Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
No, hlasovani by bylo fajn, ale nevim jak bychom ho zorganizovali.

Podle reakci zde se zda, ze mlcici vetsine je to fuk.

 

Dalibor

 

From: Marián Kyral [mailto:mky...@email.cz] 
Sent: Tuesday, February 16, 2016 3:56 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic 
Subject: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

Takže to bylo 2:1 s tím, že mlčící většina se bere jako souhlas ;-)

Nebo uspořádáme nějaké hlasování?

Marián

-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek  >
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic'  >
Datum: 16. 2. 2016 14:03:05
Předmět: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

No, nevim, to vlakno jsem cetl a za nejakou sirokou shodu bych to nepovazoval. 

Nasel jsem souhlas jednoho, max. dvou lidi a protest jineho. Tak nevim. 

 

Navic ten spatny preklad na wiki vznikl uz v roce 2009 tedy davno pred 
zminovanym 

diskusnim vlaknem. 

 

Dalibor 

 

From: Ha Noj [mailto:eha...@gmail.com] 
Sent: Tuesday, February 16, 2016 1:48 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic  >
Subject: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu? 

 

Nejde o špatný překlad, ale o někdejší dohodu jak tagovat české primární, 
sekundární a terciální vzdělávání v kontextu běžných osm tagů.

předcházející debata byla zde:
https://www.mail-archive.com/talk-cz%40openstreetmap.org/msg08283.html 

hanoj 

 

Dne 16. února 2016 13:01 Dalibor Jelínek  > napsal(a): 

No, ono nejde ani tak o preklad wiki, ta definice je podle me jasna 

a to na obou mistech. U amenity=college se pise, ze je jedna o 

post-sekundarni vzdelavani a u amentity=school zase ze to je pro 

zaky do 18ti let a zahruje to i sekundarni vzdelavani. 

  

Problem byl spise v tom puvodnim prekladu, ktery je blbe jak 

pro JOSM tak byl spatne i na wiki. I slovnik.seznam.cz 
  preklada 

college jako vyssi odborna skola. 

  

Nemyslim si, ze je zcela vhodne, abychom si v CR kvuli spatnemu 

prvotnimu prekladu znacili skoly jinak, nez je bezne ve svete. 

Tim bychom, podle meho nazoru, sli hodne proti cele logice OSM. 

To bych radsi hlasoval pro to preznaceni. 

Co si mysli ostatni? 

  

 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org  
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

=

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Tema obsahu Ha Noj
> Muzes zkusit zjistit vic, ale vzhledem k tomu, ze je to 15 let stary,
> ze se k tomu nikdo nehlasi, a k tomu ze to chcem zprovoznit kvuli
> odvozovani (ktery mame dovoleny)... bych necekal problem.
*** Přijde mi ke škodě věci, opakovat tvrzení, která ti byla vždy vyvrácena.

http://geoportal.cuzk.cz/%28S%28z3r1xxwrrqpjvdphlqg52qby%29%29/Default.aspx?lng=CZ=TextMeta=ortofoto=CZ-CUZK-ORTOARCHIVCB-R=83=232

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Tema obsahu Pavel Machek
On Tue 2016-02-16 13:24:43, Ha Noj wrote:
> > No, co si vzpominam, jsou to statni data, a tutiz licenci
> > nepotrebujem (a proto taky zadnou nemame :-) ).
> *** Že tě Pavle po těch letech tyhle pohádky ještě baví... ;)

Nejsem pravnik, ty taky ne. U ty ortofotomapy je vubec otazka jestli
je to autorsky dilo, kazdopadne jeji "autor" si to zrejme nemysli
(protoze copyright ani podminky neuvedl), a vypada to ze to bylo
delany za statni penize (coz by byl dalsi duvod aby to bylo k
dispozici).

Muzes zkusit zjistit vic, ale vzhledem k tomu, ze je to 15 let stary,
ze se k tomu nikdo nehlasi, a k tomu ze to chcem zprovoznit kvuli
odvozovani (ktery mame dovoleny)... bych necekal problem.

