Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Bert Muijtstege

Omosis. ik ken alleen reversed Omosis van mijn werk, dus heb even op de 
wiki gekeken.Je wilt dus vanuit een database de data halen ?Welk formaat moet 
deze polygoon hebben ? Is zoiets ook niet gebruikt om de data van AND te 
converteren ? Ik zag inderdaad dat het knooppunten netwerk nog redelijk 
'maagdelijk'is, alleen in mijn buurt zag ik wat data, er loopt een route hier 
door de straat, zal deze aanvullen.Ik denk als er een redelijke kaart te maken 
is voor de GARMIN GPS-en er wel meer mensen routes gaan aanvullen... Er is een 
JAVA pogramma; GPS_explorer, maar hier kan ik de source niet meer van vinden.Ik 
heb het wel werkend gekregen en dit zal moeten worden aangevuld met een USB 
data transfer. Ik ben trouwens eens met OSMcut en Mkgmap bezig geweest, maar ik 
krijg hiermee een "bad file name" en een crash bij mkgmap. Nu las ik dat jij 
dat probleem ook heb gehad, weet je hier een oplossing voor ?
 
Bert  


From: [EMAIL PROTECTED]: [EMAIL PROTECTED]: Fri, 25 Jan 2008 21:14:34 
+0100Subject: Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten



Ja, sorry dat ik hier wat laat op reageer. Die Garmin cycle pagina in de wiki 
bedoelde ik met aangepaste fietskaart. Geen idee of dat gaat werken in 
MapSource, ik heb er verder nog niet naar gekeken. 
 
Ik heb even zitten denk over 'wat anderen kunnen doen voor Garmin kaarten' en 
dan heb ik het volgende wensenlijstje:
- Gereduceerde polygonen voor gebieden als Europa, Azie, Amerika e.d. maar ook 
voor land en apart om te gebruiken met Osmosis. Er zijn reeds polygonen te 
downloaden vanaf http://www.maproom.psu.edu/dcw/ of 
http://www.diva-gis.org/Data.htm maar die zijn te uitgebreid/complex. Voor 
Nederland bijvoorbeeld zouden 5 of 6 punten al genoeg zijn om een Garmin kaart 
te kunnen maken. Deze polygonen wil ik gebruiken om specifieke data uit een 
database of de planet file selecteren, om te zetten naar Garmin formaat en als 
zodanig aan te bieden. Een te hoge hoeveelheid punten in een polygoon maakt het 
extraheren van de data uit de database/planet onnodig langzaam (ter 
vergelijking: de eerste link heeft Nederland gedefineerd met bijna 2500 punten).
 
- Er zijn nog geen/weinig fietsroutes als zodanig gemapt in Nederland. Ook de 
node netwerken missen nog grotendeels. Voor een goede fiets kaart zijn deze 
dingen onmisbaar.
 
- Ik ben ook nog op zoek naar OpenSource software dat kaarten kan uitwisselen 
met Garmin GPSsen. Liefst zowel voor seriele als USB protocollen waarbij ik 
persoonlijk USB het belangrijkst vind.
 
_
Probeer Live Search: de zoekmachine van de makers van MSN! 
http://www.live.com/?searchOnly=true___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Ja dat is waar ook, Qlandkarte was ik een beetje vergeten. Nou ja, een goede 
installer voor MapSource is er nog niet. Daar richt ik me dan eerst maar op 
;-)

>> - Ik ben ook nog op zoek naar OpenSource software dat kaarten kan
>> uitwisselen met Garmin GPSsen. Liefst zowel voor seriele als USB
>> protocollen waarbij ik persoonlijk USB het belangrijkst vind.
>
> Ik heb pas QLandkarte eens geprobeerd. Dat lijkt wel wat te doen (tracks 
> en zo
> downloaden lukte wel), maar ik kreeg hem nog even niet zo ver om ook
> daadwerkelijk een kaart te versturen. Deze zou het ook moeten doen voor 
> GPSen
> met een seriële aansluiting. Bovendien is het cross-platform.
>
> Ik denk dat ik hem met een beetje moeite wel zover moet kunnen krijgen 
> kaarten
> uit te wisselen (dat zou hij nl. eigenlijk al moeten kunnen...), maar heb 
> er
> zelf geen behoefte meer aan (microSD als mass storage werkt ook). Als er
> interesse voor is wil ik er nog wel een keer naar kijken.
>
> -- 
> Freek
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
> 



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Freek
On Friday 25 January 2008, Lambertus wrote:
> - Ik ben ook nog op zoek naar OpenSource software dat kaarten kan
> uitwisselen met Garmin GPSsen. Liefst zowel voor seriele als USB
> protocollen waarbij ik persoonlijk USB het belangrijkst vind.

