--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, "mihairosioru"
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Absolut de acord! Sa se faca un referendum! Credeti ca milioanele
de
> romani care lucreaza acum in UE nu vor dori sa scape de permisele
de
> sedere, de permisele de munca, de vize si asa mai departe? Credeti
> ca milioanele de romani ramasi in tara si care traiesc de pe urma
> banilor trimisi de catre cei plecati nu vor dori acelasi lucru?
> Credeti ca cei care lucreaza ilegal in Spania si Italia nu ar dori
> sa li se reglementeze situatia, obtinand statutul de cetatean al
> [...]

Chiar de vor spune DA, domnule Rosioru, pierdeti din vedere mai multe
aspecte.In primul rand dreptul de munca in EU nu va veni odata cu
aderarea.Uitati-va la cele 10 state "proaspat" admise in Eu in
2004.Nici polonezii, nici cehii, etc n-au primit inca dreptul de
munca in EU.Si situatia va fi aceiasi inca ani buni, cu aceleasi vize
de lucru (care btw, desi nu mai sunt la curent cat costa acum imi
amintesc ca pe vremea cand lucram in EU, in anii 90 costa cam de 4
ori mai mult decat o viza de lucru in US, de unde si migratia skilled
workers spre US...Deh:), metehne vechi la EU inca:))

Apoi mai e si "hopul" trecerii la moneda unica care dupa Isarescu s-
ar face prin 2012-2014 in Romania...

Asadar nu va grabiti ca mai e cale lunga si s-ar putea ca DA-ul ala
sa fie cam cu jumatate de gura atunci cand lumea va mai obosi "pe
drum"...E de inteles entuziasmul, dar sa nu pierdem din vedere
realitatile ce se vad la vecini...