Mej se,
Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 16.2.2016 v 13:01 Dalibor Jelínek napsal(a):
> No, ono nejde ani tak o preklad wiki, ta definice je podle me jasna
> 
> a to na obou mistech. U amenity=college se pise, ze je jedna o
> 
> post-sekundarni vzdelavani a u amentity=school zase ze to je pro
> 
> zaky do 18ti let a zahruje to i sekundarni vzdelavani.
> 
>  
> 
> Problem byl spise v tom puvodnim prekladu, ktery je blbe jak
> 
> pro JOSM tak byl spatne i na wiki. I slovnik.seznam.cz preklada
> 
> college jako vyssi odborna skola.
> 
>  
> 
> Nemyslim si, ze je zcela vhodne, abychom si v CR kvuli spatnemu
> 
> prvotnimu prekladu znacili skoly jinak, nez je bezne ve svete.
> 
> Tim bychom, podle meho nazoru, sli hodne proti cele logice OSM.
> 
> To bych radsi hlasoval pro to preznaceni.
> 
> Co si mysli ostatni?

Ahoj,

naprosto s tebou souhlasím.

Ještě bych k tomu dodal, že podle taginfa máme v ČR:

3348 amenity=school
 464 amenity=college
 285 amenity=university

Tedy, což dost zpochybňuje obavu, že jsou všechny nebo značná část
středních škol označeny jako amenity=college a oprava by znamenala velké
přeznačování.

S pozdravem,
Petr Morávek aka Xificurk



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
No, nevim, to vlakno jsem cetl a za nejakou sirokou shodu bych to nepovazoval.

Nasel jsem souhlas jednoho, max. dvou lidi a protest jineho. Tak nevim.

 

Navic ten spatny preklad na wiki vznikl uz v roce 2009 tedy davno pred 
zminovanym 

diskusnim vlaknem.

 

Dalibor

 

From: Ha Noj [mailto:eha...@gmail.com] 
Sent: Tuesday, February 16, 2016 1:48 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic 
Subject: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

Nejde o špatný překlad, ale o někdejší dohodu jak tagovat české primární, 
sekundární a terciální vzdělávání v kontextu běžných osm tagů.

předcházející debata byla zde:
https://www.mail-archive.com/talk-cz%40openstreetmap.org/msg08283.html

hanoj

 

Dne 16. února 2016 13:01 Dalibor Jelínek  > napsal(a):

No, ono nejde ani tak o preklad wiki, ta definice je podle me jasna

a to na obou mistech. U amenity=college se pise, ze je jedna o

post-sekundarni vzdelavani a u amentity=school zase ze to je pro 

zaky do 18ti let a zahruje to i sekundarni vzdelavani.

 

Problem byl spise v tom puvodnim prekladu, ktery je blbe jak

pro JOSM tak byl spatne i na wiki. I slovnik.seznam.cz 
  preklada

college jako vyssi odborna skola.

 

Nemyslim si, ze je zcela vhodne, abychom si v CR kvuli spatnemu

prvotnimu prekladu znacili skoly jinak, nez je bezne ve svete.

Tim bychom, podle meho nazoru, sli hodne proti cele logice OSM.

To bych radsi hlasoval pro to preznaceni.

Co si mysli ostatni?

 

 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Ha Noj
Nejde o špatný překlad, ale o někdejší dohodu jak tagovat české primární,
sekundární a terciální vzdělávání v kontextu běžných osm tagů.

předcházející debata byla zde:
https://www.mail-archive.com/talk-cz%40openstreetmap.org/msg08283.html

hanoj

Dne 16. února 2016 13:01 Dalibor Jelínek  napsal(a):

> No, ono nejde ani tak o preklad wiki, ta definice je podle me jasna
>
> a to na obou mistech. U amenity=college se pise, ze je jedna o
>
> post-sekundarni vzdelavani a u amentity=school zase ze to je pro
>
> zaky do 18ti let a zahruje to i sekundarni vzdelavani.
>
>
>
> Problem byl spise v tom puvodnim prekladu, ktery je blbe jak
>
> pro JOSM tak byl spatne i na wiki. I slovnik.seznam.cz preklada
>
> college jako vyssi odborna skola.
>
>
>
> Nemyslim si, ze je zcela vhodne, abychom si v CR kvuli spatnemu
>
> prvotnimu prekladu znacili skoly jinak, nez je bezne ve svete.
>
> Tim bychom, podle meho nazoru, sli hodne proti cele logice OSM.
>
> To bych radsi hlasoval pro to preznaceni.
>
> Co si mysli ostatni?
>
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