Ik heb pas QLandkarte eens geprobeerd. Dat lijkt wel wat te doen (tracks en zo 
downloaden lukte wel), maar ik kreeg hem nog even niet zo ver om ook 
daadwerkelijk een kaart te versturen. Deze zou het ook moeten doen voor GPSen 
met een seriële aansluiting. Bovendien is het cross-platform.

Ik denk dat ik hem met een beetje moeite wel zover moet kunnen krijgen kaarten 
uit te wisselen (dat zou hij nl. eigenlijk al moeten kunnen...), maar heb er 
zelf geen behoefte meer aan (microSD als mass storage werkt ook). Als er 
interesse voor is wil ik er nog wel een keer naar kijken.

-- 
Freek

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Ja, sorry dat ik hier wat laat op reageer. Die Garmin cycle pagina in de wiki 
bedoelde ik met aangepaste fietskaart. Geen idee of dat gaat werken in 
MapSource, ik heb er verder nog niet naar gekeken. 

Ik heb even zitten denk over 'wat anderen kunnen doen voor Garmin kaarten' en 
dan heb ik het volgende wensenlijstje:
- Gereduceerde polygonen voor gebieden als Europa, Azie, Amerika e.d. maar ook 
voor landen apart om te gebruiken met Osmosis. Er zijn reeds polygonen te 
downloaden vanaf http://www.maproom.psu.edu/dcw/ of 
http://www.diva-gis.org/Data.htm maar die zijn te uitgebreid/complex. Voor 
Nederland bijvoorbeeld zouden 5 of 6 punten al genoeg zijn om een Garmin kaart 
te kunnen maken. Deze polygonen wil ik gebruiken om specifieke data uit een 
database of de planet file selecteren, om te zetten naar Garmin formaat en als 
zodanig aan te bieden. Een te hoge hoeveelheid punten in een polygoon maakt het 
extraheren van de data uit de database/planet onnodig langzaam (ter 
vergelijking: de eerste link heeft Nederland gedefineerd met bijna 2500 punten).

- Er zijn nog geen/weinig fietsroutes als zodanig gemapt in Nederland. Ook de 
node netwerken missen nog grotendeels. Voor een goede fiets kaart zijn deze 
dingen onmisbaar.

- Ik ben ook nog op zoek naar OpenSource software dat kaarten kan uitwisselen 
met Garmin GPSsen. Liefst zowel voor seriele als USB protocollen waarbij ik 
persoonlijk USB het belangrijkst vind.
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Bert Muijtstege

Bedoel je dit voor TYP files:?
 
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_Map_On_Garmin/Cycle_map
 
dit werkt volgens mij niet in mapsource, een typ file is een bestand welke in 
de nieuwe Topo kaarten wordt gebruikt.
 
 


From: [EMAIL PROTECTED]: [EMAIL PROTECTED]: Thu, 24 Jan 2008 22:06:21 
+0100Subject: Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten



Als de installer gebruik kan maken van Mkgmap maakt het niet uit welke FID je 
gebruikt. De installer kan dan in het register kijken welke FID er nog vrij is 
en de kaarten hernoemen en de TDB opnieuw aanmaken. Op deze manier kun je 
ontzettend veel kaarten maken en distribueren zonder dat ik me zorgen over 
serienummers hoef te maken. Het daadwerkelijk installeren en deinstalleren is 
in feite een makkie want dat doet de installer voor je.
 
Wat betreft de TYP files, daarvan ben ik op de hoogte en een Engelsman (ben de 
naam ff kwijt) heeft hiervoor al een pre-processor gemaakt die een leuke 
fietskaart oplevert. Zoals eerder gezegt: ik wil eerst wat randvoorwaarden goed 
hebben voordat ik de 'grote uitrol' doe anders moet je op een gegeven moment 
zoveel bijhouden dat je niet meer aan ontwikkelen toekomt.
 
