(mă distrează asta cu Microsoft care angajează linuxari, mi-a luat o săptămână să îi conving să treacă într-un advertorial că implementasem un single sign on cu  Linux - făceam password sync din AD-  în vremea aia cuvântul ăsta avea "ban" la Microsoft. S-ar putea să fie prima apariție a cuvântului într-un text girat de MS în România :)  O tempora...)

Și apropo de Outlook, nu s-a găsit nimeni să facă naibii un frontend pentru Tb să arate și el un pic mai bine ca dracu'  :)

e proprietar protocolul de comunicatie cu exchange asa ca tot ce exista este via OWA, in speta https://www.beonex.com/owl/

era cit pe ce sa il cumpar dar nu se integreaza complet si am nevoie de chestiile lipsa, astia de la mine adora sa planifice sedinte in care sa planifice urmatoarele sedinte. iar calendarul cu toate rahaturile din jurul lui ( scheduler, room finder, sincronizare cu calendarele altora, blablabla ) sint strict necesare.

Și să aibă calendarul și adress book-ul integrat  ca să nu mai instalezi 5 pluginuri să meargă (apropo de alea 1000 de computere) .

yeeeeeeeeep

Că sincer de mers chiar merge, după ce kmail a capotat acum vreo 10 ani din cauza volumului de mailuri îl folosesc fără nici o problemă dar nu l-aș da la clienți tocmai ca să nu instalez eu alea 5 pluginuri sau câte îmi trebuie :) Geaba faci tu suită Office dacă nu ai și client de mail ...

kmail a fost intotdeauna o porcarie, din pedeveul meu. nu i-am inteles niciodata pe deplin pe cei 4 colegi ai mei masochisti care il foloseau.

Ha, mă simt iar tânăr cu lista asta  :)

Eu am folosit o vreme kmail pentru că se integra mișto cu kolab ( încă mai am servere cu kolab, inclusiv ăsta pe care îl folosesc pe domeniul meu) și chiar funcționa agenda și calendarul cu kdepim.

Nu în ultimul rând arăta mult mai bine ceea ce se întămplă și în zilele noastre .

Dar evident că dacă începe să nu mai descarce mailuri că sunt prea multe.... adio și la gară, nici nu mi-am bătut capul să văd dacă l-au reparat între timp.

Între timp lucrurile s-au mai schimbat pentru că și ăștia de la kolab s-au orientat mai degrabă spre caldav și practic nu mai există client care să parseze obiectele direct din imap ( că asta era șmecheria ) așa că nu se mai justifică nici pentru mine.

Btw, eu nu prea m-am ocupat cu softul dar m-am chinuit un pic să repar pluginul de kolab pentru tb și mi s-a părut scarry, nu știu dacă pentru alte aplicații e la fel  :)

Și protocolul ăla al lui exchange s-a tot schimbat. În momentul de față încă se poate folosi cu succes ActiveSync pe Outlook cu kolab, doar că wizardul nu îți dă opțiunea din prima, trebuie să mergi în control panel ca să configurezi contul. Nu l-am folosit intensiv dar fi-meu are configurat outlook cu ActiveSync de vreun an de zile și nu s-a plâns, nu că aș face meetinguri cu copilul, dar crash nu dă :)

Cum ziceam, în domeniul corporate e complicat să intri cu o soluție din asta, dar mai am clienți mai SMB care folosesc ocazional calendarul, nu cred că ridică probleme.

Acum Exchange merge pe EWS, nu mai e pe MAPI over RPC. Care EWS pare asemănător cu ActiveSync, teoretic nu e proprietar dar din ce m-am uitat eu prin ce documentație dau ei nici public nu prea pare a fi :)

Nici nu prea mi-am bătut capul prea tare că din ce văd mailul tinde să devină obsolete, tânăra generație folosește whatsapp și probabil că în viitor o să ajungă standard și la manageri, ca să nu mai fim nevoiți să vorbim, ca primitivii, în fraze complete ...