Re: [talk-cz] Kvartalni Pivo

2020-06-03 Thread Jakub Těšínský

Mám malou, takže dnes to neklapne

Dne 03. 06. 20 v 9:54 Tom Ka napsal(a):

OK, proc ne, za zkousku to stoji :-) Takze dnes 18:00 na
https://meet.jit.si/pivo? Budu hlidat holky, ale zkusim se pripojit.

Bye tom.k

út 2. 6. 2020 v 22:56 odesílatel Petr Schönmann  napsal:

Čistě teoreticky by slo otevřít lahvac a spojit se online pomoci  nejake online 
služby. https://meet.jit.si/

On Tue, Jun 2, 2020, 20:15 Milan Cerny  wrote:

Teoreticky bych zítra po 18:00 někde v Praze na zahrádku mohl zajít. Kdyby se 
nás na Prahu sešlo víc, tak bych šel.

Milan

__

Od: "Tom Ka" 
Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Datum: 02.06.2020 10:04
Předmět: [talk-cz] Kvartalni Pivo

Ahoj,

zitra by melo byt kvartalni pivo, technicky je to asi realizovatelen,
ale rad bych se zeptal jak to vidite? Ma smysl a pokud ano, tak byl by
zajem?

viz. pripadene google tabulka:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/12zGtW414R9se_g_87FdmpHj2B6xO1gf5mG94avTmFb4/edit#gid=602928866

Bye tom.k

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Spolupráce s ČD, a.s.

2019-03-29 Thread Jakub Těšínský
K setkání se rád přidám, příští týden mi vyhovuje po, út, pá, možno i v 
pracovní době. Z večerů preferuji st, čt, pa.

Náš spolupráci mi přijde zásadní aby bylo
OSM vidět jako partner na produktu a ideálně bylo i součástí PR.

Stran provedení lze udělat paralelně rychlé a pomalé řešení - rychlé je nějaká 
kopie/cache již existujícího řešení. Pomalé je renderer jen pro ČD.

gorn


⁣Odesláno z BlueMail ​

29. 3. 2019 17:41, 17:41, "Pavel Zbytovský"  napsal/a:
>Ahoj,
>
>včera jsme si s panem Mencem zavolali - ukázalo se, že si konferu
>nepřihlásil, takže náš mail thread
>
>nečetl.
>
>Přeposílám tedy informace z hovoru:
>
>- České Dráhy budou brzy spouštět mobilní aplikaci na podporu turistiky
>   s vlakem v ČR
>  - zajímá je, jak dostat české turistické trasy do jejich aplikací pro
>   iOS a Android (backend mají nějak pořešený)
>   - navrhuje setkání někdy v příštím týdnu v Praze na GŘ (budova mezi
>   Těšnovem a Vltavou) - ideálně máme navrhnout tři termíny
>- máme se dohodnout jak bychom si představovali spolupráci - říkal
>jsem,
>že cíl OSM je být vidět a být používano - pan Menc navrhoval, že bychom
>   mohli být oficálním partnerem projektu
>
>
>Můj pohled:
>
> - nejsnazší by bylo asi přidat rastrový overlay pouze s trasami (třeba
>jako tahle vrstva [1]) nebo prostě použít celou mtbmap [2], jenže ta je
>pro
>   veřejnost možná krapet nepřehledná
>   - v tomto případě by pravděpodobně muselo dojít ke kopii tiles (~300
>  GB) na servery ČD, aby nám to jejich uživatelé neshodili
>  - záleželo by ovšem na autorech těchto dvou vrstev
>   - další možnosti jako vlastní render jsou asi ku probrání - ale
>   potřebují to trochu asap :)
>   - setkání v příštím týdnu se mi hodí kdykoliv (krom pátku - kdy jsem
>   pracovně v Brně)
>  - *Otázka: Měl byste někdo zájem se s ČD setkat?*
>- spolupráci si dokážu představit tak, že dodáme renderované dlaždice a
>budeme v partnerech jako "OpenStreetMap Česká republika z.s." + logo +
>link
> - případně můžeme zvážit návrh o nějaký finanční příspěvek na chod
>  české komunity či dotyčných serverů
>
>
>Hezký víkend,
>Pavel
>
>[1] https://openstreetmap.cz/#map=14/49.9454/14.1782=wK
>[2] https://openstreetmap.cz/#map=14/49.9454/14.1782=m
>
>
>
>
>On Tue, Mar 26, 2019 at 3:20 PM Roman Menc  wrote:
>
>>
>>
>> Dobrý den,
>>
>> rád bych se zeptal na případnou spolupráci s autory turistických
>tras,
>> využití mapové vrstvy turistických tras pro nově připravovaný projekt
>> volnočasového cestování s vlaky ČD.
>>
>> Nemohli byste mi poradit kompetentní osobu, se kterou bych mohl
>jednat?
>>
>> Moc děkuji
>> Roman Menc
>> E-mail: m...@cd.cz
>> ___
>> talk-cz mailing list
>> talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
>
>
>
>
>___
>talk-cz mailing list
>talk-cz@openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Kvartální pivo 6. 3. 2019

2019-03-06 Thread Jakub Těšínský
Tak ja dorazim kolem 7my (karlak se mi moc nehodi) i s malou. Tak uvidime jak 
dlouho vydrží.

⁣Odesláno z BlueMail ​

6. 3. 2019 15:41, 15:41, Jethro  napsal/a:
>Zdar,
>dorazím před osmou, tak doufám, že tam ještě budete ;-)
>MSF
>Jethro
>
>On Tue, Mar 5, 2019 at 11:09 AM Pavel Zbytovský 
>wrote:
>>
>> Ahoj,
>>
>> pro Prahu jsem zarezervoval Jinou krajinu na Karláku:
>https://osmap.cz/node/854714238
>> Řekl jsem 8 míst, s tím že zítra odpo jim to upřesním dle aktuálního
>stavu.
>>
>> Těším se na viděnou! :-)
>> P.
>>
>> On Wed, Feb 27, 2019 at 10:07 PM Mikoláš Štrajt 
>wrote:
>>>
>>>
>>> potvrzuju se do Prahy.
>>>
>>> Já bych se přimlouval za něco více v centru - ať se nás může sejít
>co nejvíce. A abych se přiznal nabídka v Oáze mi úplně nesedí :))
>>>
>>>
>>> klidně, Oázu jsem navrhoval hlavně proto, že už brzo nebude.
>>>
>>>
>>>
>>> Co třeba?
>>> - Ferdinanda (Václavák) - nahoře plusmínus klid, hodně místa,
>kuchyně slušná, pivo asi také, byl jsem tam třeba na srazu Ubuntu blahé
>paměti
>>>
>>>
>>> tady jsem byl a (pokud si správně pamatuju), bylo to fajn
>>>
>>>
>>>
>>> - Jiná Krajina (Karlák) - velmi klidná, skoro až komorní, vynikající
>kuchyně, pivo prý dobré
>>> - Café Therapy (Vodičkova) - trochu víc kafé, nevím jestli točí pivo
>>>
>>>
>>> Milan nás minule vzal do jedné hospody na Žižkově - Pivnice u Járy -
>https://www.openstreetmap.org/node/1920012010 - tam to bylo celkem
>dobrý, jakože to právě nebyla čtyřka jako Oáza.
>>>
>>>
>>>
>>> Přidal jsem do toho spreadsheetu ještě hlasování - kdo by chtěl kam.
>>> Pozvánku jsem též tweetnul -
>twitter.com/osmcz/status/1100796804982075393
>>>
>>>
>>> Taky jsem zahlasoval.
>>>
>>>
>>> --
>>>
>>> Severák
>>>
>>> ___
>>> talk-cz mailing list
>>> talk-cz@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
>> ___
>> talk-cz mailing list
>> talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>___
>talk-cz mailing list
>talk-cz@openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] přihláška do spolku OSM-CZ

2019-01-17 Thread Jakub Těšínský



No jo, zas bych jenom rejpal a dobrý slovo by ze mě nevypadlo.. 
Souhlasím, je to pěkně nadyzajnovaný! :-)

:)

Verze v5-2 mi na Win10 v Adobe Readeru DC funguje dobře. Ty zbylé dvě 
spíš ne.

good, to jsem trochu očekával

A jenom poznámka bokem: je vidět, že OSM dělají samý nerdi. Zajímalo 
by mě, jestli v ČR existuje i jiný spolek, který u přihlášky vyžaduje 
otisk GPG klíče.


Jen pro pořádek: je to nepovinné a ještě "nevíme" co  s tím ve smyslu, 
že pokud ho tam dá netriviální počet lidí, tak se to dá využít na 
hlasování a pokud minimum, tak se to použít nedá :)
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] přihláška do spolku OSM-CZ

2019-01-17 Thread Jakub Těšínský

Pavle,

já bych nejradši kdyby se na to udělal nějaký backend. Když jsem to 
navrhoval, byl k tomu v radě spíše distinkovaný postol, tak jsem se k 
tomu nevracel, ale jakmile se trochu ustálí alespoň nějaká verze určitě 
se k tomu chci vrátit. (Předopokládám, že se na tebe mohu pak obrátit o 
spolupráci).


Zatím to budeme kopírovat do jednoho souboru (proto snaha o tu el. 
verzi, aby to byl jen copy/paste).


S připomínkou ohledně nezveřejnění jména na transparentním účtu máš 
pravdu. Pokud se někdo takový najde musí v součastnoti zaplatit hotově, 
ve Fio je možnost založit lehce další "netransparetní" účet pro tyto 
případy, ale ještě jsme to neřešili.


Jo a díky za povhvalu :)

gorn

On 17. 01. 19 9:04, Pavel Zbytovský wrote:

Asi lepší počkat na verzi 6 s opravenými texty/překlepem a písmem.

Mimochodem, když někdo nedá souhlas ke zveřejnění svých osobních 
údajů, jak zaplatí? V transparentním účtu by ty údaje byly vidět.


A druhá rejpavá - to budete opisovat GPG klíče všech lidí do nějakého 
svého excelu? Nebylo by přecijen snazší na celý proces přihlášky 
použít Google Forms (když stejně papírový podpis není právně nutný).


Ale jinak vzhledově pěkný ;)

P.

On Thu, Jan 17, 2019 at 8:09 AM Petr Vozdecký <mailto:v...@seznam.cz>> wrote:


Ahoj,

díky za práci na nezbytném papírování. PDF mi po otevření hlásí,
že použité písmo LiberationSans nelze najít (holt ho ve Win10
nemám) a že se některé znaky nemusí správně zbrazit. Ano -
všechno, co napíšu, připomíná zobrazení při psaní hesla - samý
puntíky :)

Mám počkat na nějakou jinou verzi, nebo vytisknout a vypsat ručně?
Stejně se to bude tisknout, že...?

vop
-- Původní e-mail --
Od: gorn mailto:o...@kub.cz>>

Komu: OpenStreetMap Czech Republic mailto:talk-cz@openstreetmap.org>>
Datum: 16. 1. 2019 20:07:12
Předmět: [talk-cz] přihláška do spolku OSM-CZ

Milí mappeři a mapperky,

včera jsme s Mariánem otevřeli pro spolek účet u Fiobanky, což
byl poslední krok k zprovoznění spolku. Hlavní běhání ohledně
zápisu a sídla vyřešil Tomáš (díky!) a poslední co zbývá k
tomu abychom se mohli hlásit je formulář přihlášky :) V
příloze ji posílám, prošla oponenturou v radě, ale budu rád
pokud k ní napíše kdokoli své připomínky. Přihláška se dá jen
vytisknout, nebo vyplnit rovnou v pdf prohlížeči.

Členem spolku OpenStreetMap Česká republika z.s. se lze stát
takto:

1. vyplňte přihlášku a předejte ji někomu z rady (podrobnosti
na přihlášce)
2. na účet spolku pošlete členský příspěvek na rok 2019, do
textu napište jméno, příjmení ať se nám to líp páruje.

to je všechno. Pokud navíc pošlete elektronickou verzi na
spo...@openstreetmap.cz <mailto:spo...@openstreetmap.cz>,
budeme rádi. Bližší informace o spolku jsou na
https://openstreetmap.cz/spolek, pár komentářů k tomu co
přihláška obsahuje:

  * vaše údaje nebudeme nikde zveřejňovat, pokud nám k tomu
nedáte souhlas
  * GPG klíč ani telefon nepotřbujeme, ale telefon se může
hodit ke komunikaci a GPG klíč pro případné elektronické
hlasování
  * souhlas s uveřejněním jména a nicku je zatím předběžná
idea, pokud bychm někde chtěli jmenovat členy spolku,
abychom nemuseli žádat dodatečně. Není nutný.

A na závěr připomenutí, že spolek je jen další možnost jak
dosáhnout některých cílů OSM komunity, ale rozhodně nechce
bránit v aktivitě kohokoli kdo cokoli pro OSM chce udělat
skrze něj či mimo něj. Tak jako dosud závisí jen na
jednotlivcích a jejich energii.

    gorn

    -- 
gorn (Jakub Těšínský)

mapper a člen rady spolku
+420777852582  

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org <mailto:talk-cz@openstreetmap.org>
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org <mailto:talk-cz@openstreetmap.org>
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Fwd: Fell3 strikes again

2018-05-21 Thread Jakub Těšínský

Hezky a jasně napsaný email.

Pro zajímovost - co znamená "ban do přihlášení"? Zobrazí se mu ten dopis 
a musí ho nějak "odkliknout"?



On 21.5.2018 09:38, majka wrote:
Tak momentální výsledek je dočasný ban do přihlášení 
.


V podstatě ho to nijak neomezuje, ale v skrytu duše doufám, že to 
vezme vážně. "Navedený" je tam na větší changesety a na přesnější 
uvádění zdrojů.


Majka


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] mapa s popisky

2015-07-31 Thread Jakub Těšínský


https://www.mapbox.com/

http://umap.openstreetmap.fr/cs-cz/




zdravím,

Dne Pá 24. července 2015 17:59:24, Marián Kyral napsal(a):

A co zkusit se vývojářů zeptat, jestli by ten export do obrázku nešel
přidat?

chtěl jsem tu mapku zplodit ještě v této pětiletce :-)


Případně si to v tom javascriptu naprogramovat. Já bohužel js
neovládám.

v tom případě platí výše uvedená obava dvojnásob

už takto jsem do průzkumu možností (díky všem za odpovědi!) investoval tolik,
že bych měl nejmíň polovinu nakreslenou ručně (ale chtěl jsem také, aby to
trošku vypadalo k světu a ne jak od moderního umělce stiženého Parkinsonem
...)

K.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



--
Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] LPIS import

2015-07-31 Thread Jakub Těšínský

Paráda, děkuju za odpovědi. Pár nejasností ještě mám


- V případě nejasností kouknout na nejnovější ortofoto. CUZK nebo
mapy.cz. Dle všeho ta pole vznikají na základě cuzk:ortofoto.


já mapuju většinou tyhle věci jen přímo z terénu, takže ortofoto moc 
nepotřebuju. Mimochodem mapy.cz jsou volný zdroj?



- Co je LPIS id není jasné. Někdy se to pole změní a ID zůstane, jindy
je nahrazeno novým.


Zvědavost mi nedá, proč ho teda máme v OSM? :)

- Pole neslučovat. Na každém může být za rok něco jiného. Třeba travní
porost. To se řešilo už při importu.


Mě se jedná napři o tuto situaci 
http://osm.org/go/0Jaa4p5YF-?layers=Nm= značka ukazuje na mezeru mezi
loukou 12908950 a 12908957. V realitě tam nic takového není. Možná že 
někdy tou mezerou vedla cesta, ale teď je to jedna louka. Kdyby to 
nebylo naimportování z LIPS ale někdo to tam dal ručně dle skutečnosti, 
bez skrupují ty dvě louky spojím a zlepším mapu. Nevím jak ale spojit 
ref tagy, kterým nerozumím, takže to raděj nechám bejt, abych něco 
nezkazil. Bohužel tím mapa přichází o edity (tohle je efekt který je 
reálný, viz ten americkej import). Chtělo by to prostě nějaký pokyn jak 
tohle řešit. Např tím, že kdykoli budu editovat něco s lips refem tak 
ten ref smažu aby to nevypadalo, že můj edit je z lips zdrojů. Nevím. 
Právě proto jsem se ptal jesli ten lips ref je na něco.




- Malá editace polí není problém, ale může se stát, že o úpravy přijdeš,
když to někdo přetrasuje a nevšimne si, že tam je editace. Typicky, dvě
velká pole, která se v LPIS sloučila do jednoho.
Nerozumím? Mě přijde že právě malé editace tvatu podle polí by se při 
jakémkoli reimportu měly respektovat, protože nejspíš mají nějaký důvod. 
To se nedělá?

- Na editaci doporučuji JOSM s pluginy: Tracer-testing, ContourMerge, a
utilsplugin2 (hlavně příkaz: Nahradit geometrii)


Mám v plánu jednou nějaké základní tipy na editaci sepsat, ale znáš to.
Jo znám :) ... třeba ti odpovědi na moje otázky poslouží jako základ té 
wiki stránky :)




Marián




--
Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[OSM-talk] [Talk-cz] mapa s popisky

2015-07-30 Thread Jakub Těšínský

https://www.mapbox.com/

http://umap.openstreetmap.fr/cs-cz/

--
Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007


___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


Re: [Talk-cz] LPIS import

2015-07-30 Thread Jakub Těšínský
Gratuluji vsem kdo se na importu podileli. Pri mapovani polnacek a 
turistickych znacek mi LIPS data hodne pomahaji v tom, ze je krasne 
videt kudz potencialne muze vest cesta. Na druhou stranu jsem na sobe uz 
pocitil urcite psychologicke negativum tohoto importu. Myslim ze je to 
vanilla verzu urciteho smiseneho efektu importu TIger dat v USA (viz 
napriklad zde 
http://flrec.ifas.ufl.edu/geomatics/wp-content/uploads/2012/02/tgis12037.pdf). 
Jde o to, ze automatizovany import muze demotivovat lidke mappery v 
zlepsovani dat.


Zcela konkretne: Kouknu na proslou trasu na vylete a zda se mi ze nejaka 
pole jsou trochu blbe. Pole ale u sebe maji nejaky LPSI id cilso, cele 
to vypada desne oficialne a spravne atd, a vlastne ani nevim co 
presne ta cisla znamenaji, abych pri aktualizaci poli neudelal vic skody 
nez uzitku ... bla, bla, bla, proste to radsi nechm byt na pokoji.


Takze jasny dotaz na ty kdo import provadeli (jeste jednou gratuluji). 
Maji se editovat tvary poli? Pokud pole nebou louku zedituju, mam 
zachoval lips id? Cokdyz spojim dve pole (vedla tam kdysi cesta uz 
nevede), jake to pak ma cislo? Moc bych se primlouval za to aby tyhle 
jasne pokyny visely na wiki, aby to kazdy moh doledat. Zadne douhe 
teoretizovani, jasny pokyn pro blbce stylu - lips cisla jsou skoro k 
nicemu, muzete je mazat nebo naimportovana pole klidne editujte, je to 
jen vychozi stav nebo kazde 2 roky budeme delat reimport za techto a 
techto podminek.



Dekuju J.

--
Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] otevreni ramp na Prazskem okruhu

2015-07-30 Thread Jakub Těšínský

Namapovano

misto znam a vlastne jsem cekal, ze uz to bude davno namapovany. Zasadni 
zmena je ze aby clovek sjel do Zlicina musi sjet HNED tj, jakoby chvili 
jede skoro jako na Plzen. No proste kouknete do mapy.


gorn

--
Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Čištění turistických tras v OSM

2015-07-29 Thread Jakub Těšínský

Pavle, Mirku, Tome,

díky za nabídku pomoci. To co žádáte, tj. nějaký seznam toho co chybí 
je přesně to co si sám pro sebe zpracovávám ve formátu, který vyhovuje 
mě. Můžu to zkusit přizpůsobit vám (jen neočekávejte velerychlé reakce, 
např pozítří na 3 týdny mizím na prázdniny) a brát to jako pokus o 
vytvoření něčeho co by mohl použít i někdo jiný než já. V terénu 
používám víceméně dva nástroje - jednak OSM notes, kam umísťuju poznámky 
k drobných chybám - přerušením zanaček do cca 1km, nejasné vedení značka 
a tak podobně. Větší chyby tam nedávám. Druhý nástroj je OSMAND 
aplikace, do které si nahraju přiložený soubor. Pak si ho dám zobrazit 
na mapě (jako trasu). Kdybyste k tomu měli nějaké postřehy tak napište.


Jakub

PS: Pavle díky za link na rozcestníky, sice zrovna na Plzeňsku jich tam 
moc není, ale každý rozcestník je dobrý.


--
Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007

?xml version=1.0 encoding=UTF-8 standalone=yes?
gpx version=1.1 creator=OsmAnd+ xmlns=http://www.topografix.com/GPX/1/1; xmlns:xsi=http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance; xsi:schemaLocation=http://www.topografix.com/GPX/1/1 http://www.topografix.com/GPX/1/1/gpx.xsd;
  wpt lat=49.2028513 lon=13.1104553
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 31 m./name
  /wpt
  wpt lat=49.2031254 lon=13.1105237
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 31 m./name
  /wpt
  wpt lat=49.2006738 lon=13.1481518
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 3.8 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.2095118 lon=13.1989026
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 3.8 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.2304635 lon=13.2669159
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 9.9 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.2661798 lon=13.3914361
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 9.9 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.2659304 lon=13.3923541
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 2.8 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.2828951 lon=13.4206975
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 2.8 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.2857843 lon=13.4223992
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 2.0 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.2989091 lon=13.4412628
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#2 Přerušení modré trasy 1421 v délce 2.0 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.440025 lon=12.9276127
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#3 Přerušení zelené trasy 3621 v délce 9.5 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.5248995 lon=12.936701
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#3 Přerušení zelené trasy 3621 v délce 9.5 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.6240066 lon=13.0511502
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#4 Přerušení modré trasy 1402 v délce 8.7 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.6438857 lon=13.1676311
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#4 Přerušení modré trasy 1402 v délce 8.7 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.9985522 lon=13.0617395
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#5 Přerušení červené trasy 0235 v délce 7.8 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.9811472 lon=13.1680532
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#5 Přerušení červené trasy 0235 v délce 7.8 km./name
  /wpt
  wpt lat=50.0240593 lon=13.1401603
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 4.6 km./name
  /wpt
  wpt lat=50.0182109 lon=13.2045802
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 4.6 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.9913162 lon=13.231
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 2.0 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.9731049 lon=13.2309282
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 2.0 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.9182876 lon=13.407062
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 3.5 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.9232631 lon=13.4546875
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 3.5 km./name
  /wpt
  wpt lat=49.9132615 lon=13.4988833
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 995 m./name
  /wpt
  wpt lat=49.915712 lon=13.5122459
time2015-07-28T01:40:55Z/time
name#6 Přerušení zelené trasy 3604 v délce 995 m./name
  /wpt
  wpt lat=49.9022831 lon=13.0170498
time2015

[Talk-cz] Čištění turistických tras v OSM

2015-07-28 Thread Jakub Těšínský

On 22.7.2015 00:03, Pavel Machek wrote:

Ahoj!


Já vím docela přesně co KČT má. Nemám samozřejmě zatím svolení data nijak
šířit či pro OSM otevřít, ale pro to abychom si udělali obrázek zda je to
pro nás relevantní nebo ne. Jedná se o databázi tras a rozcestníků, která je
v dosti šíleném formátu.

V databázi je 18075 rozcestníků 3040 tras a 34335 inidenčních údajů (který
rozcestník kde leží).

incidencnich? Od rozcestniku je nejaka GPS poloha (nebo ekvivalent),
nebo slovni popis?

Trasa je popsana jenom seznamem rozcestniku, nebo i nejakymi body na
trase?


Data jsou rozsahla, ale řada údajů je pro nás úplně na nic a slouží 
hlavně pro KČT (typu na které mapě se trasa nachází apod, stav trasy a 
tak podobně). Incidenčními údaji myslím spoj z tabulky tras do tabulky 
rozcestníků. Poloha rozcestníku (TIM) na trase je daná jeho pořadím a 
kilometráží, tj vzdáleností v kilometrech podél trasy od jejího začátku.



Petře, kdo z KČT to byl? Nejde náhodou o lidi z Plzeňského kraje, ti se mi
zdáli vždycky nejvstřícnější. Tam dokonce mám data, která jsou nejspíš
zveřejnitelná.

Bylo by mozne zverejnit pro zacatek aspon nejaky vzorek? (A
teda.. jestli jsou zverejnitelna cela tak sem s nimi :-) ).


Zveřejnit data pochopitelně nejde dokud k tomu KČT nedá svolení, v rámci 
čištění dat jsem si ale vytvořil několik nástrojů na trasy v OSM a z 
nich už se čerpat dá. Celkově je otázka na co nám vlastně data KČT 
budou, podle mě je jejich hlavní hodnota abychom byli schopni nějak 
určit v jaké fázi mapování tras jsme. Druhou stranou mince je otázka co 
vlastně můžeme KČT nabídnout my. Představme si například, že by použili 
nějaké GPS údaje z OSM. Znamenalo by to, že je můžou zkombinovat se 
svými údaji o trasách a nadále komerčně používat, aniž by museli 
zveřejnit všechna svá data? To je podle mě trošku problém který nám v 
tomto směru současná licence staví do cesty.


Další problém vidím v tom, že upřímně řečeno nemáme v současnosti stran 
tras v OSM ani zdaleka  kompletní data. Snažím se s tím něco už asi rok 
udělat, objíždím a trasuji chybějící úseky, abychom měli co nabídnout. 
Zatím si to kutím dost samostatně, ale nemám problém zapojit kohokoli 
dalšího. Zvláště mě zajímají fotky rozcestníků s GPS souřadnicemi.


Nejdříve bych chtěl dokončil Plzeňský kraj. V něm je 100 KČT tras, které 
jsem postupně všechny vyčistil do té míry, že mají v OSM stejný rozsah 
jako KČT (tohle je například informace lehce odvoditelná z rozcestníků 
samotných). V některých případech to znamenalo stávající trasy spojit, 
nebo rozdělit. Momentálně tedy každá trasa minimálně existuje a má konec 
i začátek, takže pouhým okem je lehce vyditelné, který úsek chybí. Na 42 
trasách ještě část chybí, ale skoro ve 30ti z toho jde o krátké úseky do 
2 kilometrů (často možná dokonce i vzniklé při neopatrném editování). 
Momentálně se zabývám jejich natrasováním v terénu.


Na závěr opakuju - pokud se najde někdo koho by to zajímalo, rád s ním 
nějak budu svůj postup koordinovat, nebo připravím nějaké souhrnné 
přehledy, které by nám ukázali kolik práce a kde zbývá. Zatím mám údaje 
jen ve formátu, který je dobrý pro mě.


Jakub





--
Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] KČT (Re: WeeklyOSM CZ 257)

2015-07-21 Thread Jakub Těšínský

Ahoj Petře a spol,



Ahoj,

už asi před týdnem (neměl jsem moc času) se na mě obrátil další značkař z KČT.
Napsal dost obsáhlý a vstřícný mail. Vytáhl bych z něj (částečně interpretuji
a parafrázuji):

- OSM v CZ právně neexistuje - není s kým jednat, nikdo nedá garanci
spolupráce za OSM. To je fakt a tento fakt lze snad vyřešit za pomoci OSGEO.

- neznalost a z ní pramenící strach - možno srovnat situaci, jak vypadal
geoportalpraha.cz před půl rokem se stavem, jaký nabízí dnes. Trasy KČT jsou
rodinným stříbrem, výsledkem celoživotního koníčka generací, generací i
nedigitálních. Členové těchto generací OSM neznají, mají ke svému dílu citový
vztah, mohou mít pocit, že někdo chce jejich práci využít ve svůj prospěch (a
ke škodě KČT?)

- KČT mládne, přichází digitální generace
něco podobného se mi stalo minulý rok, dokonce jsme měli několik schůzek 
které přinesly celkem ovoce. Kdo psal? Není to náhodou Ondra Šubrt?



no a na závěr docela překvapení - ne, není to seznam tras ani SHP, ale pro mě
to docela překvapení je: http://trasy.kct.cz (C) Seznam,cz, OpenStreetMap,
NASA  KČT.

Značkař nabízí podporu při získávání dat oficiální cestou - neprobírali jsme,
o jaká data by mělo jít ani zatím nevím, co vlastně KČT má. Myslím, že je tedy
teď na nás zformulovat, co chceme a následně přes OSGEO zaslat KČT? Nebo ještě
nějak jinak, asi ne jako blesk z čistého nebe, ale nějak se ještě ozvat
předem.


Já vím docela přesně co KČT má. Nemám samozřejmě zatím svolení data 
nijak šířit či pro OSM otevřít, ale pro to abychom si udělali obrázek 
zda je to pro nás relevantní nebo ne. Jedná se o databázi tras a 
rozcestníků, která je v dosti šíleném formátu.


V databázi je 18075 rozcestníků 3040 tras a 34335 inidenčních údajů 
(který rozcestník kde leží).


Problém z naší strany trochu je, že data TIMů v OSM mají ke kompletnosti 
celkem daleko.  Už jenom fakt, že z 12925 rozcestíků v ČR má jen 4386 
(třetina) nějaký ref přes který se do dat KČT dá linkovat.


Napřed si ale úplně ujasněme, co chceme. S tím už jsme nějak začali, ale asi
úplně nedokončili. Jen podotýkám, že osobně asi nebudu mít kapacitu se do toho
pustit nějak do hloubky :( Hlásí se garant za turistické trasy?


Určitě je tedy dobré si ujasnit co chceme, ale taky bychom si měli 
ujasnit co za to KČT jsme schopni poskytnout.


Petře, kdo z KČT to byl? Nejde náhodou o lidi z Plzeňského kraje, ti se 
mi zdáli vždycky nejvstřícnější. Tam dokonce mám data, která jsou 
nejspíš zveřejnitelná.


Hlásím se jako garant za turistické trasy :)

Jakub

PS: Rád bych se někdy sešel s pár lidmi co se o trasy v OSM zajímají 
abychom si vyměnili nápady. Můžu ukázat co mám k dispozici já a rád se 
inspiruju od ostatních.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] KČT poru?uje licenci OSM (Petr Vejsada)

2015-06-24 Thread Jakub Těšínský

Ahoj,

já jsem komunikoval s lidma s KČT ohledně poskytnutí dat které mají, 
takže tuším jaká je tam situace, včetně dojmologie která se do veřejných 
mailů moc nehodí. Oficiálně jako organizaci jsem ale nežádal, 
komunikoval jsem vždy osobně (s odkazem na OSM jako celek). Osobně mě 
zajímala hlavně data a nějaké výtahy mám a v rámci dohodnutých mantinelů 
je používám pro zlepšení OSM, ale jako celek je hlavní problém s daty v 
tom, že KČT data nevlastní. Kdysi v minulosti někdo založil firmu Trasa 
a na tu lecos převedli a podle všeho je to mimo staršími lidmi 
obsazeného vedení hlavní překážka spolupráce na nejvyšší úrovni. Tolik 
pro info.


Při té příležitosti: kdyby se někdo chtěl přidat do teamu analýzy dat  
turistických značek (programátor je bonus ale mám nástroje který zvládne 
i technicky zdatný kdokoli), tak bych byl rád. Zatím to dělám sám a do 
OSM kontribuuju jen výsledky. Mám ale spustu věci které to chce růčo 
projít a poslední dobou není moc času. S případnými zájemci bych se rád 
sešel na pivko/kafe/čaj, budou-li jen trochu blízko ku Praze.


Jakub Ť.




--

Message: 1
Date: Wed, 24 Jun 2015 12:28:24 +0200
From: Petr Vejsada o...@propsychology.cz
To: OpenStreetMap Czech Republic talk-cz@openstreetmap.org
Subject: Re: [Talk-cz] KČT poru?uje licenci OSM
Message-ID: 20150624102824.ga23...@propsychology.cz
Content-Type: text/plain; charset=utf-8

Ahoj,

On Wed, Jun 24, 2015 at 10:23:25AM +0200, Marián Kyral wrote:


Koukáš správně. Petr jim napsal a už jej tam přidali.
Možná by nebylo na škodu, kdyby jej dali i nahoru.

ano, psal jsem jim, odpověděli velmi rychle a (C) doplnili. Také
nabídli GPX logy ze svých značkovacích výprav, o čemž jsem sem
posílal zprávu.

Také jsem posílal dotaz sem, zda si je někdo vědom toho, že OSM komunita
žádala KČT (tím myslím KČT, nikoli jeho předsedu či jiné osoby) o
spolupráci/poskytnutí NĚČEHO? Pročetl jsem si diskuse i archivní
korespondenci, ve které předseda KČT chce, aby OSM komunita napsala
žádost, adresovanou na KČT jako organizaci a že to PŘEDSEDNICTVO
(či PŘEDSTAVENSTVO?) projedná. Předsednictvo opravdu není totéž, co
předseda, byť názor či hlas předsedy má jistě velkou váhu.

Jelikož nikdo neodpověděl, tak je dost pravděpodobné, že jsme KČT
jako ORGANIZACI nikdy o nic nepožádali, natož abychom přesně specifikovali,
co vlastně chceme.

Tento nedostatek bychom tedy měli po letech napravit a zaslat jim žádost,
za kterou by měla stát také organizace (OSGEO? - za případnou spolupráci
děkuji) ;-).

Samozřejmě nevím, jak to dopadne, je dost možné, že naši žádost zamítnou,
ale alespoň to budeme vědět. Takto, zdá se, máme jen odmítnutí od předsedy,
a to z důvodu, že předseda není oprávněn rozhodovat o poskytnutí či
neposkytnutí nějakých dat. To je, prosím, pravda. Předseda není monarcha.
Rozhoduje předsednictvo/představenstvo.

Měli bychom se tedy shodnout na tom, co do žádosti napsat, tedy zda požadovat
jen seznam tras, co má seznam tras obsahovat (přesně), čí zda rovnou chtít SHP
;-), žádost vypracovat a nejlépe podepsanou jménem organizace (OSGEO?)
na KČT doručit.

??

Petr


Marián


-- Původní zpráva --
Od: Jachym Cepicky jachym.cepi...@gmail.com
Komu: OpenStreetMap Czech Republic talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 24. 6. 2015 10:20:48
Předmět: Re: [Talk-cz] KČT poru?uje licenci OSM



Koukám ale, že úplně dole na té stránce ten copyright mají



st 24. 6. 2015 v 9:57 odesílatel Jan Cibulka ho...@datastory.cz
(mailto:ho...@datastory.cz) napsal:




Tlak možno vyvíjet, ale tipuju, že kčt bude namítat výpadek tržeb z
papírovejch turisťaček a tedy nutnost dalšího navýšení dotace ;)



From: Butrus Damaskus(mailto:butrus.but...@gmail.com)
Sent: ???23. ???6. ???2015 18:39




To: OpenStreetMap Czech Republic(mailto:talk-cz@openstreetmap.org)
Subject: Re: [Talk-cz] KČT poru?uje licenci OSM





2015-06-23 17:00 GMT+02:00 Jan Cibulka ho...@datastory.cz
(mailto:ho...@datastory.cz):





Tam záleží, jak to bylo ošetřený, to že stát přispěje nějaký neziskovce
ještě neznamená, že její data jsou veřejný.

Povinnej subjekt ve smyslu informačního zákona KČT podle všeho není.







No, já to myslel spíš tak, jestli by nemělo cenu vyvíjet tlak na příslušné
politiky (na příslušných úrovních), kteří o dotacích pro KČT rozhodují...



  






  


From: Butrus Damaskus [mailto:butrus.but...@gmail.com
(mailto:butrus.but...@gmail.com)]
Sent: Tuesday, June 23, 2015 4:55 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] KČT poru?uje licenci OSM



  



  



  



2015-06-22 18:08 GMT+02:00 Pavel Pisa ppisa4li...@pikron.com
(mailto:ppisa4li...@pikron.com):



Na Liberecku hrozí, že zmizí turistické značky
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/87599-na-liberecku-hrozi-ze-zmizi-
turisticke-znacky/
(http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/87599-na-liberecku-hrozi-ze-zmizi-turisticke-znacky/)

z 

[Talk-cz] český addr:housenumber

2014-03-17 Thread Jakub Těšínský

== Pokus o přeformátování předchozíhomailu do čistě textové podoby ==


Vážení spolumapeři,

už asi dva roky mě na české OSM štve jedna věc, takže jí sem napíšu a 
ačkoli jsem učinil poměrně rozsáhlý výzkum, tak se obávám, že se mi 
nedostane sluchu prostě protože jsou zábavnější věci k řešení (import 
RUIAN apod). No ale zkusím to, ono se to totiž váže také k adresám.


Cituji z wiki Klíč addr:housenember=*by měl poskytovat takovou hodnotu, 
aby byla lidsky srozumitelná a zároveň dům jednoznačně určovala. Žádné 
striktní formalizované požadavky neexistují, ...  pod to bych se podepsal.


Bohužel doporučené tagování nereflektuje tento popis, takže v 
housenumber ve velkých městech je nejnepřehlednější forma zápisu typu 
1246/19. Je pravda že je to formální způsob udávání adres v ČR, ale do 
tagu housenumber se to podle mne absolutně nehodí. Jde o to, že 
addr:housenumber má ještě jedno významné užití a tím je že (narozdíl od 
streetnumber, provisionalnumber, conscriptionnumber) je to /co se 
zobrazí na mapě/. Jasně že v OSM je jedna ze základních pouček 
netagovat pro render, ale šedivá je teorie a zelený strom praxe. V 
každé zemi je značení a číslování trochu jiné, takže renderery (mimo 
těch vázaných na menší lokalitu) nemají šanci zohledňovat lokální 
formáty s čímž jim housenumber pomáhá. Vlastně dává lokální komunitě 
šanci si určit, jak to bude značeno na mapách. O nic jiného nejde, 
všechny informace jsou např. v ČR obsaženy v jiných tagách (fujslovo) 
housenumber je /jen/ jejich složenina. Ale bohužel ta nejdůležitější.



Proč se mi to zdá nepřehledné? Prostudoval jsem spoustu papírových a 
elektronických map a v absolutní většině případů (a zřejmě z dobrého 
důvodu) se na mapách ve velkých městech uvádějí orientační čísla, 
protože to je přesně jejich význam - čísla sloužící pro lepší orientaci 
lidí. Tam kde nejsou třeba vůbec neexistují. Nejsem kartograf a grafik, 
takže vám neřeknu žádnou poučku, ale tohle (ulice v Kotcích)je prostě 
špatně:


obrázek je zde: http://kub.cz/osm/snapshot.png
odkaz do mapy je zde: http://www.openstreetmap.org/#map=18/50.08397/14.42120

uvádím nejčastější renderer, ale mohl bych klidně pokračovat u jiných, 
ale nechci vás zahltit. Klidně se podívejte na jakoukoli papírovou 
kartografy udělanou mapu na tohle místo a nikdy tam nic takového není. 
Někdy dokonce mapy udávají jen rohová čísla, ale to už je zase věc, 
která je na rendererům a dá se udělat obecně. To že by kvůli Čechům 
někdo z housenumber parsoval orientační číslo (nebo ho čet ze 
streetnumber) se čekat nedá.


Schválně se podívejte na výše uvedeném obrázku na ulici Perlová a 28. 
října kde jsem schválně vyeditoval podobu, jak by podle mě měla vypadat 
pro normální lidi použitelná mapa. Schválně zkuste co nejrychleji najít 
adresu 28. října 7 a pak V Kotcích 7, Perlová 6, V Kotcích 6 atd 
atd.


Koukněte se na tenhle kus Berouna:

obrázek je zde: http://kub.cz/osm/snapshot2.png
odkaz do mapy je zde: http://www.openstreetmap.org/#map=17/49.96178/14.05551


nikomu kdo není fanda OSM nevysvětlím že tohle je mapa podle které by se 
chtěl orientovat. Je to prostě totálně nepřehledné.


Jak jsem řekl, bohužel se obávám, že namám šanci změnit to co se 
prostě jednou ujalo (asi v dobré víře to neposoudím), protže prostě 
existuje něco jako prfesionální slepota, ale zkuste se nad tím prosím 
aspoň trochu zamyslet. Hodně se snažím OSM propagovat mezi lidmi a 
takovéhle věci vždycky vzbudí i u laiků úsměv --- zazní něco jako zas 
ňáký spatlaný free/open řešení od nějakech programátorů ... a zapnou 
google na svejch IFounech. Je mo to docela líto a to je možná jediný 
důvod proč jsem se k tomuhle mailu odhodlal.


Jakub








___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz