Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-08-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Els den Hamer
Dank. Ik ben in ieder geval gewaarschuwd.
Gr. Els

Op za 6 aug. 2022 12:56 schreef Pieter de Boer via Legacy-Nederlands <
legacy-nederlands@legacyusers.com>:

> Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in legacy8
> met Engels importeren geeft een hoop ellende.
>
>
> Niet dat ik veel met Legacy werk maar gelet op bovenstaande, is er
> misschien sprake van een gedcom gemaakt vanuit de Nederlandse taal? Dat zou
> zeker problemen kunnen geven, ook als je later vanuit de Nederlandse taal
> gaat importeren.
>
> Een gedcom kan alleen vanuit het Engels gemaakt en ook zo geïmporteerd
> worden. Dat heeft ook verder geen invloed op het Nederlands wat is
> gebruikt, dat blijft gewoon Nederlands.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Pieter
> Op 28-7-2022 om 04:24 schreef Ton van Heusden:
>
> Legacy9 wederom geïnstalleerd
>
> Gedcom gemaakt
>
> Legacy 8 geïnstalleerd
>
> Gedcom importeren: ramp veel zaken worden niet herkend, datums worden
> verbasterd.
>
> Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in legacy8
> met Engels importeren geeft een hoop ellende.
>
> Na het corrigeren van lle fouten - staan wel keurig in een lijstje – heb
> ik alle data weer in Legacy8.
>
> Ik moet alleen nog circa 22.000 (22 duizend) doodgeboren langslopen, want
> in 9 en 8 is de kind status hetzelfde: dus ook twee- en drielingen zijn
> doodgeboren en moeten handmatig worden gecorrigeerd.
>
> Zucht, ik ga nu slapen het is 04:25 en het wordt langzaam weer licht … J
>
> Ton
>
>
>
> *Van:* Legacy-Nederlands 
>  *Namens *Els den Hamer
> *Verzonden:* woensdag 27 juli 2022 19:37
> *Aan:* Dutch User List 
> 
> *Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9
>
>
>
> Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik
> ongecompliceerd blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen.
>
> Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.
>
>
>
> Groeten,
>
> Els.
>
>
>
> Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden <
> heusde...@zeeuwengevonden.nl>:
>
> Hallo Els en Loek,
>
>
>
> Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
>
> Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
> upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
> en nadelen ontdekt.
>
> Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.
>
>
>
> Bedankt voor jullie antwoorden.
>
> Groeten, Ton
>
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-08-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Pieter de Boer via Legacy-Nederlands
Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in 
legacy8 met Engels importeren geeft een hoop ellende.



Niet dat ik veel met Legacy werk maar gelet op bovenstaande, is er 
misschien sprake van een gedcom gemaakt vanuit de Nederlandse taal? Dat 
zou zeker problemen kunnen geven, ook als je later vanuit de Nederlandse 
taal gaat importeren.


Een gedcom kan alleen vanuit het Engels gemaakt en ook zo geïmporteerd 
worden. Dat heeft ook verder geen invloed op het Nederlands wat is 
gebruikt, dat blijft gewoon Nederlands.


Met vriendelijke groet,

Pieter

Op 28-7-2022 om 04:24 schreef Ton van Heusden:


Legacy9 wederom geïnstalleerd

Gedcom gemaakt

Legacy 8 geïnstalleerd

Gedcom importeren: ramp veel zaken worden niet herkend, datums worden 
verbasterd.


Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in 
legacy8 met Engels importeren geeft een hoop ellende.


Na het corrigeren van lle fouten - staan wel keurig in een lijstje – 
heb ik alle data weer in Legacy8.


Ik moet alleen nog circa 22.000 (22 duizend) doodgeboren langslopen, 
want in 9 en 8 is de kind status hetzelfde: dus ook twee- en 
drielingen zijn doodgeboren en moeten handmatig worden gecorrigeerd.


Zucht, ik ga nu slapen het is 04:25 en het wordt langzaam weer licht … J

Ton

*Van:*Legacy-Nederlands  
*Namens *Els den Hamer

*Verzonden:* woensdag 27 juli 2022 19:37
*Aan:* Dutch User List 
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik 
ongecompliceerd blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen.


Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.

Groeten,

Els.

Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden 
:


Hallo Els en Loek,

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw
probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna
altijd upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en
allen maar bugs en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

-- 
___

Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

2022-08-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Dirk Detmar
Willy,

Eenmaal ingebrachte gegevens kunnen niet zomaar verdwijnen.
Ik vraag me af of je niet zonder het in de gaten te hebben, een oude versie van 
je database hebt geopend in plaats van de meest recente.

Succes met zoeken.
Dirk



  Dirk J.W. Detmar

Rua Lincoln Fontenele Guimarães 120
São Cristóvão Park, Orquídea 203
Santa Isabel, CEP 64053-240
Teresina, Piauí, Brazilië
 Telefoon: +55 (86) 98125 4397
Email: dirk.det...@djw-detmar.nl [mailto:%20dirk.det...@djw-detmar.nl]
https://djw-detmar.nl [https://www.postbox-inc.com]

Op 1-8-2022 20:22:38, Kees - Legacy  schreef:
Door het maken van een 'Parenteel' verdwijnen er geen personen.
Zelfs na een stroomstoring, ben je niet veel gegevens kwijt.
Er moet dus toch nog iets anders gebeurd zijn.
Enig idee?

Kees


-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands Namens Willy Janssis
Verzonden: maandag 1 augustus 2022 22:46
Aan: Wim Foederer via Legacy-Nederlands
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

Goede avond Wim , ik had een aantal personen ingegeven en ik wou die zien in de 
stam boom waarmee ik bezig ben van daar die "Parenteel"  en toen ik wou verder 
ingeven  was er ongeveer 1/4 van mijn totaal verdwenen  +_ 3500 personen , ik 
had al een tijdje geen back-up gemaakt.
Is dat nu allemaal verloren?

Willy

Op 1/08/2022 om 20:38 schreef Wim Foederer via Legacy-Nederlands:
> Beste Willy,
>
> Kun je beter omschrijven wat je gedaan hebt. Wat je nu schijft is wel
> erg summier om te reageren.
> Als advies maak na iedere sessie die doet bij afsluiten een back-up,
> ben je nooit veel kwijt as er iets mis gaat.
>
> Gr.
> Wim
>
>
> -Oorspronkelijk bericht-
> Van: Legacy-Nederlands
> Namens Willy Janssis
> Verzonden: maandag 1 augustus 2022 17:43
> Aan: Legacy-Nederlands@Legacyusers.com
> Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen
>
> Ik was deze namiddag een aantal personen aan het ingeven , opeen
> ogenblik vroeg ik"Parenteel" aan en nadien zijn er +_ 3500 personen
> uit mijn lijsten verdwenen wat heb ik verkeerd gedaan en kan ik er nog iets 
> aan doen.
>
> Willy
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.
> com
>
>

--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

2022-08-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Kees - Legacy
Door het maken van een 'Parenteel' verdwijnen er geen personen.
Zelfs na een stroomstoring, ben je niet veel gegevens kwijt.
Er moet dus toch nog iets anders gebeurd zijn.
Enig idee?

Kees


-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens Willy 
Janssis
Verzonden: maandag 1 augustus 2022 22:46
Aan: Wim Foederer via Legacy-Nederlands 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

Goede avond Wim , ik had een aantal personen ingegeven en ik wou die zien in de 
stam boom waarmee ik bezig ben van daar die "Parenteel"  en toen ik wou verder 
ingeven  was er ongeveer 1/4 van mijn totaal verdwenen  +_ 3500 personen , ik 
had al een tijdje geen back-up gemaakt. 
Is dat nu allemaal verloren?

Willy

Op 1/08/2022 om 20:38 schreef Wim Foederer via Legacy-Nederlands:
> Beste Willy,
>
> Kun je beter omschrijven wat je gedaan hebt. Wat je nu schijft is wel 
> erg summier om te reageren.
> Als advies maak na iedere sessie die doet bij afsluiten een back-up, 
> ben je nooit veel kwijt as er iets mis gaat.
>
> Gr.
> Wim
>
>
> -Oorspronkelijk bericht-
> Van: Legacy-Nederlands  
> Namens Willy Janssis
> Verzonden: maandag 1 augustus 2022 17:43
> Aan: Legacy-Nederlands@Legacyusers.com
> Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen
>
> Ik was deze namiddag een aantal personen aan het ingeven , opeen 
> ogenblik vroeg ik"Parenteel" aan en nadien zijn er +_ 3500 personen 
> uit mijn lijsten verdwenen wat heb ik verkeerd gedaan en kan ik er nog iets 
> aan doen.
>
> Willy
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.
> com
>
>

--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

2022-08-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Willy Janssis
Goede avond Wim , ik had een aantal personen ingegeven en ik wou die 
zien in de stam boom waarmee ik bezig ben van daar die "Parenteel"  en 
toen ik wou verder ingeven  was er ongeveer 1/4 van mijn totaal  
verdwenen  +_ 3500 personen , ik had al een tijdje geen back-up gemaakt. 
Is dat nu allemaal verloren?


Willy

Op 1/08/2022 om 20:38 schreef Wim Foederer via Legacy-Nederlands:

Beste Willy,

Kun je beter omschrijven wat je gedaan hebt. Wat je nu schijft is wel erg
summier om te reageren.
Als advies maak na iedere sessie die doet bij afsluiten een back-up, ben je
nooit veel kwijt as er iets mis gaat.

Gr.
Wim


-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens
Willy Janssis
Verzonden: maandag 1 augustus 2022 17:43
Aan: Legacy-Nederlands@Legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

Ik was deze namiddag een aantal personen aan het ingeven , opeen ogenblik
vroeg ik"Parenteel" aan en nadien zijn er +_ 3500 personen uit mijn lijsten
verdwenen wat heb ik verkeerd gedaan en kan ik er nog iets aan doen.

Willy


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com




--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

2022-08-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Wim Foederer via Legacy-Nederlands
Beste Willy,

Kun je beter omschrijven wat je gedaan hebt. Wat je nu schijft is wel erg
summier om te reageren.
Als advies maak na iedere sessie die doet bij afsluiten een back-up, ben je
nooit veel kwijt as er iets mis gaat.

Gr. 
Wim


-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens
Willy Janssis
Verzonden: maandag 1 augustus 2022 17:43
Aan: Legacy-Nederlands@Legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 ; verdwenen

Ik was deze namiddag een aantal personen aan het ingeven , opeen ogenblik
vroeg ik"Parenteel" aan en nadien zijn er +_ 3500 personen uit mijn lijsten
verdwenen wat heb ik verkeerd gedaan en kan ik er nog iets aan doen.

Willy


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Beheer (anoniem) en Marjolijne,

Lees mijn mailtje nog maar eens goed door.

Aan de Engelse versie mankeert niets, maar de Nederlandse versie van de
rapportage in format .rtf  is volledig puin. Ik gebruik Legacy al vanaf
versie 4, dus ik draai al enige tijd mee.

Ja, ik heb een backup gemaakt voordat ik ben overgestapt.  Vervolgens met
het voorbeeld bestand de werking van L9 getest, inclusief boek-nazaten in
rtf formaat, maat niet in het Nederlands.

De verwachting dat dit in het Nederlands anders zou zijn, omdat het in L8 al
volledig in orde was, kwam als een complete verrassing. 

 

Maar ik ben altijd blij als er wijsneuzen zijn die iemand fijntjes weet te
wijzen op eventuele onvolkomenheden. Vooral anoniem is dat erg netjes.

Ik dacht dat deze gebruiksgroep er was om elkaar te helpen en niet om elkaar
af te plassen. Zelfs Beheer doet hier anoniem aan mee.

 

Hier heb ik geen zin meer in, ik schrijf mij uit. 

Ton van heusden

 

 

 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens
beh...@oudsoetermeer.nl
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 16:45
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Is inderdaad slim, een goede back-up maken.

Wat wel enorm dom is, is een nieuwe versie van een programma installeren, en
dan meer dan 2000 personen toevoegen zonder eerst te testen of die nieuwe
versie wel goed werkt.

 

Dat is een van de basis regels die elk weldenkend mens aanhoud, eerst
uitzoeken of een nieuwe versie beter is dan een oude versie, inclusief
uitzoeken of er bugs in zitten.

 

 

 

Deze e-mail is verstuurd via Freedom Internet.

De enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar
als uitgangspunt!

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 15:30
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Marjolijne via
Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
CC: Marjolijne mailto:kalk...@ziggo.nl> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens A Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne via Legacy-Nederlands
Ton,

 

Regeren is vooruitzien, en daar gaat bij jou geloof ik iets mis..

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 15:30
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens
Marjolijne via Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' 
CC: Marjolijne 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens A
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden  

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List'  

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp beheer
Is inderdaad slim, een goede back-up maken.

Wat wel enorm dom is, is een nieuwe versie van een programma installeren, en
dan meer dan 2000 personen toevoegen zonder eerst te testen of die nieuwe
versie wel goed werkt.

 

Dat is een van de basis regels die elk weldenkend mens aanhoud, eerst
uitzoeken of een nieuwe versie beter is dan een oude versie, inclusief
uitzoeken of er bugs in zitten.

 

 

 

Deze e-mail is verstuurd via Freedom Internet.

De enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar
als uitgangspunt!

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 15:30
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Marjolijne via
Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
CC: Marjolijne mailto:kalk...@ziggo.nl> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens A Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens
Marjolijne via Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' 
CC: Marjolijne 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens A Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp A Bootsma
Die  overgang is vrij lang geleden gebeurd en het bestand is daarna behoorlijk 
uitgebreid. Vandaar de vraag.

Ab



Verzonden vanaf mijn Galaxy



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Marjolijne via Legacy-Nederlands 
Datum: 28-07-22 11:37 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' 
Cc: Marjolijne 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8? Als 
je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen maar 
opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

Marjolijne

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn 
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd.
Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy 8 
blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.
Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen 
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

Mvg Ton

Van: Legacy-Nederlands  Namens A 
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Hallo,

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

M.v.g.,

Ab Bootsma



Verzonden vanaf mijn Galaxy



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Ton van Heusden 
mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl>>
Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' 
mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Hallo Els en Loek,

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd 
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs en 
nadelen ontdekt.
Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten, Ton

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne via Legacy-Nederlands
Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens A
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden  

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List'  

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens A
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp A Bootsma
Hallo,

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

M.v.g.,

Ab Bootsma



Verzonden vanaf mijn Galaxy



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Ton van Heusden 
Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Hallo Els en Loek,

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd 
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs en 
nadelen ontdekt.
Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten, Ton

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Vanmorgen de tweelingen uitgezocht. Een levenloos geboren kind heeft meestal 
geen voornaam.

Daarna de tweelingen tussen de levenloze kinderen gevonden. 

Alle 283. 423 personen zijn weer compleet en correct in Legacy8. 

 

Ton

Van: Legacy-Nederlands  Namens Els 
den Hamer
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 08:11
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ton, wat een ellende.

 

 

 

Op do 28 jul. 2022 04:25 schreef Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> >:

Legacy9 wederom geïnstalleerd

Gedcom gemaakt

Legacy 8 geïnstalleerd

Gedcom importeren: ramp veel zaken worden niet herkend, datums worden 
verbasterd.

Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in legacy8 met 
Engels importeren geeft een hoop ellende. 

Na het corrigeren van lle fouten - staan wel keurig in een lijstje – heb ik 
alle data weer in Legacy8. 

Ik moet alleen nog circa 22.000 (22 duizend) doodgeboren langslopen, want in 9 
en 8 is de kind status hetzelfde: dus ook twee- en drielingen zijn doodgeboren 
en moeten handmatig worden gecorrigeerd.

Zucht, ik ga nu slapen het is 04:25 en het wordt langzaam weer licht … J

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Els den Hamer
Verzonden: woensdag 27 juli 2022 19:37
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik ongecompliceerd 
blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen. 

Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.

 

Groeten,

Els. 

 

Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> >:

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd 
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs en 
nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com <mailto:Legacy-Nederlands@legacyusers.com> 
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com <mailto:Legacy-Nederlands@legacyusers.com> 
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Els den Hamer
Ton, wat een ellende.



Op do 28 jul. 2022 04:25 schreef Ton van Heusden <
heusde...@zeeuwengevonden.nl>:

> Legacy9 wederom geïnstalleerd
>
> Gedcom gemaakt
>
> Legacy 8 geïnstalleerd
>
> Gedcom importeren: ramp veel zaken worden niet herkend, datums worden
> verbasterd.
>
> Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in legacy8
> met Engels importeren geeft een hoop ellende.
>
> Na het corrigeren van lle fouten - staan wel keurig in een lijstje – heb
> ik alle data weer in Legacy8.
>
> Ik moet alleen nog circa 22.000 (22 duizend) doodgeboren langslopen, want
> in 9 en 8 is de kind status hetzelfde: dus ook twee- en drielingen zijn
> doodgeboren en moeten handmatig worden gecorrigeerd.
>
> Zucht, ik ga nu slapen het is 04:25 en het wordt langzaam weer licht … J
>
> Ton
>
>
>
> *Van:* Legacy-Nederlands  *Namens
> *Els den Hamer
> *Verzonden:* woensdag 27 juli 2022 19:37
> *Aan:* Dutch User List 
> *Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9
>
>
>
> Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik
> ongecompliceerd blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen.
>
> Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.
>
>
>
> Groeten,
>
> Els.
>
>
>
> Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden <
> heusde...@zeeuwengevonden.nl>:
>
> Hallo Els en Loek,
>
>
>
> Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
>
> Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
> upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
> en nadelen ontdekt.
>
> Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.
>
>
>
> Bedankt voor jullie antwoorden.
>
> Groeten, Ton
>
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Legacy9 wederom geïnstalleerd

Gedcom gemaakt

Legacy 8 geïnstalleerd

Gedcom importeren: ramp veel zaken worden niet herkend, datums worden 
verbasterd.

Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in legacy8 met 
Engels importeren geeft een hoop ellende. 

Na het corrigeren van lle fouten - staan wel keurig in een lijstje – heb ik 
alle data weer in Legacy8. 

Ik moet alleen nog circa 22.000 (22 duizend) doodgeboren langslopen, want in 9 
en 8 is de kind status hetzelfde: dus ook twee- en drielingen zijn doodgeboren 
en moeten handmatig worden gecorrigeerd.

Zucht, ik ga nu slapen het is 04:25 en het wordt langzaam weer licht … J

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens Els 
den Hamer
Verzonden: woensdag 27 juli 2022 19:37
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik ongecompliceerd 
blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen. 

Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.

 

Groeten,

Els. 

 

Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> >:

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd 
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs en 
nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com <mailto:Legacy-Nederlands@legacyusers.com> 
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Els den Hamer
Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik
ongecompliceerd blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen.
Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.

Groeten,
Els.


Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden <
heusde...@zeeuwengevonden.nl>:

> Hallo Els en Loek,
>
>
>
> Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
>
> Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
> upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
> en nadelen ontdekt.
>
> Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.
>
>
>
> Bedankt voor jullie antwoorden.
>
> Groeten, Ton
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Els den Hamer
Goede avond,

Wat is de motivatie om Lecacy 9 aan te schaffen? Ik werk prima met Legacy
8. Wat zijn de voordelen?

Met vriendelijke groet,
Els den Hamer.

Op wo 27 jul. 2022 16:56 schreef Ton van Heusden <
heusde...@zeeuwengevonden.nl>:

> Sinds kort heb ik de upgrade naar Legacy 9 gemaakt.
>
> Wat mij meteen opviel is de vele fouten in de Nederlandse vertaling bij de
> creatie van een .rtf rapport.
>
> Hun antwoord was dat die “bug” geregistreerd waren en met de volgende
> ‘beta’ opgelost zouden zijn.
>
> Het is mij onduidelijk wat er verschillen in het Nederlands t.o.v. Legacy
> 8. Dit soort zaken hebben mij er van weerhouden om vroeg op Legacy 9 over
> te stappen.
>
>
>
> Tot op heden draaide Legacy 8 vlekkeloos. Andere programma’s inclusief
> grafisch intensieve spellen draaien eveneens zonder problemen.
>
> Ik heb Legacy 8 volledig verwijderd, inclusief eventuele verwijzingen in
> de registry en vervolgens Legacy 9 ‘schoon’ geïnstalleerd.
>
> Echter ik heb de indruk dat Legacy 9 veel trager is geworden t.o.v legacy
> 8. De opbouw van het beeldscherm is traag en soms gedeeltelijk opgebouwd.
> Pas na vaak meerdere seconden volgt de rest.
>
>
>
> Mijn vraag is of er gebruikers zijn die hetzelfde hebben opgemerkt.
>
>
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Ton van Heusden
>
>
>
>
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Loek via Legacy-Nederlands
Hallo Ton,

Ja, die ervaring heb ik ook, zeker als Legacy een tijd niet gebruikt is duurt 
het lang voordat het startscherm helemaal opgebouwd is en wat mij ook is 
opgevallen dat het wisselen tussen families in het zelfde familie bestand ook 
langer duurt dan in Legacy 8. 
Met lang bij het starten van Legacy bedoel ik tussen de 15 en 20 seconden.
En ook bij mij ligt dat niet aan mijn computer want alle andere toepassingen 
draaien vlekkeloos en snel.
Mvg.  Loek Peulen

From: Ton van Heusden 
Sent: Wednesday, July 27, 2022 4:55 PM
To: 'Dutch User List' 
Subject: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Sinds kort heb ik de upgrade naar Legacy 9 gemaakt.

Wat mij meteen opviel is de vele fouten in de Nederlandse vertaling bij de 
creatie van een .rtf rapport.

Hun antwoord was dat die “bug” geregistreerd waren en met de volgende ‘beta’ 
opgelost zouden zijn. 

Het is mij onduidelijk wat er verschillen in het Nederlands t.o.v. Legacy 8. 
Dit soort zaken hebben mij er van weerhouden om vroeg op Legacy 9 over te 
stappen.

 

Tot op heden draaide Legacy 8 vlekkeloos. Andere programma’s inclusief grafisch 
intensieve spellen draaien eveneens zonder problemen. 

Ik heb Legacy 8 volledig verwijderd, inclusief eventuele verwijzingen in de 
registry en vervolgens Legacy 9 ‘schoon’ geïnstalleerd.

Echter ik heb de indruk dat Legacy 9 veel trager is geworden t.o.v legacy 8. De 
opbouw van het beeldscherm is traag en soms gedeeltelijk opgebouwd. Pas na vaak 
meerdere seconden volgt de rest. 

 

Mijn vraag is of er gebruikers zijn die hetzelfde hebben opgemerkt.

 

Met vriendelijke groeten,

Ton van Heusden

 

 

 




-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

2021-01-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Bert van Kootwijk
Waarschijnlijk een overbodige vraag: maar staan de mediabestanden dan 
ook op de laptop?



Bert



Op 2-1-2021 om 22:52 schreef Karl Tamboer:

Ja, OK Wim dat staat gewoon op Nederlands. Exact hetzelfde ook als op de
PC waar wel alles goed draait.

En wat nog veel vervelender is, is dat er geen foto's afgebeeld worden 
in de charts. In het familytree programma werkt het prima dus het pad 
naar de media staat goed ingesteld

Karel
Op 2 jan. 2021, om 18:22, wim.meij...@ziggo.nl 
<mailto:wim.meij...@ziggo.nl> schreef:


Type in je opdrachten  venster/balk (van Windows 10)het woord
 taalinstellingen ..

Onderindat venster zie je voorkeurstalen en of er een tweede taal
geinstalleerd is..

Veel succes

*Van:* Legacy-Nederlands
 *Namens *Karl Tamboer
*Verzonden:* zaterdag 2 januari 2021 16:59
*Aan:* 'Dutch User List' Legacy 
    *Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

Dag Wim, hoe kan ik zien dat de laptop tweetalig staat? Alles is
daar Windows-10 NLdacht ik.

Karel

Op 2 jan. 2021, om 16:23, wim.meij...@ziggo.nl
<mailto:wim.meij...@ziggo.nl> schreef:

HI karel ook de beste wensen.

Een mogelijkheid is dat je laptop in twee talen staat  bv
Engels en Nederlands.

Gr, Wim

*Van:* Legacy-Nederlands
mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com>> *Namens
*Karel Genea
*Verzonden:* zaterdag 2 januari 2021 15:15
*Aan:* 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
*Onderwerp:* [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

Hallo allemaal.

Allereerste iedereen een gezond 2021 gewenst.

Mijn probleem. Ik heb Legacy 9 al een week of 6 op mijn PC
(Windows-10). Daar ben ik helemaal blij me. Ook het Charting
programma is in het Nederlands en werkt zoals te verwachten.
Dat laatste was in versie 8 altijd alleen in het Engels.

Nu heb ik op mijn laptop (Windows-10) ook de versie 9
geïnstalleerd en dat werkt ook prima maar...

  * Het Charting programma geeft geen afbeeldingen weer in de
charts.
  * Het Charting programma is in de Engelse taal.

Op beide computers draai dezelfde versie: 9.0.0.368 
(Bestandsversie: 9.0..0.0 in verkenner bestandseigenschappen)

Ik heb alles een keer weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
maar daar veranderd niets mee.

Heeft iemand een idee waar dit fout gegaan kan zijn?

Groet, Karel Tamboer

-- 

  




Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com  
<mailto:Legacy-Nederlands@legacyusers.com>
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com  
<http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com>

-- 



Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com  
<http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com>





--
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
https://www.avast.com/antivirus
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

2021-01-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Karl Tamboer
Ja, OK Wim dat staat gewoon op Nederlands. Exact hetzelfde ook als op de 
PC waar wel alles goed draait.

En wat nog veel vervelender is, is dat er geen foto's afgebeeld worden in de 
charts. In het familytree programma werkt het prima dus het pad naar de media 
staat goed ingesteld
Karel

Op 2 jan. 2021 18:22, om 18:22, wim.meij...@ziggo.nl schreef:
>Type in je opdrachten  venster/balk (van Windows 10)het woord
>taalinstellingen ..
>
>Onderindat venster zie je voorkeurstalen en of er een tweede taal
>geinstalleerd is..
>
>Veel succes
>
>
>
>Van: Legacy-Nederlands 
>Namens Karl Tamboer
>Verzonden: zaterdag 2 januari 2021 16:59
>Aan: 'Dutch User List' Legacy 
>Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels
>
>
>
>Dag Wim, hoe kan ik zien dat de laptop tweetalig staat? Alles is daar
>Windows-10 NLdacht ik.
>
>Karel
>
>Op 2 jan. 2021, om 16:23, wim.meij...@ziggo.nl
><mailto:wim.meij...@ziggo.nl>  schreef:
>
>HI karel ook de beste wensen.
>
>
>
>Een mogelijkheid is dat je laptop in twee talen staat  bv Engels en
>Nederlands.
>
>
>
>Gr, Wim
>
>
>
>
>
>Van: Legacy-Nederlands <mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Karel Genea
>Verzonden: zaterdag 2 januari 2021 15:15
>Aan: 'Dutch User List' <mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
>Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels
>
>
>
>Hallo allemaal.
>
>Allereerste iedereen een gezond 2021 gewenst.
>
>Mijn probleem. Ik heb Legacy 9 al een week of 6 op mijn PC
>(Windows-10). Daar ben ik helemaal blij me. Ook het Charting programma
>is in het Nederlands en werkt zoals te verwachten. Dat laatste was in
>versie 8 altijd alleen in het Engels.
>
>Nu heb ik op mijn laptop (Windows-10) ook de versie 9 geïnstalleerd en
>dat werkt ook prima maar...
>
>*  Het Charting programma geeft geen afbeeldingen weer in de charts.
>*  Het Charting programma is in de Engelse taal.
>
>Op beide computers draai dezelfde versie: 9.0.0.368
>(Bestandsversie: 9.0..0.0 in verkenner bestandseigenschappen)
>
>Ik heb alles een keer weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar
>daar veranderd niets mee.
>
>Heeft iemand een idee waar dit fout gegaan kan zijn?
>
>Groet, Karel Tamboer
>
>--
>
>
>
>
>
>  _
>
>
>Legacy-Nederlands mailing list
>Legacy-Nederlands@legacyusers.com
><mailto:Legacy-Nederlands@legacyusers.com>
>http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
>
>
>
>
>--
>___
>Legacy-Nederlands mailing list
>Legacy-Nederlands@legacyusers.com
>http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

2021-01-02 Berichten over hetzelfde onderwerp wim.meijdam
Type in je opdrachten  venster/balk (van Windows 10)het woord  taalinstellingen 
..

Onderindat venster zie je voorkeurstalen en of er een tweede taal geinstalleerd 
is..

Veel succes

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens Karl 
Tamboer
Verzonden: zaterdag 2 januari 2021 16:59
Aan: 'Dutch User List' Legacy 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

 

Dag Wim, hoe kan ik zien dat de laptop tweetalig staat? Alles is daar 
Windows-10 NLdacht ik.

Karel

Op 2 jan. 2021, om 16:23, wim.meij...@ziggo.nl <mailto:wim.meij...@ziggo.nl>  
schreef:

HI karel ook de beste wensen. 

  

Een mogelijkheid is dat je laptop in twee talen staat  bv Engels en Nederlands. 

  

Gr, Wim 

  

  

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Karel Genea
Verzonden: zaterdag 2 januari 2021 15:15
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels 

  

Hallo allemaal. 

Allereerste iedereen een gezond 2021 gewenst. 

Mijn probleem. Ik heb Legacy 9 al een week of 6 op mijn PC (Windows-10). Daar 
ben ik helemaal blij me. Ook het Charting programma is in het Nederlands en 
werkt zoals te verwachten. Dat laatste was in versie 8 altijd alleen in het 
Engels. 

Nu heb ik op mijn laptop (Windows-10) ook de versie 9 geïnstalleerd en dat 
werkt ook prima maar... 

*   Het Charting programma geeft geen afbeeldingen weer in de charts. 
*   Het Charting programma is in de Engelse taal. 

Op beide computers draai dezelfde versie: 9.0.0.368  (Bestandsversie: 
9.0..0.0 in verkenner bestandseigenschappen) 

Ik heb alles een keer weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar daar 
veranderd niets mee. 

Heeft iemand een idee waar dit fout gegaan kan zijn? 

Groet, Karel Tamboer 

-- 


 


  _  


Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com <mailto:Legacy-Nederlands@legacyusers.com> 
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

2021-01-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Karl Tamboer
Dag Wim, hoe kan ik zien dat de laptop tweetalig staat? Alles is daar 
Windows-10 NLdacht ik.
Karel

Op 2 jan. 2021 16:23, om 16:23, wim.meij...@ziggo.nl schreef:
>HI karel ook de beste wensen.
>
>
>
>Een mogelijkheid is dat je laptop in twee talen staat  bv Engels en
>Nederlands.
>
>
>
>Gr, Wim
>
>
>
>
>
>Van: Legacy-Nederlands 
>Namens Karel Genea
>Verzonden: zaterdag 2 januari 2021 15:15
>Aan: 'Dutch User List' 
>Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels
>
>
>
>Hallo allemaal.
>
>Allereerste iedereen een gezond 2021 gewenst.
>
>Mijn probleem. Ik heb Legacy 9 al een week of 6 op mijn PC
>(Windows-10). Daar ben ik helemaal blij me. Ook het Charting programma
>is in het Nederlands en werkt zoals te verwachten. Dat laatste was in
>versie 8 altijd alleen in het Engels.
>
>Nu heb ik op mijn laptop (Windows-10) ook de versie 9 geïnstalleerd en
>dat werkt ook prima maar...
>
>*  Het Charting programma geeft geen afbeeldingen weer in de charts.
>*  Het Charting programma is in de Engelse taal.
>
>Op beide computers draai dezelfde versie: 9.0.0.368
>(Bestandsversie: 9.0..0.0 in verkenner bestandseigenschappen)
>
>Ik heb alles een keer weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar
>daar veranderd niets mee.
>
>Heeft iemand een idee waar dit fout gegaan kan zijn?
>
>Groet, Karel Tamboer
>
>
>
>
>
>--
>___
>Legacy-Nederlands mailing list
>Legacy-Nederlands@legacyusers.com
>http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

2021-01-02 Berichten over hetzelfde onderwerp wim.meijdam
HI karel ook de beste wensen.

 

Een mogelijkheid is dat je laptop in twee talen staat  bv Engels en Nederlands.

 

Gr, Wim

 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens Karel 
Genea
Verzonden: zaterdag 2 januari 2021 15:15
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 is (deels) Engels

 

Hallo allemaal.

Allereerste iedereen een gezond 2021 gewenst. 

Mijn probleem. Ik heb Legacy 9 al een week of 6 op mijn PC (Windows-10). Daar 
ben ik helemaal blij me. Ook het Charting programma is in het Nederlands en 
werkt zoals te verwachten. Dat laatste was in versie 8 altijd alleen in het 
Engels.

Nu heb ik op mijn laptop (Windows-10) ook de versie 9 geïnstalleerd en dat 
werkt ook prima maar... 

*   Het Charting programma geeft geen afbeeldingen weer in de charts. 
*   Het Charting programma is in de Engelse taal. 

Op beide computers draai dezelfde versie: 9.0.0.368  (Bestandsversie: 
9.0..0.0 in verkenner bestandseigenschappen)

Ik heb alles een keer weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar daar 
veranderd niets mee.

Heeft iemand een idee waar dit fout gegaan kan zijn?

Groet, Karel Tamboer

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2020-01-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Antje
Dank voor deze tips. Ik ben bezig geweest met de instelling: verander
kleuren en geloof dat ik nu al een eind ben gekomen.

Ze zijn in ieder geval nu zwart/rood.

 

Met vriendelijke groet
Antje

Genealogie Zaanstreek 
WWW.Katerstede.nl

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Loek via Legacy-Nederlands
Verzonden: vrijdag 10 januari 2020 16:48
Aan: Dutch User List 
CC: Loek 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ja, klopt wat Wim zegt.

Opties verander kleuren en dan wijst het zich vanzelf

 

From: W. Foederer via Legacy-Nederlands 

Sent: Friday, January 10, 2020 4:33 PM

To: legacy-nederlands@legacyusers.com 

Cc: W. Foederer 

Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo Antje,
Volgens mij kun je via opties verander kleuren deze veranderen.
Gr,
Wim

Op 10-1-2020 om 16:01 schreef Irma Lommen - Salden via Legacy-Nederlands:

Hallo Antje,

 

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de index dezelfde kleuren voor 

mannen en vrouwen gebruikt die je op het scherm 'gezin' hebt ingesteld..

 

 

Irma

 

Irma Lommen - Salden

irmalom...@home.nl

 <http://www.limburgemigrant.nl/> www.limburgemigrant.nl

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com
Namens Antje
Verzonden: vrijdag 10 januari 2020 15:54
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Heren,dames.

Ik ben aan het kijken naar versie 9. Een van de dingen die ik wil aanpassen
naar mijn wensen zijn de kleuren van de index.

Ze zijn nu rood (vrouw) blauw(man) 

Deze wil ik aanpassen naar Zwart (man) en lichter rood (vrouw) 

Op welk scherm kan ik dit aanpassen. De kleurschema's leveren mij dit niet
aan.

BVD voor het meedenken.

 

Met vriendelijke groet
Antje

Genealogie Zaanstreek 
WWW.Katerstede.nl <http://WWW.Katerstede.nl> 

 

 


  _  


 
<https://home.mcafee.com/utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-e
mail&utm_content=emailclient?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=s
ig-email&utm_content=emailclient> 

Scanned by McAfee
<https://home.mcafee.com/utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-e
mail&utm_content=emailclient?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=s
ig-email&utm_content=emailclient>  and confirmed virus-free.

 





 

  _  

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2020-01-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Loek via Legacy-Nederlands
Ja, klopt wat Wim zegt.
Opties verander kleuren en dan wijst het zich vanzelf

From: W. Foederer via Legacy-Nederlands 
Sent: Friday, January 10, 2020 4:33 PM
To: legacy-nederlands@legacyusers.com 
Cc: W. Foederer 
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Hallo Antje,
Volgens mij kun je via opties verander kleuren deze veranderen.
Gr,
Wim


Op 10-1-2020 om 16:01 schreef Irma Lommen - Salden via Legacy-Nederlands:

  Hallo Antje,

   

  Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de index dezelfde kleuren voor 

  mannen en vrouwen gebruikt die je op het scherm ‘gezin’ hebt ingesteld……

   

   

  Irma

   

  Irma Lommen – Salden

  irmalom...@home.nl

  www.limburgemigrant.nl

   

  Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com 
Namens Antje
  Verzonden: vrijdag 10 januari 2020 15:54
  Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com
  Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

   

  Heren,dames.

  Ik ben aan het kijken naar versie 9. Een van de dingen die ik wil aanpassen 
naar mijn wensen zijn de kleuren van de index.

  Ze zijn nu rood (vrouw) blauw(man) 

  Deze wil ik aanpassen naar Zwart (man) en lichter rood (vrouw) 

  Op welk scherm kan ik dit aanpassen. De kleurschema’s leveren mij dit niet 
aan.

  BVD voor het meedenken.

   

  Met vriendelijke groet
  Antje

  Genealogie Zaanstreek 
  WWW.Katerstede.nl

   

   


--


   Scanned by McAfee and confirmed virus-free.
   

   


   





-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2020-01-10 Berichten over hetzelfde onderwerp W. Foederer via Legacy-Nederlands

Hallo Antje,
Volgens mij kun je via opties verander kleuren deze veranderen.
Gr,
Wim

Op 10-1-2020 om 16:01 schreef Irma Lommen - Salden via Legacy-Nederlands:


Hallo Antje,

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de index dezelfde kleuren voor

mannen en vrouwen gebruikt die je op het scherm ‘gezin’ hebt ingesteld……

Irma

Irma Lommen – Salden

irmalom...@home.nl 

www.limburgemigrant.nl 

*Van:*Legacy-Nederlands  
*Namens *Antje

*Verzonden:* vrijdag 10 januari 2020 15:54
*Aan:* 'Dutch User List' 
*Onderwerp:* [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Heren,dames.

Ik ben aan het kijken naar versie 9. Een van de dingen die ik wil 
aanpassen naar mijn wensen zijn de kleuren van de index.


Ze zijn nu rood (vrouw) blauw(man)

Deze wil ik aanpassen naar Zwart (man) en lichter rood (vrouw)

Op welk scherm kan ik dit aanpassen. De kleurschema’s leveren mij dit 
niet aan.


BVD voor het meedenken.

Met vriendelijke groet
Antje

Genealogie Zaanstreek
WWW.Katerstede.nl 







Scanned by McAfee 
 
and confirmed virus-free.





-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2020-01-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Irma Lommen - Salden via Legacy-Nederlands
Hallo Antje,

 

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de index dezelfde kleuren voor 

mannen en vrouwen gebruikt die je op het scherm 'gezin' hebt ingesteld..

 

 

Irma

 

Irma Lommen - Salden

  irmalom...@home.nl

  www.limburgemigrant.nl

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens
Antje
Verzonden: vrijdag 10 januari 2020 15:54
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Heren,dames.

Ik ben aan het kijken naar versie 9. Een van de dingen die ik wil aanpassen
naar mijn wensen zijn de kleuren van de index.

Ze zijn nu rood (vrouw) blauw(man) 

Deze wil ik aanpassen naar Zwart (man) en lichter rood (vrouw) 

Op welk scherm kan ik dit aanpassen. De kleurschema's leveren mij dit niet
aan.

BVD voor het meedenken.

 

Met vriendelijke groet
Antje

Genealogie Zaanstreek 
WWW.Katerstede.nl  

 

 

  _  


 
 

Scanned by McAfee
  and confirmed virus-free.

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2018-08-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Irma Lommen - Salden
Sorry verkeerd nummer.

http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-01019/11/Error-Messages-Probl
ems/Error-0-Error-Opening-Database.html

gr

Irma

Irma Lommen - Salden
irmalom...@home.nl
www.limburgemigrant.nl

-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens
Irma Lommen - Salden
Verzonden: maandag 6 augustus 2018 12:45
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Misschien eens effe hier kijken.

http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00291/11/Error-Messages-Probl
ems/Error-3021.html

groetjes,

Irma

Irma Lommen - Salden
irmalom...@home.nl
www.limburgemigrant.nl

-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens
Willy Janssis
Verzonden: maandag 6 augustus 2018 11:44
Aan: Legacy-Nederlands@Legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Goeie morgen iedereen,

Ik kan geen nieuwe namen ingeven, ik krijg het volgende op het scherm Fout 0
," Fout 3221 geen huidig record" heb Controleer/Repareer gedaan geen
verschil.

Wat doe ik verkeerd

Dank bij voorbaat

Willy


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2018-08-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Irma Lommen - Salden
Misschien eens effe hier kijken.

http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00291/11/Error-Messages-Probl
ems/Error-3021.html

groetjes,

Irma

Irma Lommen - Salden
irmalom...@home.nl
www.limburgemigrant.nl

-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens
Willy Janssis
Verzonden: maandag 6 augustus 2018 11:44
Aan: Legacy-Nederlands@Legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Goeie morgen iedereen,

Ik kan geen nieuwe namen ingeven, ik krijg het volgende op het scherm Fout 0
," Fout 3221 geen huidig record" heb Controleer/Repareer gedaan geen
verschil.

Wat doe ik verkeerd

Dank bij voorbaat

Willy


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2018-05-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Bernardus Tabbernee
Hallo Irmen

Wat een snelle service , vriendelijk bedankt het werkt weer als van ouds

Groeten Bernardus (Ben) Tabbernee Rotterdam Zevenkamp-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2018-05-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Irma Lommen - Salden


 

Hier is dit in te stellen

 

Irma

 

Irma Lommen – Salden

  irmalom...@home.nl

  www.limburgemigrant.nl

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens 
Bernardus Tabbernee
Verzonden: zondag 13 mei 2018 15:16
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo 

Na het opnieuw installeren van Legacy 9 zie ik geen icoontjes meer als een naam 
te vinden zou zijn in my heritage.

Ik kan de instellingen niet terug vinden.

Groeten Bernardus (Ben) Tabbernee Rotterdam Zevenkamp

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2018-05-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Irma Lommen - Salden
Hallo Willy,

Maak een goede copy van al je Legacy 8 bestanden en zet die kopie in bijv.
een map die je Legacy8OUD noemtdus alleen een kopie van je
bestanden.

Dan download je Legacy 9 en volgt de aanwijzingen op het scherm. 
Na de installatie van versie 9 voer je het nieuwe klantnummer in en als je
alles volgens de aanwijzingen gedaan hebt moet alles weer functioneren en al
je bestanden weer toegankelijk zijn.

Veel succes,

Irma

Irma Lommen - Salden
irmalom...@home.nl
www.limburgemigrant.nl

-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens
Willy Janssis
Verzonden: vrijdag 11 mei 2018 14:25
Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Ik heb de Update 9 gekocht wat zijn de te richtlijnen om deze te te
downloaden Ik heb nu Legacy 8 deluxe.

Dank bij voorbaat

Willy


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2018-05-11 Berichten over hetzelfde onderwerp hsptjns
Beste Willy,

Het is al diverse malen geschreven. En het staat ook wel ergens in de
gebruiksaanwijzingen, maar je leest er snel over heen.
Maar: sla al je bestanden van Legacy 8 liefst op een aparte harde schijf, op
een nas, op. Zorg voor back up's.
Doe je dat niet dan overschrijft de nieuwe Legacy 9 alles van Legacy 8,
waaronder ook je stamboombestand(en).
En als je dan met downloaden van Legacy 9.0 begint zet je dat in nieuwe
mappen bijvoorbeeld (weer?) op de C-schijf of op dezelfde schijf waarin nu
Legacy 8 staat (stond)

Als je nu met pictures werkt kun je in je nieuwe Legacy 9 de verwijzingen
naar die map gebruiken, mits die er dan weer staat. Anders moet je later
alle foto's opnieuw definiëren.
Werk je met websites en webbestanden? Zorg dan ook dat je alle gegevens
daarvan goed wegzet. En van je schriftelijke rapporten.

Heb je een nieuw nummer voor de deLuxe versie gekregen?
Schrijf ook je oude nummer ergens op.

Raak niet in paniek. IK was een paar dagen de weg kwijt en dacht echt dat ik
jaren werk opnieuw moest gaan doen.

Mijn vraag van gisteren was nog het gevolg van wat ik toen niet goed had
gedaan.
Overigens helemaal opgelost.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Hans Speetjens


-Oorspronkelijk bericht-
Van: Legacy-Nederlands  Namens
Willy Janssis
Verzonden: vrijdag 11 mei 2018 14:25
Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Ik heb de Update 9 gekocht wat zijn de te richtlijnen om deze te te
downloaden Ik heb nu Legacy 8 deluxe.

Dank bij voorbaat

Willy


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 Probleem

2017-05-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Irma Lommen - Salden
Voor dit probleem werd uitvoerig gewaarschuwd!! 

 

Plaats nooit je back-up nooit in dezelfde folder als je programma!

 

Maak altijd een back-up in op z’n minst een andere plaats op je computer en
nog beter op een extern medium in welke vorm dan ook; externe harde schijf;
USB stick; Cloud………. etc

 

Succes,

 

Irma

 

Irma Lommen – Salden

  irmalom...@home.nl

  www.limburgemigrant.nl

 

 

= = = = = 

 

Van: Albert Vuijk [mailto:a_vu...@hotmail.com] 
Verzonden: dinsdag 16 mei 2017 20:10
Aan: webmaster.legac...@gmail.com  
Onderwerp: Legacy 9 Probleem

 

Hallo,

 

Ik heb onlangs Legacy 9 aangeschaft en gedownload. Ik had Legacy 8 op de
laptop staan en eerst een backup gemaakt in C:\Legacy8\Backup.

Toen Legacy 9 geïnstalleerd en wie schetst mijn verbazing, Tijdens de
installatie van Legacy9 in C:\Legacy9 is heel de inhoud vanC:\Legacy8
GEWIST!!!.

Dag Backup, al het werk van de laatste weken verdwenen. 

Gelukkig had ik nog een backup van een week geleden, maar zoiets mag toch
niet gebeuren.

 

Ik vond dat u dat u dat even moest weten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Albert Vuijk

 

  _  

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com 

http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 Probleem

2017-05-17 Berichten over hetzelfde onderwerp J.C. van Ommeren
Snel oordelen is toch al een slechte gewoonte
eerst de feiten op een rij
Ik hoef geen excuses, maar Legacy, niet de Nederlandse Vrijwilligers, zou 
moeten nadenken over hun product.
Als ik ooit nog tijd heb , zal ik de gegevens opnieuw inbrengen.
Joep van Ommeren

From: Kees - Legacy
Sent: Wednesday, May 17, 2017 3:30 PM
To: Dutch User List
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 Probleem

Dit zou misschien ook gebeurd kunnen zijn bij Joep van Ommeren.
Als dat het geval is, moet ik mijn excuses gaan aanbieden.

Kees

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens Albert Vuijk
Verzonden: woensdag 17 mei 2017 11:11
Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] FW: Legacy 9 Probleem

Hallo,

Een vreemd probleem. Zie onderstaande mailcontact.

Albert Vuijk

Van: Webmaster LegacyNL 
Verzonden: dinsdag 16 mei 2017 18:51:19
Aan: 'Albert Vuijk'
Onderwerp: RE: Legacy 9 Probleem

Geachte,
Een droevig voorval. Maar laat uw vraag eens los op de usergroep of via de 
facebook pagina (contact gegevens zijn te vinden op 
http://legacynederlands.com/contact.html ) want dit gedrag lijkt me niet 
normaal. Legacy 9 zou niet aan je backups mogen komen, stamboom bestanden 
worden volgens mij wel veplaatst, maar niet gewist. Het programma Legacyy8 
wordt wel gewist. Ook de structuur van de normale database verandert, doch uw 
backups (in ZIP formaat) zouden intact moeten blijven. Gelukkig had u er nog 
een offline.
Heeft u uw PC doorzocht naar .ZIP of .FDB bestanden?

Vriendelijke groet,
Webmaster LegacyNederlands (http://legacynederlands.com/index.html)
Deze website is onderhouden door vrijwilligers. Voor vragen over Legacy zelf 
gaat u best via de Nederlandstalige gebruikersgroep of via de officiële website 
van Millennia http://legacynederlands.com/contact.html
Voor de kennisbank (Engels) ga naar : http://support.legacyfamilytree.com/


Van: Albert Vuijk [mailto:a_vu...@hotmail.com]
Verzonden: dinsdag 16 mei 2017 20:10
Aan: webmaster.legac...@gmail.com
Onderwerp: Legacy 9 Probleem


Hallo,



Ik heb onlangs Legacy 9 aangeschaft en gedownload. Ik had Legacy 8 op de laptop 
staan en eerst een backup gemaakt in C:\Legacy8\Backup.

Toen Legacy 9 geïnstalleerd en wie schetst mijn verbazing, Tijdens de 
installatie van Legacy9 in C:\Legacy9 is heel de inhoud vanC:\Legacy8 GEWIST!!!.

Dag Backup, al het werk van de laatste weken verdwenen.

Gelukkig had ik nog een backup van een week geleden, maar zoiets mag toch niet 
gebeuren.



Ik vond dat u dat u dat even moest weten.



Met vriendelijke groet,



Albert Vuijk




--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 Probleem

2017-05-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Kees - Legacy
Dit zou misschien ook gebeurd kunnen zijn bij Joep van Ommeren.
Als dat het geval is, moet ik mijn excuses gaan aanbieden.

Kees

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens Albert Vuijk
Verzonden: woensdag 17 mei 2017 11:11
Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] FW: Legacy 9 Probleem

Hallo,

Een vreemd probleem. Zie onderstaande mailcontact.

Albert Vuijk

Van: Webmaster LegacyNL 
mailto:webmaster.legac...@gmail.com>>
Verzonden: dinsdag 16 mei 2017 18:51:19
Aan: 'Albert Vuijk'
Onderwerp: RE: Legacy 9 Probleem

Geachte,
Een droevig voorval. Maar laat uw vraag eens los op de usergroep of via de 
facebook pagina (contact gegevens zijn te vinden op 
http://legacynederlands.com/contact.html ) want dit gedrag lijkt me niet 
normaal. Legacy 9 zou niet aan je backups mogen komen, stamboom bestanden 
worden volgens mij wel veplaatst, maar niet gewist. Het programma Legacyy8 
wordt wel gewist. Ook de structuur van de normale database verandert, doch uw 
backups (in ZIP formaat) zouden intact moeten blijven. Gelukkig had u er nog 
een offline.
Heeft u uw PC doorzocht naar .ZIP of .FDB bestanden?

Vriendelijke groet,
Webmaster LegacyNederlands (http://legacynederlands.com/index.html)
Deze website is onderhouden door vrijwilligers. Voor vragen over Legacy zelf 
gaat u best via de Nederlandstalige gebruikersgroep of via de officiële website 
van Millennia http://legacynederlands.com/contact.html
Voor de kennisbank (Engels) ga naar : http://support.legacyfamilytree.com/


Van: Albert Vuijk [mailto:a_vu...@hotmail.com]
Verzonden: dinsdag 16 mei 2017 20:10
Aan: webmaster.legac...@gmail.com
Onderwerp: Legacy 9 Probleem


Hallo,



Ik heb onlangs Legacy 9 aangeschaft en gedownload. Ik had Legacy 8 op de laptop 
staan en eerst een backup gemaakt in C:\Legacy8\Backup.

Toen Legacy 9 geïnstalleerd en wie schetst mijn verbazing, Tijdens de 
installatie van Legacy9 in C:\Legacy9 is heel de inhoud vanC:\Legacy8 GEWIST!!!.

Dag Backup, al het werk van de laatste weken verdwenen.

Gelukkig had ik nog een backup van een week geleden, maar zoiets mag toch niet 
gebeuren.



Ik vond dat u dat u dat even moest weten.



Met vriendelijke groet,



Albert Vuijk


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2017-04-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Fred Kuipers
Het cloud gebeuren wordt opnieuw bekeken en moet, om het programma goed te 
laten draaien NOG NIET ingeschakeld worden.

Volgens internationale gebruikers groep en officiele testers.

m.vr.gr.

Fred Kuipers

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 20 april 2017 15:52
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik heb het overzicht van Legacy 9 doorgelezen en niet echt veel nieuwe dingen 
ontdekt.

Wat wil ik nog meer, dan het invoeren van personen, het leggen van onderlinge 
familiebanden en het maken van rapporten – ook nog in andere talen.

Ik zou niet weten wat daar nog aan te verbeteren valt. 

Wederom veel aandacht voor allerlei kleurmogelijkheden, terwijl er nog genoeg 
fouten die bekend zijn in L8 nog steeds niet zijn opgelost. Vaak gewoon 
slordige dingen of fouten die na een update weer terugkeren. Toch vind ik L8 
een prima programma. 

Aan opslaan in een cloud zou ik nooit beginnen. Het uploaden kan afhankelijk 
van de grootte van het bestand en de snelheid van de verbinding best lang 
duren. Bovendien is het niet duidelijk wie toegang heeft tot de gegevens bij de 
provider van de cloud.  Ik vermoed en sluit niet uit dat anderen in de cloud 
ook mogen zoeken of dat de data van ons allen te koop wordt aangeboden via 
derden, bijv. Ancestry.com.

Maak gewoon een backup op een externe HD of een USB stick. Snel en veilig.

Ik kijk met belangstelling uit naar de ervaringen voordat ik overstap.

m.vr.gr.

Ton van Heusden

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens Hans Speetjens
Verzonden: donderdag 20 april 2017 13:18
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ook bij mij is wat vreemds gebeurd of gebeurt nog.

Na het downloaden van legacy9 was mijn hele map legacy 8 leeg, ook de 
databestanden.

Gelukkig had ik nog databestanden uit de oudste legacymap van 30 december jl. , 
toen ik overging op L8.

Daarna heb ik bijna geen mutaties gedaan.

 

Dat oudere bestand heb ik gekopieerd binnen de map legacy9 in een nieuw 
gemaakte map data en toen als L9-bestand geopend. Alles werkte en foto’s enz. 
ook nog steeds opgeslagen in de oudste legacymap worden opgehaald.

Ik heb dat bestand nogmaals hernoemd en dat laat zich ook openen.

Maar het is in de windows verkenner niet zichtbaar in dat mapje data

Vreemd?

Moet ik erbij vertellen dat ik een cloud account heb aangemaakt?

Ik heb ook nog back ups gemaakt in een nieuwe map, maar kan die ook niet zo 
gauw weer vinden. Ik back up nu in de cloud. Betrouwbaar?

 

Ik weet nu al dat ik al mijn websitebestanden echt opnieuw moet gaan maken in 
andere (web-)mappen dus met uploaden naar de website (FTP) alle formules, namen 
enz bij de host moet aanpassen.

 

Met vriendelijke groet,

Hans Speetjens

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens marc.goudes...@telenet.be
Verzonden: donderdag 20 april 2017 13:00
Aan: List, Dutch
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Geen paniek!

Ik heb mijn bestand opnieuw ingelezen van een vorige back-up en alle adressen, 
telefoonnummers enz. teruggevonden! Oef!

mvg

Marc

 


 
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
 Beschrijving: Afbeelding verwijderd door afzender.

Virusvrij.  
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
 www.avast.com 

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2017-04-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Ik heb het overzicht van Legacy 9 doorgelezen en niet echt veel nieuwe dingen 
ontdekt.

Wat wil ik nog meer, dan het invoeren van personen, het leggen van onderlinge 
familiebanden en het maken van rapporten – ook nog in andere talen.

Ik zou niet weten wat daar nog aan te verbeteren valt. 

Wederom veel aandacht voor allerlei kleurmogelijkheden, terwijl er nog genoeg 
fouten die bekend zijn in L8 nog steeds niet zijn opgelost. Vaak gewoon 
slordige dingen of fouten die na een update weer terugkeren. Toch vind ik L8 
een prima programma. 

Aan opslaan in een cloud zou ik nooit beginnen. Het uploaden kan afhankelijk 
van de grootte van het bestand en de snelheid van de verbinding best lang 
duren. Bovendien is het niet duidelijk wie toegang heeft tot de gegevens bij de 
provider van de cloud.  Ik vermoed en sluit niet uit dat anderen in de cloud 
ook mogen zoeken of dat de data van ons allen te koop wordt aangeboden via 
derden, bijv. Ancestry.com.

Maak gewoon een backup op een externe HD of een USB stick. Snel en veilig.

Ik kijk met belangstelling uit naar de ervaringen voordat ik overstap.

m.vr.gr.

Ton van Heusden

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens Hans Speetjens
Verzonden: donderdag 20 april 2017 13:18
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ook bij mij is wat vreemds gebeurd of gebeurt nog.

Na het downloaden van legacy9 was mijn hele map legacy 8 leeg, ook de 
databestanden.

Gelukkig had ik nog databestanden uit de oudste legacymap van 30 december jl. , 
toen ik overging op L8.

Daarna heb ik bijna geen mutaties gedaan.

 

Dat oudere bestand heb ik gekopieerd binnen de map legacy9 in een nieuw 
gemaakte map data en toen als L9-bestand geopend. Alles werkte en foto’s enz. 
ook nog steeds opgeslagen in de oudste legacymap worden opgehaald.

Ik heb dat bestand nogmaals hernoemd en dat laat zich ook openen.

Maar het is in de windows verkenner niet zichtbaar in dat mapje data

Vreemd?

Moet ik erbij vertellen dat ik een cloud account heb aangemaakt?

Ik heb ook nog back ups gemaakt in een nieuwe map, maar kan die ook niet zo 
gauw weer vinden. Ik back up nu in de cloud. Betrouwbaar?

 

Ik weet nu al dat ik al mijn websitebestanden echt opnieuw moet gaan maken in 
andere (web-)mappen dus met uploaden naar de website (FTP) alle formules, namen 
enz bij de host moet aanpassen.

 

Met vriendelijke groet,

Hans Speetjens

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens marc.goudes...@telenet.be
Verzonden: donderdag 20 april 2017 13:00
Aan: List, Dutch
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Geen paniek!

Ik heb mijn bestand opnieuw ingelezen van een vorige back-up en alle adressen, 
telefoonnummers enz. teruggevonden! Oef!

mvg

Marc

 


 
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
 Beschrijving: Afbeelding verwijderd door afzender.

Virusvrij.  
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
 www.avast.com 

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2017-04-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Hans Speetjens
Ook bij mij is wat vreemds gebeurd of gebeurt nog.

Na het downloaden van legacy9 was mijn hele map legacy 8 leeg, ook de 
databestanden.

Gelukkig had ik nog databestanden uit de oudste legacymap van 30 december jl. , 
toen ik overging op L8.

Daarna heb ik bijna geen mutaties gedaan.



Dat oudere bestand heb ik gekopieerd binnen de map legacy9 in een nieuw 
gemaakte map data en toen als L9-bestand geopend. Alles werkte en foto’s enz. 
ook nog steeds opgeslagen in de oudste legacymap worden opgehaald.

Ik heb dat bestand nogmaals hernoemd en dat laat zich ook openen.

Maar het is in de windows verkenner niet zichtbaar in dat mapje data

Vreemd?

Moet ik erbij vertellen dat ik een cloud account heb aangemaakt?

Ik heb ook nog back ups gemaakt in een nieuwe map, maar kan die ook niet zo 
gauw weer vinden. Ik back up nu in de cloud. Betrouwbaar?



Ik weet nu al dat ik al mijn websitebestanden echt opnieuw moet gaan maken in 
andere (web-)mappen dus met uploaden naar de website (FTP) alle formules, namen 
enz bij de host moet aanpassen.



Met vriendelijke groet,

Hans Speetjens

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens marc.goudes...@telenet.be
Verzonden: donderdag 20 april 2017 13:00
Aan: List, Dutch
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9



Geen paniek!

Ik heb mijn bestand opnieuw ingelezen van een vorige back-up en alle adressen, 
telefoonnummers enz. teruggevonden! Oef!

mvg

Marc



---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
https://www.avast.com/antivirus
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2017-04-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Irma Lommen - Salden
Oef …… 

 

Denk dat ik toch nog maar effe wacht of er nog meer ‘oeffen’ voorbij komen (LoL)

 

Irma

 

Irma Lommen – Salden

  irmalom...@home.nl

  www.limburgemigrant.nl

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens marc.goudes...@telenet.be
Verzonden: donderdag 20 april 2017 13:00
Aan: List, Dutch 
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Geen paniek!

Ik heb mijn bestand opnieuw ingelezen van een vorige back-up en alle adressen, 
telefoonnummers enz. teruggevonden! Oef!

mvg

Marc

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com