Ik zal wat betreft de installer wat nieuwe ontwikkelingen uit de doeken doen: 
Met NSIS kun je ontzettend veel maar ik vind het ook complex en het werkt 
alleen maar onder Windows. Waar ik nu mee bezig ben is een soort van vervanging 
van MapInstall waarbij een Java applicatie complete kaart sets onder MapSource 
installeert, up-to-date houdt, kaarten naar de Garmin kopieert en wat al niet 
meer. Werkt dat leuk dan kan die applicatie langzaam aan uitgebouwd worden tot 
een soort OpenStreetMap MapSource vervanger ofzo, dat zien we dan wel weer. Het 
gebruik van een Java applicatie biedt ook mogelijkheden als Java Webstart maar 
ook cross-platform ondersteuning en alle voorgenoemde zaken zijn niet te doen 
met een Windows installer. Dus ja, ik ben heel wat van plan.

Je bent wel wat van plan zeg, hoe ga je dat met de TDB file regelen ?Ik heb na 
een reparatie van meer dan 3 maanden mijn slaptop weer terug ..(MM "Ik ben toch 
niet gek? ")Ik ben al eens met de innosetup bezig geweest (welke dus op de 
laptop stond).Hier heb ik ook een goede installer mee kunnen maken voor het 
installeren van kaarten in mapsource (en het weer verwijderen).Ik heb een 
aantal vraagjes : Heb je voor je kaarten een bepaalde FID gereserveerd ? ben je 
al eens met typ-files bezig geweest ?Hiermee kun je de "look" van de Garmin 
kaarten aanpassen, zowel in mapsource als de  "x" modellen; Ik gebruik deze 
type files om de tracks wat duidelijker te maken in MS en mijn Garmin bij het 
MTB-en. Je kunt de kaarten zo aanpassen dat ze in MS op rasterkaarten 
lijken!werkt ook met Openstreetmap kaarten. Ik heb wel eens een HTML script 
gehad voor het installeren van 3rd party kaarten, maar dat werkte alleen met MS 
explorer, en als je de verkeerde entry weggooit gaat Mapsource alsnog over zijn 
nek... Perl lijkt me ook een leuke optie maar dat kan ik niet programmeren. 
goodgoan, Bert > From: [EMAIL PROTECTED]> To: [EMAIL PROTECTED]; 
talk-nl@openstreetmap.org> Date: Wed, 23 Jan 2008 14:14:24 +0100> Subject: Re: 
[OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten> > Lambertus,> Niet meer kunnen 
achterhalen. Sorry.> Martijn> > Op 23 jan 2008, om 10:12 heeft Lambertus het 
volgende geschreven:> > > Martijn van Exel wrote:> >> Cool. Maar ik herinner me 
bij het overzetten van de IMG file > >> eigenlijk> >> helemaal geen problemen 
en gedoe met registry..? Alleen het> >> inschakelen van een 3rd party tool 
waarvan ik de naam alweer ben> >> vergeten.> >>> > Interessant, want ik ben 
nooit een tool tegengekomen waarmee 3rd party> > kaarten geïnstalleerd kunnen 
worden onder MapSource. Daarentegen kom > > je> > wel op veel websites 
instructies tegen over het juist configureren van> > een *.reg bestand. Kun je 
een linkje opduikelen?> >> > Over de installer: Eigenlijk wil ik er naar toe 
dat de installer zo> > werkt dat deze een keuze biedt aan kaarten (zeg: EU of 
NL, DE, UK, > > etc.)> > en dan de kaarten download van internet, installeert 
en vervolgens> > up-to-date houdt. Ik ben benieuwd of dat te doen is met NSIS.> 
>> > ___> > Talk-nl mailing list> > 
Talk-nl@openstreetmap.org> > 
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl> > > > 
___> Talk-nl mailing list> 
Talk-nl@openstreetmap.org> 
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl



Ontdek Windows Live, een nieuwe Windows ervaring. Een gratis upgrade. Download 
nu. 



___Talk-nl mailing [EMAIL 
PROTECTED]://lists.ope

Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Ik heb hetzelfde probleem in zowel MapSource als GPSMapEdit. Lijkt me een fout 
in Mkgmap of in mijn scripts (laatste is waarschijnlijker). Ik ga er zo snel 
mogelijk naar kijken.
  - Original Message - 
  From: Danny Maas 
  To: Lambertus ; OpenStreetMap NL discussion list 
  Sent: Thursday, January 24, 2008 22:34
  Subject: Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten


  Zoals beloofd een screenshot van de Mapsource-kaart

  http://www.dannymaas.com/screenshot-osm.JPG

  Groeten,

  Danny

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Danny Maas
Zoals beloofd een screenshot van de Mapsource-kaart

http://www.dannymaas.com/screenshot-osm.JPG

Groeten,

Danny
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Als de installer gebruik kan maken van Mkgmap maakt het niet uit welke FID je 
gebruikt. De installer kan dan in het register kijken welke FID er nog vrij is 
en de kaarten hernoemen en de TDB opnieuw aanmaken. Op deze manier kun je 
ontzettend veel kaarten maken en distribueren zonder dat ik me zorgen over 
serienummers hoef te maken. Het daadwerkelijk installeren en deinstalleren is 
in feite een makkie want dat doet de installer voor je.

Wat betreft de TYP files, daarvan ben ik op de hoogte en een Engelsman (ben de 
naam ff kwijt) heeft hiervoor al een pre-processor gemaakt die een leuke 
fietskaart oplevert. Zoals eerder gezegt: ik wil eerst wat randvoorwaarden goed 
hebben voordat ik de 'grote uitrol' doe anders moet je op een gegeven moment 
zoveel bijhouden dat je niet meer aan ontwikkelen toekomt.

Ik zal wat betreft de installer wat nieuwe ontwikkelingen uit de doeken doen: 
Met NSIS kun je ontzettend veel maar ik vind het ook complex en het werkt 
alleen maar onder Windows. Waar ik nu mee bezig ben is een soort van vervanging 
van MapInstall waarbij een Java applicatie complete kaart sets onder MapSource 
installeert, up-to-date houdt, kaarten naar de Garmin kopieert en wat al niet 
meer. Werkt dat leuk dan kan die applicatie langzaam aan uitgebouwd worden tot 
een soort OpenStreetMap MapSource vervanger ofzo, dat zien we dan wel weer. Het 
gebruik van een Java applicatie biedt ook mogelijkheden als Java Webstart maar 
ook cross-platform ondersteuning en alle voorgenoemde zaken zijn niet te doen 
met een Windows installer. Dus ja, ik ben heel wat van plan.
  Je bent wel wat van plan zeg, hoe ga je dat met de TDB file regelen ?
  Ik heb na een reparatie van meer dan 3 maanden mijn slaptop weer terug ..
  (MM "Ik ben toch niet gek? ")
  Ik ben al eens met de innosetup bezig geweest (welke dus op de laptop stond).
  Hier heb ik ook een goede installer mee kunnen maken voor het installeren van 
kaarten in mapsource (en het weer verwijderen).
  Ik heb een aantal vraagjes :
   
  Heb je voor je kaarten een bepaalde FID gereserveerd ?
   
  ben je al eens met typ-files bezig geweest ?
  Hiermee kun je de "look" van de Garmin kaarten aanpassen, zowel in mapsource 
als de  "x" modellen; Ik gebruik deze type files om de tracks wat duidelijker 
te maken in MS en mijn Garmin bij het MTB-en. Je kunt de kaarten zo aanpassen 
dat ze in MS op rasterkaarten lijken!
  werkt ook met Openstreetmap kaarten.
   
  Ik heb wel eens een HTML script gehad voor het installeren van 3rd party 
kaarten, maar dat werkte alleen met MS explorer, en als je de verkeerde entry 
weggooit gaat Mapsource alsnog over zijn nek... Perl lijkt me ook een leuke 
optie maar dat kan ik niet programmeren.
   
  goodgoan,
   
  Bert
   


  > From: [EMAIL PROTECTED]
  > To: [EMAIL PROTECTED]; talk-nl@openstreetmap.org
  > Date: Wed, 23 Jan 2008 14:14:24 +0100
  > Subject: Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten
  > 
  > Lambertus,
  > Niet meer kunnen achterhalen. Sorry.
  > Martijn
  > 
  > Op 23 jan 2008, om 10:12 heeft Lambertus het volgende geschreven:
  > 
  > > Martijn van Exel wrote:
  > >> Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten van de IMG file 
  > >> eigenlijk
  > >> helemaal geen problemen en gedoe met registry..? Alleen het
  > >> inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de naam alweer ben
  > >> vergeten.
  > >>
  > > Interessant, want ik ben nooit een tool tegengekomen waarmee 3rd party
  > > kaarten geïnstalleerd kunnen worden onder MapSource. Daarentegen kom 
  > > je
  > > wel op veel websites instructies tegen over het juist configureren van
  > > een *.reg bestand. Kun je een linkje opduikelen?
  > >
  > > Over de installer: Eigenlijk wil ik er naar toe dat de installer zo
  > > werkt dat deze een keuze biedt aan kaarten (zeg: EU of NL, DE, UK, 
  > > etc.)
  > > en dan de kaarten download van internet, installeert en vervolgens
  > > up-to-date houdt. Ik ben benieuwd of dat te doen is met NSIS.
  > >
  > > ___
  > > Talk-nl mailing list
  > > Talk-nl@openstreetmap.org
  > > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
  > 
  > 
  > 
  > ___
  > Talk-nl mailing list
  > Talk-nl@openstreetmap.org
  > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl




--

  Ontdek Windows Live, een nieuwe Windows ervaring. Een gratis upgrade. 
Download nu. 


--


  ___
  Talk-nl mailing list
  Talk-nl@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Bert Muijtstege

Lambertus,
 
Je bent wel wat van plan zeg, hoe ga je dat met de TDB file regelen ?
Ik heb na een reparatie van meer dan 3 maanden mijn slaptop weer terug ..
(MM "Ik ben toch niet gek? ")
Ik ben al eens met de innosetup bezig geweest (welke dus op de laptop stond).
Hier heb ik ook een goede installer mee kunnen maken voor het installeren van 
kaarten in mapsource (en het weer verwijderen).
Ik heb een aantal vraagjes :
 
Heb je voor je kaarten een bepaalde FID gereserveerd ?
 
ben je al eens met typ-files bezig geweest ?
Hiermee kun je de "look" van de Garmin kaarten aanpassen, zowel in mapsource 
als de  "x" modellen; Ik gebruik deze type files om de tracks wat duidelijker 
te maken in MS en mijn Garmin bij het MTB-en. Je kunt de kaarten zo aanpassen 
dat ze in MS op rasterkaarten lijken!
werkt ook met Openstreetmap kaarten.
 
Ik heb wel eens een HTML script gehad voor het installeren van 3rd party 
kaarten, maar dat werkte alleen met MS explorer, en als je de verkeerde entry 
weggooit gaat Mapsource alsnog over zijn nek... Perl lijkt me ook een leuke 
optie maar dat kan ik niet programmeren.
 
goodgoan,
 
Bert
 
> From: [EMAIL PROTECTED]> To: [EMAIL PROTECTED]; talk-nl@openstreetmap.org> 
> Date: Wed, 23 Jan 2008 14:14:24 +0100> Subject: Re: [OSM-talk-nl] Installer 
> voor Garmin kaarten> > Lambertus,> Niet meer kunnen achterhalen. Sorry.> 
> Martijn> > Op 23 jan 2008, om 10:12 heeft Lambertus het volgende geschreven:> 
> > > Martijn van Exel wrote:> >> Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten 
> van de IMG file > >> eigenlijk> >> helemaal geen problemen en gedoe met 
> registry..? Alleen het> >> inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de 
> naam alweer ben> >> vergeten.> >>> > Interessant, want ik ben nooit een tool 
> tegengekomen waarmee 3rd party> > kaarten geïnstalleerd kunnen worden onder 
> MapSource. Daarentegen kom > > je> > wel op veel websites instructies tegen 
> over het juist configureren van> > een *.reg bestand. Kun je een linkje 
> opduikelen?> >> > Over de installer: Eigenlijk wil ik er naar toe dat de 
> installer zo> > werkt dat deze een keuze biedt aan kaarten (zeg: EU of NL, 
> DE, UK, > > etc.)> > en dan de kaarten download van internet, installeert en 
> vervolgens> > up-to-date houdt. Ik ben benieuwd of dat te doen is met NSIS.> 
> >> > ___> > Talk-nl mailing list> 
> > Talk-nl@openstreetmap.org> > 
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl> > > > 
> ___> Talk-nl mailing list> 
> Talk-nl@openstreetmap.org> 
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
_
De mooiste afbeeldingen van Angelina Jolie vind je met Live Search
http://search.live.com/images/results.aspx?q=angelina%20jolie&FORM=MIINTM___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Danny Maas wrote:
> Gisteren de installer gedownload. Ik kreeg echter een directory met 
> daarin een uninstaller, een html-pagina-link, en de reeds genoemde 
> kaarten. Ik had meer gehoopt op een programma dat mij de keuze geeft 
> welke kaarten ik wil overpompen op m'n GPS.
> De kaarten gekopieerd naar Mapsource, en daar werden ze wel netjes 
> gevonden. Kaarten installeren gaat zo dus ook goed.
> 
Hahaha, rustig aan, je gaat te snel :-) Zoals ik in mijn eerste mail al 
vermelde is dit slechts een eerste versie en ik heb nog een waslijst aan 
wensen waaronder het apart kiezen en installeren van kaarten. Deze 
versie kopieert de Nederlandse kaart op de harde schijf in een door jou 
te kiezen directory en registreert deze onder MapSource. Punt, dat is 
wat het doet. Het programmeren van nieuwe features kost veel tijd en ik 
heb ook nog een prive leven dus het gaat allemaal niet zo snel als jij 
(en ik ook!) zou willen.

Op dit moment ben ik aan het bedenken hoe ik het installeren van kaarten 
onder MapSource verder wil aanpakken. Ik heb bewezen dat installeren kan 
werken maar er zijn een aantal mogelijke oplossing trajecten voor de 
uitgebreide features en ik moet kiezen welk traject ik ga bewandelen. 
Het kan zijn dat de installer oplossing een tijdelijk iets is maar het 
kan ook zijn dat de installer uitgebouwd gaat worden.

Wat ik uiteindelijk aan het doen ben is het creëren van een toolchain 
voor het automatisch op grote schaal genereren en verspreiden van Garmin 
kaarten. Nederland is hierin een goede test case vanwege de hoge 
informatie dichtheid en de problemen die hierbij ontstaan. Zodra ik 
tevreden ben met de tools en de kaart kwaliteit breid ik uit. We hebben 
het het hier over maanden schat ik zo in, maar zodra een paar grote 
problemen opgelost zijn (door o.a. anderen) kan het hard gaan.

> Wat me wel opviel, wat dat de kaarten aan de kustlijn een aparte vorm 
> hadden (een driehoek), maar dat alleen de driehoeken met voor het 
> overgrote deel zeewater konden worden gekozen, en niet de driehoeken met 
> juist veel landmassa. Zo kan ik dus niet het voor mij dichtbije 
> castricum op de GPS zien. Is dat een snijfout, of een indexfout in de 
> TDB-file?
> 
Dit heb ik nog niet eerder gezien ik zal er vanavond proberen naar te 
kijken.

> Op de HTML-pagina kan ik netjes zoomen e.d., maar ik het niet duidelijk 
> waar ik een kaart vandaan kan halen. Er gebeurt nl. weinig als ik dat 
> selecteer.
> 
Klopt, de HTML pagina is een onderdeel dat het verspreiden van de 
kaarten moet faciliteren. Het selecteren van het gebied waarin je 
geïnteresseerd bent is één ding en dat werkt al redelijk (je kunthet 
aantal tiles dat voor dat gebied gedownload moeten worden rechts van de 
kaart zien zodra je het gebied selecteert). Het downloaden van de 
betreffende tiles en deze installeren op je GPS is een lastige tweede 
waaraan gewerkt moet worden. Aangezien ik inschat dat het tweede deel 
nog wel wat tijd gaat kosten heb ik eerst de installer voor MapSource de 
deur uit gedaan, dat kostte tot nu toe veel minder inspanning dan de 
website.

Dus, als je op dit moment alleen een kaart wilt downloaden ga dan 
rechtstreeks naar de 'Download' sectie op mijn site.

> Verder ben ik er natuurlijk heel blij mee, en zal er zeker een stuk aan 
> spenderen in de volgende podcast.
> 
Over welke site heb je het? Ik ben benieuwd wat je gaat vertellen in de 
podcast.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Rob
welke podcast ? maak eens reclame ;)

Op 24-01-08 heeft Danny Maas <[EMAIL PROTECTED]> het volgende geschreven:
>
>
> Verder ben ik er natuurlijk heel blij mee, en zal er zeker een stuk aan
> spenderen in de volgende podcast.
>
> Groeten,
>
> Danny
>
>
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Danny Maas
Gisteren de installer gedownload. Ik kreeg echter een directory met daarin
een uninstaller, een html-pagina-link, en de reeds genoemde kaarten. Ik had
meer gehoopt op een programma dat mij de keuze geeft welke kaarten ik wil
overpompen op m'n GPS.
De kaarten gekopieerd naar Mapsource, en daar werden ze wel netjes gevonden.
Kaarten installeren gaat zo dus ook goed.

Wat me wel opviel, wat dat de kaarten aan de kustlijn een aparte vorm hadden
(een driehoek), maar dat alleen de driehoeken met voor het overgrote deel
zeewater konden worden gekozen, en niet de driehoeken met juist veel
landmassa. Zo kan ik dus niet het voor mij dichtbije castricum op de GPS
zien. Is dat een snijfout, of een indexfout in de TDB-file?

Op de HTML-pagina kan ik netjes zoomen e.d., maar ik het niet duidelijk waar
ik een kaart vandaan kan halen. Er gebeurt nl. weinig als ik dat selecteer.

Verder ben ik er natuurlijk heel blij mee, en zal er zeker een stuk aan
spenderen in de volgende podcast.

Groeten,

Danny
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Martijn van Exel wrote:
> Lambertus,
> Niet meer kunnen achterhalen. Sorry.

Jammer maar geen probleem want ik het toch al een werkende oplossing. :-)

I.i.g. bedankt voor het zoeken.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
Lambertus,
Niet meer kunnen achterhalen. Sorry.
Martijn

Op 23 jan 2008, om 10:12 heeft Lambertus het volgende geschreven:

> Martijn van Exel wrote:
>> Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten van de IMG file  
>> eigenlijk
>> helemaal geen problemen en gedoe met registry..? Alleen het
>> inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de naam alweer ben
>> vergeten.
>>
> Interessant, want ik ben nooit een tool tegengekomen waarmee 3rd party
> kaarten geïnstalleerd kunnen worden onder MapSource. Daarentegen kom  
> je
> wel op veel websites instructies tegen over het juist configureren van
> een *.reg bestand. Kun je een linkje opduikelen?
>
> Over de installer: Eigenlijk wil ik er naar toe dat de installer zo
> werkt dat deze een keuze biedt aan kaarten (zeg: EU of NL, DE, UK,  
> etc.)
> en dan de kaarten download van internet, installeert en vervolgens
> up-to-date houdt. Ik ben benieuwd of dat te doen is met NSIS.
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Rob wrote:
> ah goede actie, innosetup zie ik
> ik heb hem al geinstalleerd, zal van het weekend m'n garmin eens voeren
> 
Eeuh nee, Nullsoft Scriptable Installer (NSIS). Maar bedankt! ;-)

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Rob
ah goede actie, innosetup zie ik
ik heb hem al geinstalleerd, zal van het weekend m'n garmin eens voeren

Op 22-01-08 heeft Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> het volgende geschreven:
>
> Ik heb een installer gemaakt/geconfigureerd die de Garmin OpenStreetMap
> kaarten kan installeren onder MapSource. Dit betekend dat de kaarten
> geinstalleerd kunnen worden zonder dat je zelf hoeft te knutselen met
> het register van Windows. Een hele vooruitgang, vooral voor
> eindgebruikers zonder veel Windows kennis.
>
> Het is een eerste versie maar bij werkt het wel. Her en der kloppen wat
> teksten niet helemaal en ik heb nog een hele waslijst aan wensen en
> verbeteringen.
>
> Ik hoop dat er wat mensen zijn die de installer willen uitproberen en
> feedback/wensen geven. Veel plezier ermee.
>
> De directe (maar wellicht tijdelijke) download locatie:
>
> http://tile.openstreetmap.nl/~lambertus/garmin/OpenStreetMap_Garmin_maps_(NL).exe
>
> In de toekomst bied ik deze download aan via: http://garmin.na1400.info
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
Moet ik eventjes opstarten in Windows. Tot zo.
Martijn

Op 23 jan 2008, om 10:12 heeft Lambertus het volgende geschreven:

> Martijn van Exel wrote:
>> Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten van de IMG file  
>> eigenlijk
>> helemaal geen problemen en gedoe met registry..? Alleen het
>> inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de naam alweer ben
>> vergeten.
>>
> Interessant, want ik ben nooit een tool tegengekomen waarmee 3rd party
> kaarten geïnstalleerd kunnen worden onder MapSource. Daarentegen kom  
> je
> wel op veel websites instructies tegen over het juist configureren van
> een *.reg bestand. Kun je een linkje opduikelen?
>
> Over de installer: Eigenlijk wil ik er naar toe dat de installer zo
> werkt dat deze een keuze biedt aan kaarten (zeg: EU of NL, DE, UK,  
> etc.)
> en dan de kaarten download van internet, installeert en vervolgens
> up-to-date houdt. Ik ben benieuwd of dat te doen is met NSIS.
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Martijn van Exel wrote:
> Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten van de IMG file eigenlijk  
> helemaal geen problemen en gedoe met registry..? Alleen het  
> inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de naam alweer ben  
> vergeten.
> 
Interessant, want ik ben nooit een tool tegengekomen waarmee 3rd party 
kaarten geïnstalleerd kunnen worden onder MapSource. Daarentegen kom je 
wel op veel websites instructies tegen over het juist configureren van 
een *.reg bestand. Kun je een linkje opduikelen?

Over de installer: Eigenlijk wil ik er naar toe dat de installer zo 
werkt dat deze een keuze biedt aan kaarten (zeg: EU of NL, DE, UK, etc.) 
en dan de kaarten download van internet, installeert en vervolgens 
up-to-date houdt. Ik ben benieuwd of dat te doen is met NSIS.

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Danny Maas
Is er ook niet echt, maar hoe simpeler, hoe beter, toch?
Het groepje "nerds" alhier zullen sws geen problemen hebben, maar we willen
toch ook graag dat niet-techneuten (de mensen die moeite hebben om de video
te programmeren en knipperende klokjes op de magnetron hebben) ook van
OSM-kaarten gebruik gaan maken.

Als het simpel genoeg is, wijd ik er zeker een flink onderdeel van de
podcast aan. ;-)

Groeten,

   Danny



2008/1/23 Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]>:

> Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten van de IMG file eigenlijk
> helemaal geen problemen en gedoe met registry..? Alleen het
> inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de naam alweer ben
> vergeten.
>
> Martijn van Exel
>
> Op 22 jan 2008, om 19:46 heeft Lambertus het volgende geschreven:
>
> > Ik heb een installer gemaakt/geconfigureerd die de Garmin
> > OpenStreetMap
> > kaarten kan installeren onder MapSource. Dit betekend dat de kaarten
> > geinstalleerd kunnen worden zonder dat je zelf hoeft te knutselen met
> > het register van Windows. Een hele vooruitgang, vooral voor
> > eindgebruikers zonder veel Windows kennis.
> >
> > Het is een eerste versie maar bij werkt het wel. Her en der kloppen
> > wat
> > teksten niet helemaal en ik heb nog een hele waslijst aan wensen en
> > verbeteringen.
> >
> > Ik hoop dat er wat mensen zijn die de installer willen uitproberen en
> > feedback/wensen geven. Veel plezier ermee.
> >
> > De directe (maar wellicht tijdelijke) download locatie:
> >
> http://tile.openstreetmap.nl/~lambertus/garmin/OpenStreetMap_Garmin_maps_(NL).exe
> >
> > In de toekomst bied ik deze download aan via: http://
> > garmin.na1400.info
> >
> > ___
> > Talk-nl mailing list
> > Talk-nl@openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten van de IMG file eigenlijk  
helemaal geen problemen en gedoe met registry..? Alleen het  
inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de naam alweer ben  
vergeten.

Martijn van Exel

Op 22 jan 2008, om 19:46 heeft Lambertus het volgende geschreven:

> Ik heb een installer gemaakt/geconfigureerd die de Garmin  
> OpenStreetMap
> kaarten kan installeren onder MapSource. Dit betekend dat de kaarten
> geinstalleerd kunnen worden zonder dat je zelf hoeft te knutselen met
> het register van Windows. Een hele vooruitgang, vooral voor
> eindgebruikers zonder veel Windows kennis.
>
> Het is een eerste versie maar bij werkt het wel. Her en der kloppen  
> wat
> teksten niet helemaal en ik heb nog een hele waslijst aan wensen en
> verbeteringen.
>
> Ik hoop dat er wat mensen zijn die de installer willen uitproberen en
> feedback/wensen geven. Veel plezier ermee.
>
> De directe (maar wellicht tijdelijke) download locatie:
> http://tile.openstreetmap.nl/~lambertus/garmin/OpenStreetMap_Garmin_maps_(NL).exe
>
> In de toekomst bied ik deze download aan via: http:// 
> garmin.na1400.info
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

2008-01-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Danny Maas
Ik ga hem vanavond meteen testen.

2008/1/22 Lambertus <[EMAIL PROTECTED]>:

> Ik heb een installer gemaakt/geconfigureerd die de Garmin OpenStreetMap
> kaarten kan installeren onder MapSource. Dit betekend dat de kaarten
> geinstalleerd kunnen worden zonder dat je zelf hoeft te knutselen met
> het register van Windows. Een hele vooruitgang, vooral voor
> eindgebruikers zonder veel Windows kennis.
>
> Het is een eerste versie maar bij werkt het wel. Her en der kloppen wat
> teksten niet helemaal en ik heb nog een hele waslijst aan wensen en
> verbeteringen.
>
> Ik hoop dat er wat mensen zijn die de installer willen uitproberen en
> feedback/wensen geven. Veel plezier ermee.
>
> De directe (maar wellicht tijdelijke) download locatie:
>
> http://tile.openstreetmap.nl/~lambertus/garmin/OpenStreetMap_Garmin_maps_(NL).exe
>
> In de toekomst bied ik deze download aan via: http://garmin.na1400.info
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl