfs-ul, dar unii retarzi de
> programatori nu au auzit de hash de directoare, iar cand se strang de la
> cateva zeci de mii de fisiere intr-un director accesat, incep sa apara
> probleme la nfs; plus ca sistemul sta pe o singura masina, daca pica aia
> s-a dus toata magaoaia ...
> - samba (smbfs) nu-l pun in lista, daca nu am geamuri prin zona nu ma
> leg la cap
> - gluster-ul nu cred ca intra in discutie, ca nu fac union de brick-uri
Cred ca sunt 2 lucruri un pic diferite in exemplele tale: sisteme de stocare
paralele
(toate exemplele tale fara NFS si samba) si sisteme stocare/aceess in retea
(cifs/nfs)
E adevarat ca granita nu e clara intru-cit sistemele paralele de stocare au
clienti ce
pot monta stocare pe noduri.
(ex : poti sa faci o stocare cu CEPH de ex si apoi sa dedici niste noduri
client ca gateway-uri
cifs/nfs ce sa exporte respectivul volum ... evident pierzi toate avantajele ce
le-ai avea folosind
clientul de ceph - scalabilitatea in latenta si throughput cu toate nodurile de
stocare)

So, ca raspuns punctual, cel mai facil e NFS...
Daca vrei sa faci treaba paralela o sa iti trebuiasca masina/masini de
metadata..
asha poti incerca pNFS http://en.wikipedia.org/wiki/Network_File_System#2000s

De asemeni poti incerca CEPH http://en.wikipedia.org/wiki/Ceph_%28software%29
si eventual pui si un client ce il faci NFS server

Sau bagi openstack-ul direct si folosesti Swift (cel putin in fedora rpm-urile
sunt in repo)
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenStack#Object_Storage_.28Swift.29

Adrian