On Saturday 14 February 2015 15:47:24 Alexandru Balan wrote:
> [...]
> clienti care stiu SRTP  (Linphone si Bria) si care suporta toate
> platformele. Problema a fost ca din 3G/4G, oricate combinatii de setari am
> incercat pe clienti, cand mergea cand nu mergea (suspectez nat traversal
> issue). - Repro - mult mai stufos decat sipwitch, inca n-am reusit sa
> inteleg tot ce se intampla acolo.
>
> E primul meu attempt la voip si in afara de sipwitch, toata documentatia pe
> care am gasit-o a fost foarte ostila. Ma poate ajuta cineva cu un
> noob-friendly paper care sa ma ajute sa instalez un setup care sa serveasca

Salut,
Am facut vara trecuta un proiect de genul asta bazat pe asterisk pentru un
client.
Din cate mi-am putut da seama, partea de tls/srtp nu e foarte bine studiata la
asterisk ( putine info pe liste, putini clienti, bug-uri etc), insa in final am
gasit combinatia castigatoare. Asterisk 11.11 a functionat, seria 12.x nu am
reusit sa o fac sa mearga. Intre timp am inteles de la cei care fac
implementarea ca au dat si aici peste un bug dar s-a rezolvat prin upgade,
deci probabil e 11.12 in productie.

Linphone este ok, cu amendamentul ca nu foloseste CA-urile din sistem ( pe
windows sau Android) ci are hardcodata lista de certificate a Mozilla . Deci
musai trebuie sa cumperi certificat, daca nu vrei sa il recompilezi. Doar pe
linux foloseste CA-urile locale. Poate s-au mai desteptat de asta-vara pana
acum.

In ceea ce priveste telefoanele, e posibil ca providerul sa iti blocheze pur
si simplu pachetele VoIP.
        Eu am propus, dar nu s-a acceptat in proiectul respectiv, canal IPSEC
cu
serverul. Nu am testat pe mobile  daca pot duce acest trafic criptat - nu era
in tema data - dar poate in cazul tau merge, si atunci iti deschide un orizont
mai larg: mai multi clienti SIP disponibili , scapi de filtrarea providerului
etc.