Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Jakub Sykora
Ja k tomu pouzivam v JOSM podkladovou vrstvu BADMAP - tam jsou pouze 
elementy, ktere ted v mape vubec nejsou nebo byly nejak zasadne 
modifikovany.

Docela mi to pomaha zamerit se na mista, kde se delo neco vetsiho.

K

Dne 25.7.2012 20:40, Tomáš Tichý napsal(a):

Tak Turnov opraven.
Máte někdo ještě nějaký tip na podobnou zásadní díru, kterou se vám
nechce opravovat?
Bohužel v OSM Inspectoru se to blbě hledá, protože (logicky) není na
první pohled vidět kde byla smazána zásadní spojnice a kde jen nějaká
lesní pěšinka.

TT


2012/7/25 Michal 'vorner' Vaner mailto:vor...@ucw.cz>>

Ahoj


Jo, taky nadávám, Turnovem se nedá projet, chybí některé kusy
hlavních silnic ‒
ty postranní kupodivu drží.

Každopádně, tušíte někdo, jak živé je fosm.org ?
Licence mi je jedno, a ti se
tváří, že věci ponechávají.

S pozdravem

--
Fragile. Do not turn umop ap1sdn!

Michal 'vorner' Vaner

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org 
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] dotaz - zjednodušení dat pro renderování mapy

2012-07-25 Tema obsahu Miroslav Šulc
ahoj,

chtěl jsem se zeptat, jestli někdo netušíte, jak bych mohl zjednodušit
data v postgis db tak, aby renderování netrvalo tak dlouho. jde mi
hlavně o parcely. moje představa je taková, že bych např. pro každou
obec sloučil všechny parcely stejného typu do jedné geometrie a z toho
bych pak generoval mapu, místo tak jako teď ze všech parcel. máte s tím
někdo zkušenosti?

ff



smime.p7s
Description: Elektronicky podpis S/MIME
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu LM_1
Kromě pochopitelného nezájmu OSMF o jiné mapy bude takový editor
nerealizovatelný, jakmile se mapy začnou lišit (začnou).

LM_1

Dne 25. července 2012 23:00 Butrus Damaskus  napsal(a):
> IMHO by mělo FOSM co nejdřív udělat editor, který by umožňoval zároveň
> editovat (přidávat věci) do obou map...
>
> 2012/7/25 Jakub Sykora :
>> V podstate pouze z tohoto duvodu pokracuji v OSM, protoze neverim, ze by se
>> v dohledne dobe dala dohromady infrastruktura (at uz strojni nebo lidska),
>> ktera by zivotaschopne prepnula na fork tech dat. A tady bohuzel kazdy den,
>> kdy je FOSM v necem pozadu za OSM zpusobi, ze cast lidi do toho nepujde.
>>
>>
>>> Vedena (možná) dobrými úmysly provedla OSMF přelicencování hodně
>>> špatným způsobem a ukázala, že se nezajímá o názor komunity. To
>>> považuju za vážné zjištění. Řešením by mohl být FOSM fork, ale nejsem
>>> si jistý, zda je to životaschopný projekt, proto se skřípěním zubů
>>> pokračuji v editacích hlavní db a čekám, jak to celé dopadne.
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Butrus Damaskus
IMHO by mělo FOSM co nejdřív udělat editor, který by umožňoval zároveň
editovat (přidávat věci) do obou map...

2012/7/25 Jakub Sykora :
> V podstate pouze z tohoto duvodu pokracuji v OSM, protoze neverim, ze by se
> v dohledne dobe dala dohromady infrastruktura (at uz strojni nebo lidska),
> ktera by zivotaschopne prepnula na fork tech dat. A tady bohuzel kazdy den,
> kdy je FOSM v necem pozadu za OSM zpusobi, ze cast lidi do toho nepujde.
>
>
>> Vedena (možná) dobrými úmysly provedla OSMF přelicencování hodně
>> špatným způsobem a ukázala, že se nezajímá o názor komunity. To
>> považuju za vážné zjištění. Řešením by mohl být FOSM fork, ale nejsem
>> si jistý, zda je to životaschopný projekt, proto se skřípěním zubů
>> pokračuji v editacích hlavní db a čekám, jak to celé dopadne.
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Michal 'vorner' Vaner
Ahoj

On Wed, Jul 25, 2012 at 08:40:45PM +0200, Tomáš Tichý wrote:
> Tak Turnov opraven.

Díky, zrovna jsem se do toho chtěl pustit a zjistil jsem, že už mě někdo
předběhl.

> Bohužel v OSM Inspectoru se to blbě hledá, protože (logicky) není na první
> pohled vidět kde byla smazána zásadní spojnice a kde jen nějaká lesní
> pěšinka.

Napadlo mě, jestli je legální vzít starou a novou verzi a vygenerovat z toho
seznam varování ‒ věci jako kde byla smazaná silnice 1. třídy a tak. A potom to
samozřejmě obkreslit ručně podle nějakého jiného zdroje, ale použít to k tomu,
aby člověk věděl, kam koukat.

S pozdravem

-- 
  I'm a dragon, and I will not be ignored, not even by a tree!
   Saphira Brightscales

Michal 'vorner' Vaner


signature.asc
Description: Digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Tomáš Tichý
Tak Turnov opraven.
Máte někdo ještě nějaký tip na podobnou zásadní díru, kterou se vám nechce
opravovat?
Bohužel v OSM Inspectoru se to blbě hledá, protože (logicky) není na první
pohled vidět kde byla smazána zásadní spojnice a kde jen nějaká lesní
pěšinka.

TT


2012/7/25 Michal 'vorner' Vaner 

> Ahoj
>
>
> Jo, taky nadávám, Turnovem se nedá projet, chybí některé kusy hlavních
> silnic -
> ty postranní kupodivu drží.
>
> Každopádně, tušíte někdo, jak živé je fosm.org? Licence mi je jedno, a ti
> se
> tváří, že věci ponechávají.
>
> S pozdravem
>
> --
> Fragile. Do not turn umop ap1sdn!
>
> Michal 'vorner' Vaner
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] import budov (was: rúian mapy - vylepšení)

2012-07-25 Tema obsahu Miroslav Šulc
no, tak to by rozhodně mělo ušetřit čas, protože jestli se nepletu, tak
když je budova v digitální mapě kú, tak bude i v rúian a dala by se snad
jednoduše naimportovat. podle mě by to ale chtělo udělat nějak
systematicky. samozřejmě můžu udělat nějakou webovou stránku, odkud si
kdokoliv bude moct stáhnout osm soubor s budovama pro daný výběr (třeba
ten katastr) a nechat tomu volný průběh, ale pokud bychom tomu dali
nějaký řád, tak by to asi bylo lepší.

máte někdo nějaké návrhy?

