Placa cu care mă joc e un Pine64 fără wireless, e conectată la rețea
prin cablu Ethernet.  Un dram de bun-simț mai e totuși în comunitatea
Debian, totul a funcționat normal când am ras NetworkManager și am
repornit rețeaua, dacă am configurat manual /etc/network/interfaces.

Aș fi ras și systemd, `apt purge systemd` dă impresia că ar funcționa,
dar instinctul mi-a zis altceva și am încercat de probă într-un VM cu
un Debian 10 amd64, fără succes.

Contrar așteptărilor din ultimii (15?) ani, sunetul în Linux nu necesită
pulseaudio.  În Chromium era necesar, dar Firefox nu-i duce lipsa.  Acu'
îmi dau seama că pot rade libpulse* cu totul, nu mai știu de ce l-am
cruțat prima dată.  Apropo, un Python minimal a trebuit să pun înapoi
pentru că aveam io nevoie de el pentru a folosi Slack în WeeChat cu
wee-slack.
Experiența mea e că ai nevoie de pulseaudio pentru skype de pildă ( slackware nu avea pulseaudio, a trebuit să "mă descurc"). De ce ai nevoie de skype, ar fi o întrebare, dar în general ai...