On 5/23/20 12:23 PM, Catalin Bucur wrote:
Salutare,

Am un server (fizic) pe care va rula un site destul de accesat ce va consuma resurse maricele, dar nimic exagerat, poate ceva mai mult pe perioade scurte.

Din experienta voastra merita "efortul" sa-l configurez pe baza de containere, de exemplu unul pentru nginx, altul pentru mysql? Ma gandesc ca poate mi-ar aduce avantaje in viitor in cazul in care mai apare un site de aceeasi anvergura pe acelasi server, sau poate daca intru in zona fail-over/load-balancing.

Daca raspunsul este da, avand in vedere ca nu e "marea clusterizare" sau cine-stie-ce configuratie, ce ar fi mai ok sa aleg? LXC sau Docker? Pentru orchestration sa ma incurc cu Kubernetes sau e un monstru pentru ceea ce vreau sa fac?

Mersi de idei.

Numai bine,

Eu nu m-aş încurca cu Kubernetes. Depui mai mult efort în managementul lui decât în hostingul propriu-zis. Containerizarea e utilă că poţi rula aplicaţiile cu versiuni, config-uri diferite mai uşor şi ai o oarecare separare pe care o poţi obţine şi în stil "clasic" dar mai greu. Mie sincer nu îmi place Docker deloc ( folosesc pe vreo două servere) din cauză că rularea containerului depinde de funcţionarea  serviciului rulat ( dacă serviciul nu porneşte nu prea ai altă soluţie de debug decât log-ul pe care îl produce) . Iar, aparenta economie pe care o obţii montând layere succesive eu cred că în timp devine risipă. După un anumit timp modificările sunt mai mari decât containerul iniţial. (Am ajuns în situaţia asta şi cu un hyperv în care iniţial aveam imagini diferenţiale pornind de la o imagine de bază. După un timp (ani) diferenţele erau mai mari decât discul. Am eliberat spaţiu trecând la imagini separate. Teoretic cred că la Docker ai putea să refaci imaginile periodic, dar e o complicaţie căreia nu îi văd rostul.

Pe de altă parte ai tot felul de produse pe care le găseşti sub formă de docker şi care pot fi utile, deci nu strică să le ai pe ambele instalate. Nu ştiu dacă mi se pare, dar Docker pare mai "la modă" deci probabil e mai mult suport, sunt mai multe tool-uri

LXC e mai apropiat de abordarea clasică, poţi să ai un client/un container, nu un client/5 containere, pentru care să îţi trebuie management.

Deci, dacă ar fi să aleg independent de alte constrângeri eu personal aş alege LXC.

Sigur că dacă stai să te gândeşti de fapt containerizarea nu te scuteşte de prea multe lucruri, în cea mai mare parte îţi rezolvă nişte chestii pe care poţi să le scriptezi, lăsând nerezolvate problemele pe care nu le puteai rezolva nici înainte :)