Zdravím všechny,

On Wednesday 25 July 2012 11:10:29 Petr Morávek [Xificurk] wrote:

> Tenhle nesmysl tu muzes omylat zas a znova az do zblbnuti, ale nic to
> nemeni na tom, co lidi v CT skutecne odsouhlasili:

z chování OSMF nemám vůbec dobrý pocit. Přitom při snaze o objektivní
posouzení nacházím na změně licence na ODBl přínosy a možná že mohou
i vyvážit drstickou devalvaci investované práce. Mapu ODBl může
udělat atraktivní pro komerční subjekty, a i na snaze zavést CT,
které uvolní data od "mrtvých" maperů, je základní myšlenka v pořádku.

Bohužel způsob prosazení svého i komunikace s komunitou je zarážející.
Když mě OSMF agent přesvědčoval o přistoupení, tak moje výhrady uznal
a sliboval jejich tlumočení do OSMF (2011-02-15). Žádná odezva od OSMF
napřišla ani na můj rozbor a prosby z doby, kdy jsem se zapojil
do komunikace s Pavlem Machkem

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/legal-talk/2012-April/007028.html

Pokud by se vedení OSMF nyní ujali lidé se "zlými" úmysly (to je snahou
o maximální finanční zisk v krátké době), tak jim CT napomohou
k vyšachování komunity z rozhodování.

Sám nejsem se situací spokojený a pro nápravu bych i přál úvahu nad úpravou
podmínek směrek k zaručeným dobám na reakce a budování rozhodovacích pravidel
třeba jako to má Debian. Nyní moje důvěra k svěřování dat do správy a k
licencování přes OSMF poklesla a přál bych si, aby v hlavní databázi
a i JOSM bylo jasně vidět, že všechny (i budoucí) mé příspěvky jsou
k dispozici i pod CC-BY-SA

http://timsc.dev.openstreetmap.org/extralicenses/

Utéct jen k FOSM za sebe nepovažuji jako optimální, ale chci, aby i
tento projekt měl k mým příspěvkům přístup a nemusel jsem editovat
ve dvou mapách. V případě úplného selhání OSM pak FOSM je i určitou
možností práci uchovat a rozvíjet.

Nyní na OSM legal běží dohady o možnosti použití ODBl dat na Wikipedii.
Možná ještě jednou budeme pouštět robota, který bude z mapy vybírat
to, co je ještě přístupné pod CC-BY-SA. Ono třeba jen do Wikipedii
vyfiltrovat seznam souřadnic rozcestníků nebo studánek v jiné
formě, než je bitmapový obrázek, může být s ODBl problém.
Jedná se o derivovanou databázi a ta nemůže být nejspíš pouze
pod CC-BY-SA.

Jak se staví ostatní k požadavku v hlavní databázi uchovávat
souhlas přispěvatelů s CC-BY-SA a požadovat tuto funkčnost od OSMF?

S pozdravem,

             Pavel Píša