ff

Dne 25.7.2012 19:28, Zdeněk Pražák napsal(a):
> no já zatím pomocí pluginu tracer kreslím v katastrálních územích s digitální 
> mapou budovy, tak jsem si myslel jestli bych nemohl využít uvedených dat
>
>>  Původní zpráva 
>> Od: Miroslav Šulc 
>> Předmět: Re: [Talk-cz] rúian mapy - vylepšení
>> Datum: 25.7.2012 19:10:59
>> 
>> Dne 25.7.2012 18:58, Zdeněk Pražák napsal(a):
>>> dají se nějak data z RUIAN dostat po jednotlivých katastrech do JOSM a
>>> následně po kontrole např vůči Bingu poslat do OSM
>> jaká data konkrétně? adresní body? budovy? nebo nějaká jiná? samozřejmě
>> "není problém" vyexportovat data z databáze s určitým filtrem (obec,
>> extent apod) do osm formátu, ale pokud už data jsou i v osm, tak by se
>> musely duplicity odstranit. a to moc netuším jak.
>>
>> a pak je tu ještě druhá věc. pokud bychom něco takového dělali, tak by
>> to podle mě chtělo jednak udržovat přehled, co už je naimportováno a co
>> ne, a za druhé by bylo fajn zachovat nějakou referenční vazbu na
>> originální data (rúian), abychom případně v budoucnu mohli data v rúian
>> a v osm porovnávat (co je nového apod).
>>
>> a pak je tu ještě třetí věc, a to posoudit, na čem má smysl trávit svůj
>> čas a co automatizovat (a čas využít na něco lepšího).
>>
>>> Pražák
>> ff
>>
>>
>>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



smime.p7s
Description: Elektronicky podpis S/MIME
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] rúian mapy - vylepšení

2012-07-25 Tema obsahu Zdeněk Pražák
no já zatím pomocí pluginu tracer kreslím v katastrálních územích s digitální 
mapou budovy, tak jsem si myslel jestli bych nemohl využít uvedených dat

>  Původní zpráva 
> Od: Miroslav Šulc 
> Předmět: Re: [Talk-cz] rúian mapy - vylepšení
> Datum: 25.7.2012 19:10:59
> 
> Dne 25.7.2012 18:58, Zdeněk Pražák napsal(a):
> > dají se nějak data z RUIAN dostat po jednotlivých katastrech do JOSM a
> > následně po kontrole např vůči Bingu poslat do OSM
> 
> jaká data konkrétně? adresní body? budovy? nebo nějaká jiná? samozřejmě
> "není problém" vyexportovat data z databáze s určitým filtrem (obec,
> extent apod) do osm formátu, ale pokud už data jsou i v osm, tak by se
> musely duplicity odstranit. a to moc netuším jak.
> 
> a pak je tu ještě druhá věc. pokud bychom něco takového dělali, tak by
> to podle mě chtělo jednak udržovat přehled, co už je naimportováno a co
> ne, a za druhé by bylo fajn zachovat nějakou referenční vazbu na
> originální data (rúian), abychom případně v budoucnu mohli data v rúian
> a v osm porovnávat (co je nového apod).
> 
> a pak je tu ještě třetí věc, a to posoudit, na čem má smysl trávit svůj
> čas a co automatizovat (a čas využít na něco lepšího).
> 
> > Pražák
> 
> ff
> 
> 
> 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] rúian mapy - vylepšení

2012-07-25 Tema obsahu Zdeněk Pražák
dají se nějak data z RUIAN dostat po jednotlivých katastrech do JOSM a
následně po kontrole např vůči Bingu poslat do OSM
Pražák

Dne 24. července 2012 21:36 Miroslav Šulc  napsal(a):

>  Dne 24.7.2012 21:23, jzvc napsal(a):
>
>  Dne 24.7.2012 20:43, Miroslav Šulc napsal(a):
>
> Dne 24.7.2012 15:22, jzvc napsal(a):
>
> Cus,
>
> nemel by nahodou katastr vychazet ze stejnych dat? Ja ze v RUIAN sou
> nejaky adresni body navrch (ony tam baraky fakt sou), a nektery sou ruzne
> lehce posunuty ...
>
>
> no, rúian vychází z katastru, jenže jednak v osm to nemusí být nutně úplně
> aktuální, a pak taky ten import adresních bodů asi měl své mouchy, třeba
> dům, kde teď bydlím, má číslo už asi tak 50 let, ale v osm není :-)
>
>
> OSM neresim, porovnaval sem ten overlay (predpokladam z RUIAN) a KM -
> rozdily byly prave tam.
>
>
> aha, tak to netuším. já si určitě nové adresní body v db nevymyslel, takže
> se asi přecejen ty katastrální mapy s rúian rozcházejí. možná to souvisí se
> způsobem aktualizace map, nevím, třeba něco vyčteš tady:
> http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?AKCE=DOC:10-WMS_PRO_KM
>
> ff
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu Michal Grézl
2012/7/25 Petr Stehlik :
> jzvc píše v St 25. 07. 2012 v 12:41 +0200:
>> Trebas prave kotrola roli v relacich - validator ti bude rvat na kazdy,
>> kde jsou prvky bez role. Aby ji mely je sice celkem logickej pozadavek,
>> ale pro spoustu ruznejch ucelu nenajdes nic pouzitelnyho.
>
> pořád se vracím jen k té MHD, ostatní relace mě v tuto chvíli nepálí. Je
> to někde hezky zdokumentováno, třeba tu http://wiki.openstreetmap.cz/ ?
> (kdyby to zmizelo, tak tu je screenshot pro budoucnost:
> http://postimage.org/image/9dpavcoed/ ;-)

default site je potvora, zvlast kdyz je d az po c.

wiki na openstreetmap.cz nikdy nebyla.
-- 
Michal Grézl
http://openstreetmap.cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Petr Stehlik wrote:
>Je někde nějak vizualizováno, co všechno jsme ztratili?

http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=redactionbot

> Jaký bude postup oprav?

Zdá se mi, že každý (re)mapuje, co ho nejvíc pálí, stejně jako tomu bylo
vždycky v minulosti.

> A co jsem to slyšel o forku?

http://fosm.org/

Petr Morávek aka Xificurk



signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu Petr Stehlik
jzvc píše v St 25. 07. 2012 v 12:41 +0200:
> Trebas prave kotrola roli v relacich - validator ti bude rvat na kazdy,
> kde jsou prvky bez role. Aby ji mely je sice celkem logickej pozadavek,
> ale pro spoustu ruznejch ucelu nenajdes nic pouzitelnyho.

pořád se vracím jen k té MHD, ostatní relace mě v tuto chvíli nepálí. Je
to někde hezky zdokumentováno, třeba tu http://wiki.openstreetmap.cz/ ?
(kdyby to zmizelo, tak tu je screenshot pro budoucnost:
http://postimage.org/image/9dpavcoed/ ;-)
Možná tohle
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Public_Transport
bude lepší, prostuduju.

> ... nehlede na to, ze uzasna zmena licence stejne rozbila mapu bnaprosto
> dokonale, takze nejaka dalsi chyba sem nebo tam to vubec nevytrhne.

s ohledem na to, že jsem tu 2,5 roku nebyl - jaký je postup nyní po dni
"D"? Je někde nějak vizualizováno, co všechno jsme ztratili? Jaký bude
postup oprav? A co jsem to slyšel o forku? Stačí velmi stručně nebo
konkrétní pointery do archívů či tak něco, díky.

Petr



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] gps tracer - zapůjčení

2012-07-25 Tema obsahu Jakub Sykora
Mam jedine bluetooth GPS bez samotneho logovani - je k tomu potreba 
nejaky telefon s aplikaci...


K

Dne 25.7.2012 15:26, Jakub napsal(a):

Ahoj mapeři - mám takovou prosbu v sobotu odjíždíme na tábor a na
poslední chvíli se ukázalo, že dělám nějakou takovou divnou aktivitu na
nějakém openstreetmap :-) takže vznikla myšlenka s tím seznámit děti a
vůbec zmapovat nějakou část okolí. Přijde mi to super, naráží to na
drobný technický nedostatek - mám jen jeden gps tracer a to je na
skupinu dětí málo. Byl by někdo z Prahy (případně opravdu blízkého
okolí, nemám moc časoprostor jet na druhou stranu republiky) ochoten na
14 dní zapůjčit nějaký gps tracer na tábor? Mám na mysli jakýkoli
jednoduchý zařízení maximálně s waypointama - nic ultrasofistikovaného,
stačí to co leží na dně vašich skříní. Potřeboval bych 1-3 kousky, aby
to mělo pro děcka smysl. Předem díky za ochotu a odpověď, klidně i mimo
konferenci - detaily dořešíme.

Jakub
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] gps tracer - zapůjčení

2012-07-25 Tema obsahu LM_1
Podle zaměření tábora by mohla asi tak půlka účastníků mít smartphone,
pak by stačilo mít nachystanou příslušnou aplikaci, případně mapy
okolí. Pro android stačí apk soubor (osvědčil se mi Maverick), ostatní
platformy by asi potřebovaly připojení k netu. Aspoň by pak dětem
aplikace zůstala.
LM

Dne 25. července 2012 15:26 Jakub  napsal(a):
> Ahoj mapeři - mám takovou prosbu v sobotu odjíždíme na tábor a na poslední
> chvíli se ukázalo, že dělám nějakou takovou divnou aktivitu na nějakém
> openstreetmap :-) takže vznikla myšlenka s tím seznámit děti a vůbec
> zmapovat nějakou část okolí. Přijde mi to super, naráží to na drobný
> technický nedostatek - mám jen jeden gps tracer a to je na skupinu dětí
> málo. Byl by někdo z Prahy (případně opravdu blízkého okolí, nemám moc
> časoprostor jet na druhou stranu republiky) ochoten na 14 dní zapůjčit
> nějaký gps tracer na tábor? Mám na mysli jakýkoli jednoduchý zařízení
> maximálně s waypointama - nic ultrasofistikovaného, stačí to co leží na dně
> vašich skříní. Potřeboval bych 1-3 kousky, aby to mělo pro děcka smysl.
> Předem díky za ochotu a odpověď, klidně i mimo konferenci - detaily
> dořešíme.
>
> Jakub
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] gps tracer - zapůjčení

2012-07-25 Tema obsahu Jakub
Ahoj mapeři - mám takovou prosbu v sobotu odjíždíme na tábor a na 
poslední chvíli se ukázalo, že dělám nějakou takovou divnou aktivitu 
na nějakém openstreetmap :-) takže vznikla myšlenka s tím seznámit 
děti a vůbec zmapovat nějakou část okolí. Přijde mi to super, naráží 
to na drobný technický nedostatek - mám jen jeden gps tracer a to je 
na skupinu dětí málo. Byl by někdo z Prahy (případně opravdu blízkého 
okolí, nemám moc časoprostor jet na druhou stranu republiky) ochoten 
na 14 dní zapůjčit nějaký gps tracer na tábor? Mám na mysli jakýkoli 
jednoduchý zařízení maximálně s waypointama - nic 
ultrasofistikovaného, stačí to co leží na dně vašich skříní. 
Potřeboval bych 1-3 kousky, aby to mělo pro děcka smysl. Předem díky 
za ochotu a odpověď, klidně i mimo konferenci - detaily dořešíme.


Jakub
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Jakub Sykora
V podstate pouze z tohoto duvodu pokracuji v OSM, protoze neverim, ze by 
se v dohledne dobe dala dohromady infrastruktura (at uz strojni nebo 
lidska), ktera by zivotaschopne prepnula na fork tech dat. A tady 
bohuzel kazdy den, kdy je FOSM v necem pozadu za OSM zpusobi, ze cast 
lidi do toho nepujde.



Vedena (možná) dobrými úmysly provedla OSMF přelicencování hodně
špatným způsobem a ukázala, že se nezajímá o názor komunity. To
považuju za vážné zjištění. Řešením by mohl být FOSM fork, ale nejsem
si jistý, zda je to životaschopný projekt, proto se skřípěním zubů
pokračuji v editacích hlavní db a čekám, jak to celé dopadne.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jzvc wrote:
> Dne 25.7.2012 11:10, "Petr Morávek [Xificurk]" napsal(a):
>> jzvc wrote:
>>> To tam mohlo bejt 100x, pravne je to stejne neobhajitelny, protoze
>>> nemuzes souhlasit s necim co neznas - ze zakona. A pocitam ze podobne to
>>> bude ve vetsine statu EU.
>> Tenhle nesmysl tu muzes omylat zas a znova az do zblbnuti, ale nic to
>> nemeni na tom, co lidi v CT skutecne odsouhlasili:
> 
> A ty tu muzes 100x dokola omilat tuhle kravinu, protoze cokoli co je
> mimo zakon neni platny a to plati pro libovolnou smlouvu. Celou ODBL ti
> rozcupuje na cary libovolnej pravnik. Kdyz se ja ted rozhodnu, ze menim
> licenci ke vsem svym editacim, tak mi v tom nikdo nijak nezabrani a
> klidne si pravne vynutim odstraneni tech editaci z mapy.

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2012-January/007150.html





signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Jakub Sykora
Tak ona i ta zmena licence jako celek - hlavni duvod, aby se data nedala 
zneuzivat a dala se pekne pouzivat - na to se kazdej stejne vykasle...


K

Dne 25.7.2012 10:55, jzvc napsal(a):

Dne 25.7.2012 10:22, Petr Holub napsal(a):

to naprosto bez pardonu. Fakt se tesim az si za 1/2 roku nakej debil
vzpomene, ze ta licence vlastne neni uple optimalni, a ze je treba ji
zmenit.

Proto bylo v tech novych licencnich podminkach i to, ze souhlasis
s budoucimi zmenami, proti cemuz se nekteri dost stetili (a do jiste
miry je chapu).


To tam mohlo bejt 100x, pravne je to stejne neobhajitelny, protoze
nemuzes souhlasit s necim co neznas - ze zakona. A pocitam ze podobne to
bude ve vetsine statu EU.




Každopádně, tušíte někdo, jak živé je fosm.org? Licence mi je jedno, a ti se
tváří, že věci ponechávají.

Netusim - ale pred 3 mesici si uz aspon udelali renderer vlastnich dat:
http://map.4x4falcon.com/
Ve skutecnosti hlavni vec, kterou OSM zazlivam, je, ze vytvorili docela
dobry duvod pro stepeni komunity - s ohledem na fakt, ze mapujicich zas
tolik neni a prace je nad hlavu :(

Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Václav Řehák
Dne 25. července 2012 11:50 Pavel Pisa  napsal(a):
> z chování OSMF nemám vůbec dobrý pocit. Přitom při snaze o objektivní
> posouzení nacházím na změně licence na ODBl přínosy a možná že mohou
> i vyvážit drstickou devalvaci investované práce. Mapu ODBl může
> udělat atraktivní pro komerční subjekty, a i na snaze zavést CT,
> které uvolní data od "mrtvých" maperů, je základní myšlenka v pořádku.
...
> Jak se staví ostatní k požadavku v hlavní databázi uchovávat
> souhlas přispěvatelů s CC-BY-SA a požadovat tuto funkčnost od OSMF?

Naprosto souhlasím se vším uvedeným v tvém mailu.

Vedena (možná) dobrými úmysly provedla OSMF přelicencování hodně
špatným způsobem a ukázala, že se nezajímá o názor komunity. To
považuju za vážné zjištění. Řešením by mohl být FOSM fork, ale nejsem
si jistý, zda je to životaschopný projekt, proto se skřípěním zubů
pokračuji v editacích hlavní db a čekám, jak to celé dopadne.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu LM_1
Zrovna v případě MHD existuje více způsobů a validátor v JOSM a návody
na wiki nejsou úplně v souladu. Takže bych v tomoto případě MHD
ignoroval validátor a postupoval podle wiki - současná preferované
verze je dost pracná, ale má potenciál pokrýt mnoho různých problémů a
očekával bych, že bude stabilní.

Dávání gate na way souvisí s mapováním plotů i cest jako jednoduchých
čar. Až ve chvíli, kdy bude cesta značená jako oblast, bude mít smysl
řešit bránu jako čáru.

Lukáš Matějka

Dne 25. července 2012 12:41 jzvc  napsal(a):
> Dne 25.7.2012 12:20, Petr Stehlik napsal(a):
>> jzvc píše v St 25. 07. 2012 v 10:59 +0200:
 Co s takovou relací? Odhaduji, že je špatně někde jinde, a jen ji
 rozzuří, že rozdělím cestu v místě, kudy taky vede. Jak to spravit? Ani
 nevím, jak najít, kde ta chyba skutečně je. Jak se tyto relace vlastně
 editují? Ta linka je tak dlouhá, že celou mapu té oblasti nenatáhnu
 naráz do JOSM...
>>> Neres to, jemu se jen nelibi, ze jednotlivi clenove relace nemaj
>>> pridelenou zadnou roli - ani nevim jestli pro tenhle ucel jsou nejaky
>>> rozumny nekde pouzivany.
>> je někde RTFM pro mapování MHD? Rozděluju silnici, po které vede desítka
>> spojů MHD, ale jen jeden si stěžuje, takže si pořád myslím, že je nějaká
>> konkrétní chyba v té lince č.31.
>>
>>> si stim nelam hlavu, validator hlasi spoustu nesmyslu.
>> moc se mi to nelíbí - jakmile jednou začnu ignorovat validátor, můžu v
>> mapě časem dělat chyby.
>>
>> Trochu mi to připomíná radu "neřeš to varování při HTTPS o neplatném
>> certifikátu"... taky to normálně/obvykle nevadí, ale učí to špatné
>> návyky.
>>
>> Jestli dokážeš přesně identifikovat, kdy je validátor přehnaně
>> úzkostlivý, tak to napišme autorovi JOSM, ať ho trošku zrelaxuje...
>>
>> Petr
>
> Trebas prave kotrola roli v relacich - validator ti bude rvat na kazdy,
> kde jsou prvky bez role. Aby ji mely je sice celkem logickej pozadavek,
> ale pro spoustu ruznejch ucelu nenajdes nic pouzitelnyho. Dtto pokud
> vim, JOSM aktualne neumoznuje dat gate na way, coz nevim proc, kdyz gate
> v podobe bodu sem (v realu) jeste nevidel ... ;D. Rucne to tak samo
> udelat lze.
>
> Vis, pokud by existoval zpusob, ja to vyresit, nebudu ti psat neres to
> ... nehlede na to, ze uzasna zmena licence stejne rozbila mapu bnaprosto
> dokonale, takze nejaka dalsi chyba sem nebo tam to vubec nevytrhne.
>
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu jzvc
Dne 25.7.2012 11:10, "Petr Morávek [Xificurk]" napsal(a):
> jzvc wrote:
>> To tam mohlo bejt 100x, pravne je to stejne neobhajitelny, protoze
>> nemuzes souhlasit s necim co neznas - ze zakona. A pocitam ze podobne to
>> bude ve vetsine statu EU.
> Tenhle nesmysl tu muzes omylat zas a znova az do zblbnuti, ale nic to
> nemeni na tom, co lidi v CT skutecne odsouhlasili:

A ty tu muzes 100x dokola omilat tuhle kravinu, protoze cokoli co je
mimo zakon neni platny a to plati pro libovolnou smlouvu. Celou ODBL ti
rozcupuje na cary libovolnej pravnik. Kdyz se ja ted rozhodnu, ze menim
licenci ke vsem svym editacim, tak mi v tom nikdo nijak nezabrani a
klidne si pravne vynutim odstraneni tech editaci z mapy.

>
> Rights Granted
>
> 2. Subject to Section 3 and 4 below, You hereby grant to OSMF a
> worldwide, royalty-free, non-exclusive, perpetual, irrevocable licence
> to do any act that is restricted by copyright, database right or any
> related right over anything within the Contents, whether in the original
> medium or any other. These rights explicitly include commercial use, and
> do not exclude any field of endeavour. These rights include, without
> limitation, the right to sub-license the work through multiple tiers of
> sub-licensees and to sue for any copyright violation directly connected
> with OSMF's rights under these terms. To the extent allowable under
> applicable local laws and copyright conventions, You also waive and/or
> agree not to assert against OSMF or its licensees any moral rights that
> You may have in the Contents.
>
> 3. OSMF agrees that it may only use or sub-license Your Contents as part
> of a database and only under the terms of one or more of the following
> licences: ODbL 1.0 for the database and DbCL 1.0 for the individual
> contents of the database; CC-BY-SA 2.0; or such other free and open
> licence (for example, http://www.opendefinition.org/okd/) as may from
> time to time be chosen by a vote of the OSMF membership and approved by
> at least a 2/3 majority vote of active contributors.
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu jzvc
Dne 25.7.2012 12:20, Petr Stehlik napsal(a):
> jzvc píše v St 25. 07. 2012 v 10:59 +0200:
>>> Co s takovou relací? Odhaduji, že je špatně někde jinde, a jen ji
>>> rozzuří, že rozdělím cestu v místě, kudy taky vede. Jak to spravit? Ani
>>> nevím, jak najít, kde ta chyba skutečně je. Jak se tyto relace vlastně
>>> editují? Ta linka je tak dlouhá, že celou mapu té oblasti nenatáhnu
>>> naráz do JOSM...
>> Neres to, jemu se jen nelibi, ze jednotlivi clenove relace nemaj
>> pridelenou zadnou roli - ani nevim jestli pro tenhle ucel jsou nejaky
>> rozumny nekde pouzivany.
> je někde RTFM pro mapování MHD? Rozděluju silnici, po které vede desítka
> spojů MHD, ale jen jeden si stěžuje, takže si pořád myslím, že je nějaká
> konkrétní chyba v té lince č.31.
>
>> si stim nelam hlavu, validator hlasi spoustu nesmyslu.
> moc se mi to nelíbí - jakmile jednou začnu ignorovat validátor, můžu v
> mapě časem dělat chyby.
>
> Trochu mi to připomíná radu "neřeš to varování při HTTPS o neplatném
> certifikátu"... taky to normálně/obvykle nevadí, ale učí to špatné
> návyky.
>
> Jestli dokážeš přesně identifikovat, kdy je validátor přehnaně
> úzkostlivý, tak to napišme autorovi JOSM, ať ho trošku zrelaxuje...
>
> Petr

Trebas prave kotrola roli v relacich - validator ti bude rvat na kazdy,
kde jsou prvky bez role. Aby ji mely je sice celkem logickej pozadavek,
ale pro spoustu ruznejch ucelu nenajdes nic pouzitelnyho. Dtto pokud
vim, JOSM aktualne neumoznuje dat gate na way, coz nevim proc, kdyz gate
v podobe bodu sem (v realu) jeste nevidel ... ;D. Rucne to tak samo
udelat lze.

Vis, pokud by existoval zpusob, ja to vyresit, nebudu ti psat neres to
... nehlede na to, ze uzasna zmena licence stejne rozbila mapu bnaprosto
dokonale, takze nejaka dalsi chyba sem nebo tam to vubec nevytrhne.

>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Petr Holub
> Jak se staví ostatní k požadavku v hlavní databázi uchovávat
> souhlas přispěvatelů s CC-BY-SA a požadovat tuto funkčnost od OSMF?

+1

Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu Petr Stehlik
jzvc píše v St 25. 07. 2012 v 10:59 +0200:
> > Co s takovou relací? Odhaduji, že je špatně někde jinde, a jen ji
> > rozzuří, že rozdělím cestu v místě, kudy taky vede. Jak to spravit? Ani
> > nevím, jak najít, kde ta chyba skutečně je. Jak se tyto relace vlastně
> > editují? Ta linka je tak dlouhá, že celou mapu té oblasti nenatáhnu
> > naráz do JOSM...

> Neres to, jemu se jen nelibi, ze jednotlivi clenove relace nemaj
> pridelenou zadnou roli - ani nevim jestli pro tenhle ucel jsou nejaky
> rozumny nekde pouzivany.

je někde RTFM pro mapování MHD? Rozděluju silnici, po které vede desítka
spojů MHD, ale jen jeden si stěžuje, takže si pořád myslím, že je nějaká
konkrétní chyba v té lince č.31.

> si stim nelam hlavu, validator hlasi spoustu nesmyslu.

moc se mi to nelíbí - jakmile jednou začnu ignorovat validátor, můžu v
mapě časem dělat chyby.

Trochu mi to připomíná radu "neřeš to varování při HTTPS o neplatném
certifikátu"... taky to normálně/obvykle nevadí, ale učí to špatné
návyky.

Jestli dokážeš přesně identifikovat, kdy je validátor přehnaně
úzkostlivý, tak to napišme autorovi JOSM, ať ho trošku zrelaxuje...

Petr



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MTB mapa

2012-07-25 Tema obsahu LM_1
3) ještě ne, čekám až se trochu uklidní rozbouřené vody kolem změny licence
Lukáš Matějka

Dne 12. července 2012 17:22 Martin Tesar  napsal(a):
> Ahojte,
>
> diky za nazory,
>
> ad 1,2) nejvetsi zoom bude brzo opraveny, symboly postupne, nektere nove
> jsou ted prilis titerne, spatne citelne. Proto je idealni, ze se ozyvate a
> rikate co konkretne vadi a jak se to ma zlepsit.
> ad 3) Kominy budou. Moc jsem to ted nesledoval, ale uz nekdo udelal ten
> import dat od kominaru?
> ad 4) muze byt, uvidim, co to udela
> ad 5) Udelam to asi offsetovane jako v pripade MTB a KCT tras. Matne si
> vzpominam, ze uz jsem to jednou zkousel, ale z nejakeho duvodu to delalo
> problemy. Jakeho uz samozrejme nevim :)
>
> Ve vrstvach to bude, ale je to spis v dlouhodobejsim horizontu.
>
> Martin
>
>
> Dne 10. července 2012 22:12 Tomáš Kratina  napsal(a):
>
>> ja furt verim ze to jednou bude ve vrstvach :) je to stale v planu ?
>>
>> 2012/7/10 Petr Balíček :
>> > Zdravim Martina Tesaře et al.
>> > mam opět několik námětů na zlepšení MTB mapy:
>> >
>> > 1) Nefunguje největší zoom.
>> > 2) Nešlo by tu hnusnou křiklavě červenou barvu nových značek trošku
>> > „zdecentnit“?
>> > 3) Chybí značka pro tovární komíny.
>> > 4) Vzhledem k určení mapy by asi „highway=path + bicycle=designated“
>> > mělo vypadat stejně jako „highway=cycleway“. Růžovou bych ale nechal pro
>> > abstraktní cyklotrasy.
>> > 5) Pod cyklotrasou nejde moc dobře rozlišit tracktype.
>> >
>> > ___
>> > Talk-cz mailing list
>> > Talk-cz@openstreetmap.org
>> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Michal 'vorner' Vaner
Ahoj

On Wed, Jul 25, 2012 at 11:50:36AM +0200, Pavel Pisa wrote:
> Jak se staví ostatní k požadavku v hlavní databázi uchovávat
> souhlas přispěvatelů s CC-BY-SA a požadovat tuto funkčnost od OSMF?

Jednoznačně pro. Taktéž, zaškrtával jsem, že považuju svoje příspěvky za public
domain, to bych taky byl rád, kdyby na těch datech bylo viditelné.

S pozdravem

-- 
Wait few minutes before opening this email. The temperature difference 
could lead to vapour condensation.

Michal 'vorner' Vaner


signature.asc
Description: Digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Pavel Pisa
Zdravím všechny,

On Wednesday 25 July 2012 11:10:29 Petr Morávek [Xificurk] wrote:
> jzvc wrote:
> > To tam mohlo bejt 100x, pravne je to stejne neobhajitelny, protoze
> > nemuzes souhlasit s necim co neznas - ze zakona. A pocitam ze podobne to
> > bude ve vetsine statu EU.
>
> Tenhle nesmysl tu muzes omylat zas a znova az do zblbnuti, ale nic to
> nemeni na tom, co lidi v CT skutecne odsouhlasili:

z chování OSMF nemám vůbec dobrý pocit. Přitom při snaze o objektivní
posouzení nacházím na změně licence na ODBl přínosy a možná že mohou
i vyvážit drstickou devalvaci investované práce. Mapu ODBl může
udělat atraktivní pro komerční subjekty, a i na snaze zavést CT,
které uvolní data od "mrtvých" maperů, je základní myšlenka v pořádku.

Bohužel způsob prosazení svého i komunikace s komunitou je zarážející.
Když mě OSMF agent přesvědčoval o přistoupení, tak moje výhrady uznal
a sliboval jejich tlumočení do OSMF (2011-02-15). Žádná odezva od OSMF
napřišla ani na můj rozbor a prosby z doby, kdy jsem se zapojil
do komunikace s Pavlem Machkem

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/legal-talk/2012-April/007028.html

Pokud by se vedení OSMF nyní ujali lidé se "zlými" úmysly (to je snahou
o maximální finanční zisk v krátké době), tak jim CT napomohou
k vyšachování komunity z rozhodování.

Sám nejsem se situací spokojený a pro nápravu bych i přál úvahu nad úpravou
podmínek směrek k zaručeným dobám na reakce a budování rozhodovacích pravidel
třeba jako to má Debian. Nyní moje důvěra k svěřování dat do správy a k 
licencování přes OSMF poklesla a přál bych si, aby v hlavní databázi
a i JOSM bylo jasně vidět, že všechny (i budoucí) mé příspěvky jsou
k dispozici i pod CC-BY-SA

http://timsc.dev.openstreetmap.org/extralicenses/
 
Utéct jen k FOSM za sebe nepovažuji jako optimální, ale chci, aby i
tento projekt měl k mým příspěvkům přístup a nemusel jsem editovat
ve dvou mapách. V případě úplného selhání OSM pak FOSM je i určitou
možností práci uchovat a rozvíjet.

Nyní na OSM legal běží dohady o možnosti použití ODBl dat na Wikipedii.
Možná ještě jednou budeme pouštět robota, který bude z mapy vybírat
to, co je ještě přístupné pod CC-BY-SA. Ono třeba jen do Wikipedii
vyfiltrovat seznam souřadnic rozcestníků nebo studánek v jiné
formě, než je bitmapový obrázek, může být s ODBl problém.
Jedná se o derivovanou databázi a ta nemůže být nejspíš pouze
pod CC-BY-SA.

Jak se staví ostatní k požadavku v hlavní databázi uchovávat
souhlas přispěvatelů s CC-BY-SA a požadovat tuto funkčnost od OSMF?

S pozdravem,

 Pavel Píša
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu LM_1
Taky mi to tak dělalo, teď dostávám zprávy jednotlivě a gmail je řadí
do konverzací, funguje to celkem dobře.

Dne 18. července 2012 22:36 Michal Pustějovský
 napsal(a):
> Jakub  kub.cz> writes:
>
>> PS: Odebírám list v digest módu a žere mi to diakritiku (viz citace
>> níže plná otazníků). Máte někdo stejný problém?
>>
>
> S digestem mám stejný problém. Řešení jsem zatím nenašel, místo toho si zprávy
> čtu na gmane.org.
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Petr Kadlec
On 25 July 2012 11:10, "Petr Morávek [Xificurk]"  wrote:
> jzvc wrote:
>> To tam mohlo bejt 100x, pravne je to stejne neobhajitelny, protoze
>> nemuzes souhlasit s necim co neznas - ze zakona. A pocitam ze podobne to
>> bude ve vetsine statu EU.
>
> Tenhle nesmysl tu muzes omylat zas a znova az do zblbnuti, ale nic to
> nemeni na tom, co lidi v CT skutecne odsouhlasili:

On to není nesmysl (a těch neplatných věcí v tom ujednání je víc), ale
moc nevidím smysl to (teď) (znovu) rozebírat.

-- Petr Kadlec / Mormegil

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] díry nejen v silnicích I. třídy (was: Re: díry v silnicích I. třídy)

2012-07-25 Tema obsahu LM_1
Souhlasím, že na vlastní čáře tvořící cestu by měl být fyzický popis
(šířka, povrch, počet pruhů) - co se mění v průběhu cesty a jíná
označení společná pro více čar by měla být na relaci.
Navrhoval jsem za tím účelem nový typ relace[1], ale s moc velkým
ohlasem se nesetkal

[1]http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Group_Relation

LM_1

Dne 19. července 2012 16:43 Petr Holub  napsal(a):
>> > > Teoreticky by všechny silnice měly být tvořeny pouze jednou spojitou
>> > > komponentou, zatím tomu tak není.
>> >
>> > Pozor, pokud za "spojitou komponentu" beres neprerusovanou way, tak to
>> > neni pravda, protoze way musis prerusit napr kvuli pridani casti silnice
>> > do relace ... Musel bys jeste kontrolovat, zda na sebe sou jednotlivy
>> > casti napojeny ve svych koncovych bodech a hledat jen takove, ktere ne.
>>
>> měl jsem na jazyku stejnou poznámku, ale taky si nejsem jist, jestli kolega
>> myslí way
>>
>> každopádně tohlento je věc, co mě pěkně točí - někde je souběh nějaké blbosti
>> s kusem silnice, takže si way tvořící tu silnici splitnu, ten kousek hodím do
>> relace, co potřebuju, ale tím vpodstatě rozbiju tu silnici ... z jedné
>> vytvořím tři, na kterých je třikrát stejná kopie tagů ... pak se něco změní,
>> třeba oprava překlepu v čísle, a chudák, kdo to opravuje, musí sledovat, na 
>> co
>> všechno ta way navazuje a opravovat to natřikrát místo jednou?
>
> Karle, jak jsem psal, myslim, ze na to Jakub sel pres komponenty
> grafu (tj. maximalni souvisle podgrafy) - nebo aspon doufam, protoze
> to je IMHO postup, ktery dava smysl. Pro jistotu, at vime, o cem
> mluvim:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Connected_component_%28graph_theory%29
>
> IMHO ten pristup se segmentovanim a vkladanim do relaci je docela
> prirozeny. Ciste teoreticky bys takhle mohl resit i oznacovani cisel
> silnic - zavedes relaci s cislem te silnice. Svym zpusobem by to mohlo
> byt spravne - resilo by to i situace, kdy se treba 2 cesty stejne urovne
> krizi na jednom kruhovem objezdu: co tam ma na kruhaci ma byt za tagy
> ref? Zretezeni nebo neco jineho? Kdyz se krizi 2 cesty dvou ruznych
> urovni pres kruhac, aby bylo videt, ze ten kruhac patri i k te ceste
> nizsi urovne.
>
> Petr
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jzvc wrote:
> To tam mohlo bejt 100x, pravne je to stejne neobhajitelny, protoze
> nemuzes souhlasit s necim co neznas - ze zakona. A pocitam ze podobne to
> bude ve vetsine statu EU.

Tenhle nesmysl tu muzes omylat zas a znova az do zblbnuti, ale nic to
nemeni na tom, co lidi v CT skutecne odsouhlasili:

Rights Granted

2. Subject to Section 3 and 4 below, You hereby grant to OSMF a
worldwide, royalty-free, non-exclusive, perpetual, irrevocable licence
to do any act that is restricted by copyright, database right or any
related right over anything within the Contents, whether in the original
medium or any other. These rights explicitly include commercial use, and
do not exclude any field of endeavour. These rights include, without
limitation, the right to sub-license the work through multiple tiers of
sub-licensees and to sue for any copyright violation directly connected
with OSMF's rights under these terms. To the extent allowable under
applicable local laws and copyright conventions, You also waive and/or
agree not to assert against OSMF or its licensees any moral rights that
You may have in the Contents.

3. OSMF agrees that it may only use or sub-license Your Contents as part
of a database and only under the terms of one or more of the following
licences: ODbL 1.0 for the database and DbCL 1.0 for the individual
contents of the database; CC-BY-SA 2.0; or such other free and open
licence (for example, http://www.opendefinition.org/okd/) as may from
time to time be chosen by a vote of the OSMF membership and approved by
at least a 2/3 majority vote of active contributors.



signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu jzvc
Dne 25.7.2012 10:03, Jan Kučera napsal(a):
> :-)
>
> No ja jen doufam, ze navigacni aplikace (jako Mapfactor Navigator
> atd.) na chvili zmrazi aktualizaci map... takhle by clovek daleko
> nedojel...

To mas uplne jedno, tohle nikdo neda dohromady, koukal sem na to vsema
ruznejma toolsama a zadnej tyhle veci nevidi jako problem => jejich
oprava je na ciry nahode ze na to nekdo narazi. Jinak konstatuju, ze
polsko prave zahajilo mobilizaci, nebot z mapy prakticky uplne zmizelo.
Du se podivat jak je na tom FOSM.

> Dne 25. července 2012 9:50 jzvc  napsal(a):
>> Dne 18.7.2012 4:56, Jakub napsal(a):
>>> Tak koukám, že máme o zábavu postaráno. Republika je plná
>>> rozkouskovaných cest :-) ... Takže (zkušení omluví trivialitu sdělení)
>>> pokud máte pár dní čas, tak doporučuju zasednout ke strojům. K
>>> přehledu o tom, co bylo smazáno (čistě technicky spíše v historii
>>> editování skryto dobře poslouží mapa
>>>
>>> http://harrywood.dev.openstreetmap.org/license-change/botprocessing.php?zoom=8&lat=49.70961&lon=14.42081&layers=B00F
>>>
>>>
>>> 1. najděte si místo kde to znáte, nebo chcete opravovat a zazoomujte
>>> 2. klikněte na + v pravém hodním roku a zvolte BADMAP - tady je vidět
>>> co všechno bylo smazáno
>>> 3. dokreslete to jako kdybyste to malovali poprvé, tj. podle vašich
>>> znalostí, tras nebo leteckých snímků.
>>>
>>> Když už budete v tom, dopoučuju se na oblast podívat na
>>>
>>> http://keepright.ipax.at/report_map.php?lat=49.87008&lon=14.05625&zoom=8&layers=B0T&ch=0%2C30%2C40%2C50%2C60%2C70%2C90%2C100%2C110%2C120%2C130%2C150%2C160%2C170%2C180%2C191%2C192%2C193%2C194%2C195%2C196%2C197%2C198%2C201%2C202%2C203%2C204%2C205%2C206%2C207%2C208%2C210%2C220%2C231%2C232%2C270%2C281%2C282%2C283%2C284%2C291%2C292%2C293%2C311%2C312%2C313%2C350%2C370%2C380%2C411%2C412%2C413&show_ign=1&show_tmpign=1
>>>
>>>
>>> kde najdete i další chyby, které tam byly ještě před promazáváním.
>>> Pokud i tyto na konci vaší remapovací mise úspěšně vyřešíte, bude mapa
>>> lepší než dřív.
>>>
>>> Tak do toho
>>>
>>> Jakub
>>>
>> Mno ty kravo, tohle si snad delaj prdel .. jen sem nastrelem mrknul ...
>> tohle neda uz nikdy nikdo dokupy. Za tohle by zaslouzili nakopat prdel a
>> to naprosto bez pardonu. Fakt se tesim az si za 1/2 roku nakej debil
>> vzpomene, ze ta licence vlastne neni uple optimalni, a ze je treba ji
>> zmenit.
>>
>> http://osm.org/go/0J0yNC4br--
>> http://osm.org/go/0J0yRq_ab--
>>
>> ...
>>
>>> ___
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz@openstreetmap.org
>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu jzvc
Dne 25.7.2012 10:35, Petr Stehlik napsal(a):
> Ahoj,
>
> prosím poraďte: ve Zlíně přibyly relace vyjadřující trasy MHD (zřejmě) a
> teď to zlobí při úplně obyčejné editaci - např. když rozdělím silnici
> Březnická (jen kliknu v JOSM na bod a dám Rozdělit cesty) tak validace
> před uploadem na mě vykřikne:
>
> "Nalezena podezřelá data! Varování, člen pro roli  má špatný
> typ - problém při kontrole rolí (2)". "2 objekty: 31", "2 objekty: 31".
>
> Co s takovou relací? Odhaduji, že je špatně někde jinde, a jen ji
> rozzuří, že rozdělím cestu v místě, kudy taky vede. Jak to spravit? Ani
> nevím, jak najít, kde ta chyba skutečně je. Jak se tyto relace vlastně
> editují? Ta linka je tak dlouhá, že celou mapu té oblasti nenatáhnu
> naráz do JOSM...
>
> Díky,
>
> Petr

Neres to, jemu se jen nelibi, ze jednotlivi clenove relace nemaj
pridelenou zadnou roli - ani nevim jestli pro tenhle ucel jsou nejaky
rozumny nekde pouzivany. Napr u polygonu tam mas outer/inner ...  takze
si stim nelam hlavu, validator hlasi spoustu nesmyslu.

> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu jzvc
Dne 25.7.2012 10:22, Petr Holub napsal(a):
>> to naprosto bez pardonu. Fakt se tesim az si za 1/2 roku nakej debil
>> vzpomene, ze ta licence vlastne neni uple optimalni, a ze je treba ji
>> zmenit.
> Proto bylo v tech novych licencnich podminkach i to, ze souhlasis
> s budoucimi zmenami, proti cemuz se nekteri dost stetili (a do jiste
> miry je chapu).

To tam mohlo bejt 100x, pravne je to stejne neobhajitelny, protoze
nemuzes souhlasit s necim co neznas - ze zakona. A pocitam ze podobne to
bude ve vetsine statu EU.

>
>> Každopádně, tušíte někdo, jak živé je fosm.org? Licence mi je jedno, a ti se
>> tváří, že věci ponechávají.
> Netusim - ale pred 3 mesici si uz aspon udelali renderer vlastnich dat:
> http://map.4x4falcon.com/
> Ve skutecnosti hlavni vec, kterou OSM zazlivam, je, ze vytvorili docela
> dobry duvod pro stepeni komunity - s ohledem na fakt, ze mapujicich zas
> tolik neni a prace je nad hlavu :(
>
> Petr
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu LM_1
JOSM umí stáhnout všechny členy relace (pravděpodobně to dělá nějaký
plugin, který používám, asi relation toolbox) a v okně pro editaci
relace jsou pak všechny položky - tady lze snadno upravovat role.

Dne 25. července 2012 10:35 Petr Stehlik  napsal(a):
> Ahoj,
>
> prosím poraďte: ve Zlíně přibyly relace vyjadřující trasy MHD (zřejmě) a
> teď to zlobí při úplně obyčejné editaci - např. když rozdělím silnici
> Březnická (jen kliknu v JOSM na bod a dám Rozdělit cesty) tak validace
> před uploadem na mě vykřikne:
>
> "Nalezena podezřelá data! Varování, člen pro roli  má špatný
> typ - problém při kontrole rolí (2)". "2 objekty: 31", "2 objekty: 31".
>
> Co s takovou relací? Odhaduji, že je špatně někde jinde, a jen ji
> rozzuří, že rozdělím cestu v místě, kudy taky vede. Jak to spravit? Ani
> nevím, jak najít, kde ta chyba skutečně je. Jak se tyto relace vlastně
> editují? Ta linka je tak dlouhá, že celou mapu té oblasti nenatáhnu
> naráz do JOSM...
>
> Díky,
>
> Petr
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] MHD relace brání v editaci cest?

2012-07-25 Tema obsahu Petr Stehlik
Ahoj,

prosím poraďte: ve Zlíně přibyly relace vyjadřující trasy MHD (zřejmě) a
teď to zlobí při úplně obyčejné editaci - např. když rozdělím silnici
Březnická (jen kliknu v JOSM na bod a dám Rozdělit cesty) tak validace
před uploadem na mě vykřikne:

"Nalezena podezřelá data! Varování, člen pro roli  má špatný
typ - problém při kontrole rolí (2)". "2 objekty: 31", "2 objekty: 31".

Co s takovou relací? Odhaduji, že je špatně někde jinde, a jen ji
rozzuří, že rozdělím cestu v místě, kudy taky vede. Jak to spravit? Ani
nevím, jak najít, kde ta chyba skutečně je. Jak se tyto relace vlastně
editují? Ta linka je tak dlouhá, že celou mapu té oblasti nenatáhnu
naráz do JOSM...

Díky,

Petr

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Petr Holub
> Netusim - ale pred 3 mesici si uz aspon udelali renderer vlastnich dat:
> http://map.4x4falcon.com/
> Ve skutecnosti hlavni vec, kterou OSM zazlivam, je, ze vytvorili docela
> dobry duvod pro stepeni komunity - s ohledem na fakt, ze mapujicich zas
> tolik neni a prace je nad hlavu :(

Jinak pokud funguje nize uvedena aplikace spravne, tak to alespon v regionu
Ceskoslovenska ve fosm moc nezije:
http://pine02.fosm.org/rss/bboxfilter.cgi?bbox=7.7795583886816%2C46.92024931279%2C23.896501611319%2C52.516215471139

Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Petr Holub
> to naprosto bez pardonu. Fakt se tesim az si za 1/2 roku nakej debil
> vzpomene, ze ta licence vlastne neni uple optimalni, a ze je treba ji
> zmenit.

Proto bylo v tech novych licencnich podminkach i to, ze souhlasis
s budoucimi zmenami, proti cemuz se nekteri dost stetili (a do jiste
miry je chapu).

> Každopádně, tušíte někdo, jak živé je fosm.org? Licence mi je jedno, a ti se
> tváří, že věci ponechávají.

Netusim - ale pred 3 mesici si uz aspon udelali renderer vlastnich dat:
http://map.4x4falcon.com/
Ve skutecnosti hlavni vec, kterou OSM zazlivam, je, ze vytvorili docela
dobry duvod pro stepeni komunity - s ohledem na fakt, ze mapujicich zas
tolik neni a prace je nad hlavu :(

Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Michal 'vorner' Vaner
Ahoj

On Wed, Jul 25, 2012 at 09:50:11AM +0200, jzvc wrote:
> Mno ty kravo, tohle si snad delaj prdel .. jen sem nastrelem mrknul ...
> tohle neda uz nikdy nikdo dokupy. Za tohle by zaslouzili nakopat prdel a
> to naprosto bez pardonu. Fakt se tesim az si za 1/2 roku nakej debil
> vzpomene, ze ta licence vlastne neni uple optimalni, a ze je treba ji
> zmenit.
> 
> http://osm.org/go/0J0yNC4br--
> http://osm.org/go/0J0yRq_ab--

Jo, taky nadávám, Turnovem se nedá projet, chybí některé kusy hlavních silnic ‒
ty postranní kupodivu drží.

Každopádně, tušíte někdo, jak živé je fosm.org? Licence mi je jedno, a ti se
tváří, že věci ponechávají.

S pozdravem

-- 
Fragile. Do not turn umop ap1sdn!

Michal 'vorner' Vaner


signature.asc
Description: Digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu Jan Kučera
:-)

No ja jen doufam, ze navigacni aplikace (jako Mapfactor Navigator
atd.) na chvili zmrazi aktualizaci map... takhle by clovek daleko
nedojel...

Dne 25. července 2012 9:50 jzvc  napsal(a):
> Dne 18.7.2012 4:56, Jakub napsal(a):
>> Tak koukám, že máme o zábavu postaráno. Republika je plná
>> rozkouskovaných cest :-) ... Takže (zkušení omluví trivialitu sdělení)
>> pokud máte pár dní čas, tak doporučuju zasednout ke strojům. K
>> přehledu o tom, co bylo smazáno (čistě technicky spíše v historii
>> editování skryto dobře poslouží mapa
>>
>> http://harrywood.dev.openstreetmap.org/license-change/botprocessing.php?zoom=8&lat=49.70961&lon=14.42081&layers=B00F
>>
>>
>> 1. najděte si místo kde to znáte, nebo chcete opravovat a zazoomujte
>> 2. klikněte na + v pravém hodním roku a zvolte BADMAP - tady je vidět
>> co všechno bylo smazáno
>> 3. dokreslete to jako kdybyste to malovali poprvé, tj. podle vašich
>> znalostí, tras nebo leteckých snímků.
>>
>> Když už budete v tom, dopoučuju se na oblast podívat na
>>
>> http://keepright.ipax.at/report_map.php?lat=49.87008&lon=14.05625&zoom=8&layers=B0T&ch=0%2C30%2C40%2C50%2C60%2C70%2C90%2C100%2C110%2C120%2C130%2C150%2C160%2C170%2C180%2C191%2C192%2C193%2C194%2C195%2C196%2C197%2C198%2C201%2C202%2C203%2C204%2C205%2C206%2C207%2C208%2C210%2C220%2C231%2C232%2C270%2C281%2C282%2C283%2C284%2C291%2C292%2C293%2C311%2C312%2C313%2C350%2C370%2C380%2C411%2C412%2C413&show_ign=1&show_tmpign=1
>>
>>
>> kde najdete i další chyby, které tam byly ještě před promazáváním.
>> Pokud i tyto na konci vaší remapovací mise úspěšně vyřešíte, bude mapa
>> lepší než dřív.
>>
>> Tak do toho
>>
>> Jakub
>>
>
> Mno ty kravo, tohle si snad delaj prdel .. jen sem nastrelem mrknul ...
> tohle neda uz nikdy nikdo dokupy. Za tohle by zaslouzili nakopat prdel a
> to naprosto bez pardonu. Fakt se tesim az si za 1/2 roku nakej debil
> vzpomene, ze ta licence vlastne neni uple optimalni, a ze je treba ji
> zmenit.
>
> http://osm.org/go/0J0yNC4br--
> http://osm.org/go/0J0yRq_ab--
>
> ...
>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pěkná kupka práce

2012-07-25 Tema obsahu jzvc
Dne 18.7.2012 4:56, Jakub napsal(a):
> Tak koukám, že máme o zábavu postaráno. Republika je plná
> rozkouskovaných cest :-) ... Takže (zkušení omluví trivialitu sdělení)
> pokud máte pár dní čas, tak doporučuju zasednout ke strojům. K
> přehledu o tom, co bylo smazáno (čistě technicky spíše v historii
> editování skryto dobře poslouží mapa
>
> http://harrywood.dev.openstreetmap.org/license-change/botprocessing.php?zoom=8&lat=49.70961&lon=14.42081&layers=B00F
>
>
> 1. najděte si místo kde to znáte, nebo chcete opravovat a zazoomujte
> 2. klikněte na + v pravém hodním roku a zvolte BADMAP - tady je vidět
> co všechno bylo smazáno
> 3. dokreslete to jako kdybyste to malovali poprvé, tj. podle vašich
> znalostí, tras nebo leteckých snímků.
>
> Když už budete v tom, dopoučuju se na oblast podívat na
>
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?lat=49.87008&lon=14.05625&zoom=8&layers=B0T&ch=0%2C30%2C40%2C50%2C60%2C70%2C90%2C100%2C110%2C120%2C130%2C150%2C160%2C170%2C180%2C191%2C192%2C193%2C194%2C195%2C196%2C197%2C198%2C201%2C202%2C203%2C204%2C205%2C206%2C207%2C208%2C210%2C220%2C231%2C232%2C270%2C281%2C282%2C283%2C284%2C291%2C292%2C293%2C311%2C312%2C313%2C350%2C370%2C380%2C411%2C412%2C413&show_ign=1&show_tmpign=1
>
>
> kde najdete i další chyby, které tam byly ještě před promazáváním.
> Pokud i tyto na konci vaší remapovací mise úspěšně vyřešíte, bude mapa
> lepší než dřív.
>
> Tak do toho
>
> Jakub
>

Mno ty kravo, tohle si snad delaj prdel .. jen sem nastrelem mrknul ...
tohle neda uz nikdy nikdo dokupy. Za tohle by zaslouzili nakopat prdel a
to naprosto bez pardonu. Fakt se tesim az si za 1/2 roku nakej debil
vzpomene, ze ta licence vlastne neni uple optimalni, a ze je treba ji
zmenit.

http://osm.org/go/0J0yNC4br--
http://osm.org/go/0J0yRq_ab--

...

> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz