> În primul rând mi s-a părut aiurea că pentru reproduce fișierul de
> configurare al clientului OpenVPN, în NetworkManager a trebuit să dau o
> groază de clicuri prin interfață și nu a fost prea intuitivă experiența.
> Apoi, de câte ori te deconectezi și reconectezi, te lasă deconectat și tre'
> să pui iar mâna pe maus ca să te reconectezi.  Sau poate mi-a scăpat ceva?

Dude, nu sunt nascut ieri :) Am avut (si am in continuare in anumite
locuri) situatii de-astea cu cateva openvpn-uri simultane, fie ca daemon,
fie ca client, etc.

Nevoia pe care o am pe laptop este data in primul rand de ales retele
wireless din cele disponibile (nu tot timpul ai cateva minute sa dai cu
iwlist, sa-ti amintesti cum se setau wpa2 sau certificate sau 802.1x sau
mai stiu eu ce, etc). Faptul ca n-m are si pluginuri pt. diverse vpn-uri e
un bonus (in acest moment am configurate un openvpn si 2 anyconnecturi, dar
am mai avut nevoi de ipsecuri sau vpnc etc si e relativ placut sa fie
intr-un singur loc).

Aia cu "e dificil sa dai clic" am rezolvat-o din consola cu nmcli, practic
tot ce stiu e ca dau "nmcli c up <tab>" (c e de la connection) si are
tab-completion cu numele asa cum sunt ele configurate.

All in all, e destul de practic pt. scenariul in care te tot plimbi prin
diverse retele (ca daca era doar la birou si acasa, rezolvam de mult
altfel). Pacat ca baietii au un fetis cu dbusuri si policykituri si alte
mantzocarii de-astea moderne care trag dupa ele jumatate din opera si
creatia lui Lennart. Am zis ca poate totusi n-ar strica sa ma prind cum se
debugheaza astea, pentru ca vorba bancului, incet-incet devin obligatorii.

--
P.