TL;DR: bine, bine, dbus si systemd. Cum dracu functioneaza astea cand nu
merg as expected?

Pana relativ recent am reusit sa-mi impac pe sistemul propriu dorinta de a
merge "full systemd" (si am sysvinit ca PID 1) si nevoia (preferinta?) de a
folosi network-manager pt. managementul retelelor wireless si a vpn-urilor
(e clic-clic si are tot soiul de pluginuri, inclusiv openvpn si
openconnect).

Recent insa ceva s-a schimbat prin tevaraia din spate si n-m nu ma mai lasa
sa editez conexiuni, e totul greyed out si apare pe butonul cu rotita care
ar trebui sa editeze conexiunea un mesaj cum ca "No polkit authorization to
perform the action".

Cunostintele mele despre polkit si consolekit sunt doar vagi (am lightdm,
face el acolo ceva, exista niste reguli predefinite sa-l invete ca daca
sunt adaugat oldschool in grupul netdev sa ma lase in pace), da' undeva
ceva da cu virgula, si abordarile traditionale cu cautat pe forumuri si
bugreports nu prea ma ajuta, pentru ca dau de diversi maintaineri ofticati
ca nu folosesti tot stackul si nu te-ai documentat cum e cu polkit and
friends.

Documentatia pe care am gasit-o pana acu (
https://www.freedesktop.org/software/polkit/docs/latest/polkit.8.html )
pare sa fie doar atat, documentatie, dar nu dau de vreun document care sa
intre in detalii mai operationale: diagrama sistemului, cum poti intercepta
sau simula mesaje, utilitare sau flaguri de debugging, etc.

Poate cineva sa ma indrume spre ghiduri (sau chiar carti!) despre jucariile
din subiect?

Tin sa notez ca mi-am rezolvat temporar problema (rulez
nm-connection-editor ca root si aia e), da' asta nu schimba faptul ca
dracovenia asta e mai prost documentata ca SELinux, de care inca fug toti
ca dracu de tamaie.

--
P.