2016-02-16 Tema obsahu Marián Kyral
Díky za snahu.
Nakonec jsem to našel:

https://www.wikidata.org/wiki/Special:ApiSandbox#action=wbgetclaims=
json=Q1013039=P18=2

Marián


-- Původní zpráva --
Od: Vladimír Slávik 
Komu: talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 16. 2. 2016 11:23:58
Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

"

Ahoj,
taky jsem se v tom už vrtal. Dají se seškrtat sitelinks, labels, a vůbec 
všechno, a stáhnout jenom ta část co jsou opravdu wikidata, tedy "claims" 
přidáním =claims - viz příklad Tvého url:

(https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=json=cs=claims)
https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=
json=cs=claims
(https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=json=cs=claims)
To už je jenom 2 kB (po zaokrouhlení nahoru...) Ale stejně pokud bude těch 
claims mnoho, tak to naroste, a obrázek tam není snadno k dostání (versus 
příklad wikipedie).

To už to vychází lépe jenom si stáhnout z wikidat odkazy na wikipedii (props
=sitelinks)...

(https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=cswiki=Q1013039=sitelinks=cs=json)
https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=cswiki=Q
1013039=sitelinks=cs=json
(https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=cswiki=Q1013039=sitelinks=cs=json)
...a pak udělat tu query na náhledy kterou jsi psal předtím.
https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=
240=json=cs:Loket%20%28hrad%29
(https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=240=json=cs:Loket%20%28hrad%29)

Tak nějak mi z toho celkově přijde že wikidata jsou pro potřeby reálného 
nasazení buď příliš embryonální, anebo řešíme problém na jiné úrovni než oni
:( Jim jde o vztahy a dotazové api, nám jde o data a výkonné api.

Vláďa


Dne 16.2.2016 v 9:17 Marián Kyral napsal(a):

"Ne. To problém není. Že image má kategorii P18 vím. Ale nedokáži z API 
získat hodnotu jen té P18. Vždy dostanu všechno, tedy i P41, P646, P181...
Prostě hromadu balastu, který v daném okamžiku nepotřebuji.

Marián



-- Původní zpráva --
Od: Pavel Zbytovský (mailto:zbytov...@gmail.com)
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
(mailto:talk-cz@openstreetmap.org)
Datum: 16. 2. 2016 8:35:16
Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

" 

Možná že by mohlo stačit stáhnout si kategorie jednou a pak vědět že image 
je vždycky P18.  Nevím, tipuju.. 



P.




Dne 16. února 2016 8:14 Marián Kyral <(mailto:mky...@email.cz)mkyral@email.
cz(mailto:mky...@email.cz)> napsal(a):
" 
Asi jsem blbý, ale jak z wikidat získám jednu konkrétní kategorii bez toho, 
abych stahoval všechny? Ono je totiž rozdíl stáhnout pár stovek bajtů nebo 
pár desítek kilobajtů.

Tohle je pěkné (https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json)https://www.
wikidata.org/entity/Q1013039.json
(https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json), ale jak se dostanu třeba k 
P18 (image)?
Čekal bych něco takového: (https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json)
https://www.wikidata.org/entity/Q1013039/P18.json
(https://www.wikidata.org/entity/Q1013039/P18.json) ale to prostě nefunguje.

Hledám, hledám nenacházím :-( 


Taky jsem se dostal k tomuto url, což vrací totéž. A stejný problém se 
získáním P18.

https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=
json=cs
(https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=json=cs)

Fakt se mi nechce stahovat 30 a více kB jsonu jen proto, abych si z toho pak
vytáhl pár bajtů obsahující: "071107-Loket-Castle-Hrad.jpg"

Pro porovnání. Takhle to funguje s wikipedií
https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=
240=json=cs:Loket%20%28hrad%29
(https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=240=json=cs:Loket%20%28hrad%29)

Něco jsem přehlédl?
Marián


-- Původní zpráva --
Od: Marián Kyral 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <(mailto:talk-cz@openstreetmap.org)talk-
c...@openstreetmap.org(mailto:talk-cz@openstreetmap.org)>
Datum: 15. 2. 2016 19:53:51



Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*




" 
Díky za reakci.
Všiml jsem si, že wikipedia plugin v JOSM ten wikidata tag přidává sam. 
Zároveň jsem se ale na wiki dočetl, že argument proti použití tagu wikidata 
je to, že ten kód není jednoduše vizuálně kontrolovatelný. Tady by se asi 
musela nejprve doprogramovat podpora v editorech.

Podpora pro wikidata tag by se na osmap.cz(http://osmap.cz) dala přidat, ale
když jsem na to nedávno koukal, tak jsem vůbec nevěděl co s tím. Zkusím si k
tomu najít více informací, ale momentálně netuším, kdy se k tomu dostanu.

Marián


 ---
 Odesílatel: Ladislav Nesnera <(mailto:nesn...@email.cz)nesn...@email.cz
 (mailto:nesn...@email.cz)>
 Odesláno: 15. února 2016 17:42:08 SEČ
 Komu: OpenStreetMap Czech Republic 

Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
Jeste jsem koukal na skoly, kde to znam (Budejce)

a ani tam to neni oznacene jednoznacne.

Nektera gymnazia jsou oznacena amenity=school

a nektera amenity=college, ale vetsina je amenity=school.

 

Dalibor

 

From: Marián Kyral [mailto:mky...@email.cz] 
Sent: Tuesday, February 16, 2016 12:58 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic 
Subject: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

Díky. Já věděl, že to někde je, jen jsem právě neměl čas to hledat.
Jsem pro zachování stávajícího stavu (a patřičné úpravě překladu wiki)

Marián

-- Původní zpráva --
Od: Ha Noj  >
Komu: OpenStreetMap Czech Republic  >
Datum: 16. 2. 2016 12:19:00
Předmět: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

co google? ;)

https://www.mail-archive.com/search?l=talk-cz@openstreetmap.org 

 
=subject:%22\[Talk\-cz\]+N%C3%A1vrh+na+wiki\%3A+Typy+%C5%A1kol++\-+was\%3A+Re\%3A++Jak+tagovat\%3A+model%C3%A1%C5%99sk%C3%BD+obchod%2C+%C5%A0kol%C3%ADc%C3%ADst%C5%99edisko%22=newest=1



hanoj

 

Dne 16. února 2016 11:30 Marián Kyral  
> napsal(a):

Hele,
nedělej nám v tom bordýlek - tohle bude asi znamenat přeznačení většiny 
středních škol. Alespoň těch co jsem potkal.
Nebyla tu nějaká dohoda ohledně toho, jak značit jednotlivé stupně škol? On 
totiž překlad je jedna věc a adaptace na místní poměry věc druhá.

A když už jsi opravil překlad v JOSM, tak by to chtělo opravit i josm preset, 
aby správně doplňoval ten tag isced:level 
  protože ten v JOSM vůbec 
není.

Marián

-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek  >
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic'  >
Datum: 16. 2. 2016 11:22:40
Předmět: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

Ahoj, 

přeložil jsem stránku 

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege 

a zjistil jsem, že v popisu 
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:Map_Features:amenity 

byla chyba a amenity=college byla (nesprávně) uváděná jako střední škola, 

i když by se správně měla značit amenity=school. 

Stejná chyba byla i v překladu JOSM (tu jsem opravil na vyšší střední škola). 

 

Počítám tedy, že v rozporu s dokumentací na wiki, budeme mít spoustu 

středních škol označených jako amenity=college místo amenity=school 

 

Co s tím? 

 

Zdraví, 

Dalibor 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org  
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org  
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org  
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

=

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Tema obsahu Ha Noj
> No, co si vzpominam, jsou to statni data, a tutiz licenci
> nepotrebujem (a proto taky zadnou nemame :-) ).
*** Že tě Pavle po těch letech tyhle pohádky ještě baví... ;)

> Bylo to na openaerialmap, docela dlouho, a nikdo si nestezoval.
*** Ano, dals to na OpenAerial a bylo to pro absentující licenci staženo.


ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
No, ono nejde ani tak o preklad wiki, ta definice je podle me jasna

a to na obou mistech. U amenity=college se pise, ze je jedna o

post-sekundarni vzdelavani a u amentity=school zase ze to je pro 

zaky do 18ti let a zahruje to i sekundarni vzdelavani.

 

Problem byl spise v tom puvodnim prekladu, ktery je blbe jak

pro JOSM tak byl spatne i na wiki. I slovnik.seznam.cz preklada

college jako vyssi odborna skola.

 

Nemyslim si, ze je zcela vhodne, abychom si v CR kvuli spatnemu

prvotnimu prekladu znacili skoly jinak, nez je bezne ve svete.

Tim bychom, podle meho nazoru, sli hodne proti cele logice OSM.

To bych radsi hlasoval pro to preznaceni.

Co si mysli ostatni?

 

Dalibor

 

From: Marián Kyral [mailto:mky...@email.cz] 
Sent: Tuesday, February 16, 2016 11:30 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic 
Subject: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

Hele,
nedělej nám v tom bordýlek - tohle bude asi znamenat přeznačení většiny 
středních škol. Alespoň těch co jsem potkal.
Nebyla tu nějaká dohoda ohledně toho, jak značit jednotlivé stupně škol? On 
totiž překlad je jedna věc a adaptace na místní poměry věc druhá.

A když už jsi opravil překlad v JOSM, tak by to chtělo opravit i josm preset, 
aby správně doplňoval ten tag  
 isced:level protože ten v 
JOSM vůbec není.

Marián

-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek  >
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic'  >
Datum: 16. 2. 2016 11:22:40
Předmět: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

 

Ahoj, 

přeložil jsem stránku 

  
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege 

a zjistil jsem, že v popisu  
 
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:Map_Features:amenity 

byla chyba a amenity=college byla (nesprávně) uváděná jako střední škola, 

i když by se správně měla značit amenity=school. 

Stejná chyba byla i v překladu JOSM (tu jsem opravil na vyšší střední škola). 

 

Počítám tedy, že v rozporu s dokumentací na wiki, budeme mít spoustu 

středních škol označených jako amenity=college místo amenity=school 

 

Co s tím? 

 

Zdraví, 

Dalibor 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org  
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

=

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Marián Kyral
Díky. Já věděl, že to někde je, jen jsem právě neměl čas to hledat.
Jsem pro zachování stávajícího stavu (a patřičné úpravě překladu wiki)

Marián


-- Původní zpráva --
Od: Ha Noj 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 16. 2. 2016 12:19:00
Předmět: Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

"


co google? ;)

https://www.mail-archive.com/search?l=talk-cz@openstreetmap.org=subject:%
22\[Talk\-cz\]+N%C3%A1vrh+na+wiki\%3A+Typy+%C5%A1kol++\-+was\%3A+Re\%3A++Jak
+tagovat\%3A+model%C3%A1%C5%99sk%C3%BD+obchod%2C+%C5%A0kol%C3%ADc%C3%ADst%C
5%99edisko%22=newest=1
(https://www.mail-archive.com/search?l=talk-cz@openstreetmap.org=subject:%22\[Talk\-cz\]+N%C3%A1vrh+na+wiki\%3A+Typy+%C5%A1kol++\-+was\%3A+Re\%3A++Jak+tagovat\%3A+model%C3%A1%C5%99sk%C3%BD+obchod%2C+%C5%A0kol%C3%ADc%C3%ADst%C5%99edisko%22=newest=1)



hanoj




Dne 16. února 2016 11:30 Marián Kyral  napsal(a):
"
Hele,
nedělej nám v tom bordýlek - tohle bude asi znamenat přeznačení většiny 
středních škol. Alespoň těch co jsem potkal.
Nebyla tu nějaká dohoda ohledně toho, jak značit jednotlivé stupně škol? On 
totiž překlad je jedna věc a adaptace na místní poměry věc druhá.

A když už jsi opravil překlad v JOSM, tak by to chtělo opravit i josm 
preset, aby správně doplňoval ten tag isced:level
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:isced:level) protože ten v JOSM 
vůbec není.

Marián


-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek 
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' 
Datum: 16. 2. 2016 11:22:40
Předmět: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

"




Ahoj, 

přeložil jsem stránku 

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege) 

a zjistil jsem, že v popisu http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:
Map_Features:amenity
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:Map_Features:amenity) 

byla chyba a amenity=college byla (nesprávně) uváděná jako střední škola, 

i když by se správně měla značit amenity=school. 

Stejná chyba byla i v překladu JOSM (tu jsem opravil na vyšší střední 
škola). 

 

Počítám tedy, že v rozporu s dokumentací na wiki, budeme mít spoustu 

středních škol označených jako amenity=college místo amenity=school 

 

Co s tím? 

 

Zdraví, 

Dalibor 




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org(mailto:Talk-cz@openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)"

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org(mailto:Talk-cz@openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)

"



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Tema obsahu Pavel Zbytovský
Aha, tak to je malinké. Tak prosím jestli to někde ještě máte - pošlete
prosím link  (Pavlovi prý nejede moc internet)
Víc než 16ka asi není, že?

Dík
P.

Dne 16. února 2016 12:11 Pavel Machek  napsal(a):

> On Tue 2016-02-16 11:55:59, Pavel Zbytovský wrote:
> > Podle wiki máme jen licenci na odvozování dat, z toho asi nevyplývá, že
> je
> > možné si ji nasadit někde bokem a provozovat :-(
>
> No, co si vzpominam, jsou to statni data, a tutiz licenci
> nepotrebujem (a proto taky zadnou nemame :-) ). Bylo to na
> openaerialmap, docela dlouho, a nikdo si nestezoval.
>
> > Nicméně nevíte někdo alespoň kolik má ten download GB?
>
> pavel@amd:/data/gis/tilecache$ du -sh */*
> 452M   openaerial/15
> 1.2G   openaerial/16
>
> Pavel
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures)
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Ha Noj
co google? ;)

https://www.mail-archive.com/search?l=talk-cz@openstreetmap.org=subject:%22\[Talk\-cz\]+N%C3%A1vrh+na+wiki\%3A+Typy+%C5%A1kol++\-+was\%3A+Re\%3A++Jak+tagovat\%3A+model%C3%A1%C5%99sk%C3%BD+obchod%2C+%C5%A0kol%C3%ADc%C3%ADst%C5%99edisko%22=newest=1


hanoj

Dne 16. února 2016 11:30 Marián Kyral  napsal(a):

> Hele,
> nedělej nám v tom bordýlek - tohle bude asi znamenat přeznačení většiny
> středních škol. Alespoň těch co jsem potkal.
> Nebyla tu nějaká dohoda ohledně toho, jak značit jednotlivé stupně škol?
> On totiž překlad je jedna věc a adaptace na místní poměry věc druhá.
>
> A když už jsi opravil překlad v JOSM, tak by to chtělo opravit i josm
> preset, aby správně doplňoval ten tag isced:level
>  protože ten v JOSM
> vůbec není.
>
> Marián
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Dalibor Jelínek 
> Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' 
> Datum: 16. 2. 2016 11:22:40
> Předmět: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?
>
> Ahoj,
>
> přeložil jsem stránku
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege
>
> a zjistil jsem, že v popisu
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:Map_Features:amenity
>
> byla chyba a amenity=college byla (nesprávně) uváděná jako střední škola,
>
> i když by se správně měla značit amenity=school.
>
> Stejná chyba byla i v překladu JOSM (tu jsem opravil na vyšší střední
> škola).
>
>
>
> Počítám tedy, že v rozporu s dokumentací na wiki, budeme mít spoustu
>
> středních škol označených jako amenity=college místo amenity=school
>
>
>
> Co s tím?
>
>
>
> Zdraví,
>
> Dalibor
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Tema obsahu Pavel Zbytovský
Podle wiki máme jen licenci na odvozování dat, z toho asi nevyplývá, že je
možné si ji nasadit někde bokem a provozovat :-(

Nicméně nevíte někdo alespoň kolik má ten download GB?

Dík
P.

2016-02-16 10:04 GMT+01:00 Pavel Machek :

> On Tue 2016-02-16 09:14:31, Ha Noj wrote:
> > Ahoj
> >
> > > nemáte někdo prosím zazálhovanou celou UHUL mapu? Pavel Machek říkal,
> že
> > si jí od něho někdo stahoval.
> > *** Pavel ji má, ale nemá k ní žádnou licenci. Licenci nemá ani OSM-CZ.
>
> To neni uplne presne:
>
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap#WMS_UHUL_-_ortofotomapa_--_NEFUNK.C4.8CN.C3.8D
>
>
> Pavel
>
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures)
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Marián Kyral
Hele,
nedělej nám v tom bordýlek - tohle bude asi znamenat přeznačení většiny 
středních škol. Alespoň těch co jsem potkal.
Nebyla tu nějaká dohoda ohledně toho, jak značit jednotlivé stupně škol? On 
totiž překlad je jedna věc a adaptace na místní poměry věc druhá.

A když už jsi opravil překlad v JOSM, tak by to chtělo opravit i josm 
preset, aby správně doplňoval ten tag isced:level
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:isced:level) protože ten v JOSM 
vůbec není.

Marián


-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek 
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' 
Datum: 16. 2. 2016 11:22:40
Předmět: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

"


Ahoj, 

přeložil jsem stránku 

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege) 

a zjistil jsem, že v popisu http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:
Map_Features:amenity
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:Map_Features:amenity) 

byla chyba a amenity=college byla (nesprávně) uváděná jako střední škola, 

i když by se správně měla značit amenity=school. 

Stejná chyba byla i v překladu JOSM (tu jsem opravil na vyšší střední 
škola). 

 

Počítám tedy, že v rozporu s dokumentací na wiki, budeme mít spoustu 

středních škol označených jako amenity=college místo amenity=school 

 

Co s tím? 

 

Zdraví, 

Dalibor 


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

2016-02-16 Tema obsahu Vladimír Slávik

Ahoj,
taky jsem se v tom už vrtal. Dají se seškrtat sitelinks, labels, a vůbec 
všechno, a stáhnout jenom ta část co jsou opravdu wikidata, tedy 
"claims" přidáním =claims - viz příklad Tvého url:

https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=json=cs=claims
To už je jenom 2 kB (po zaokrouhlení nahoru...) Ale stejně pokud bude 
těch claims mnoho, tak to naroste, a obrázek tam není snadno k dostání 
(versus příklad wikipedie).


To už to vychází lépe jenom si stáhnout z wikidat odkazy na wikipedii 
(props=sitelinks)...

https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=cswiki=Q1013039=sitelinks=cs=json
...a pak udělat tu query na náhledy kterou jsi psal předtím.
https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=240=json=cs:Loket%20%28hrad%29

Tak nějak mi z toho celkově přijde že wikidata jsou pro potřeby reálného 
nasazení buď příliš embryonální, anebo řešíme problém na jiné úrovni než 
oni :( Jim jde o vztahy a dotazové api, nám jde o data a výkonné api.


Vláďa


Dne 16.2.2016 v 9:17 Marián Kyral napsal(a):
Ne. To problém není. Že image má kategorii P18 vím. Ale nedokáži z API 
získat hodnotu jen té P18. Vždy dostanu všechno, tedy i P41, P646, P181...

Prostě hromadu balastu, který v daném okamžiku nepotřebuji.

Marián


-- Původní zpráva --
Od: Pavel Zbytovský 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 16. 2. 2016 8:35:16
Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*


Možná že by mohlo stačit stáhnout si kategorie jednou a pak vědět
že image je vždycky P18.  Nevím, tipuju..

P.

Dne 16. února 2016 8:14 Marián Kyral > napsal(a):

Asi jsem blbý, ale jak z wikidat získám jednu konkrétní
kategorii bez toho, abych stahoval všechny? Ono je totiž
rozdíl stáhnout pár stovek bajtů nebo pár desítek kilobajtů.

Tohle je pěkné https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json,
ale jak se dostanu třeba k P18 (image)?
Čekal bych něco takového:
https://www.wikidata.org/entity/Q1013039/P18.json
 ale to prostě
nefunguje.

Hledám, hledám nenacházím :-(


Taky jsem se dostal k tomuto url, což vrací totéž. A stejný
problém se získáním P18.


https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=json=cs

Fakt se mi nechce stahovat 30 a více kB jsonu jen proto, abych
si z toho pak vytáhl pár bajtů obsahující:
"071107-Loket-Castle-Hrad.jpg"

Pro porovnání. Takhle to funguje s wikipedií

https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=240=json=cs:Loket%20%28hrad%29

Něco jsem přehlédl?
Marián

-- Původní zpráva --
Od: Marián Kyral >
Komu: OpenStreetMap Czech Republic >
Datum: 15. 2. 2016 19:53:51


Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

Díky za reakci.
Všiml jsem si, že wikipedia plugin v JOSM ten wikidata tag
přidává sam. Zároveň jsem se ale na wiki dočetl, že
argument proti použití tagu wikidata je to, že ten kód
není jednoduše vizuálně kontrolovatelný. Tady by se asi
musela nejprve doprogramovat podpora v editorech.

Podpora pro wikidata tag by se na osmap.cz
 dala přidat, ale když jsem na to nedávno
koukal, tak jsem vůbec nevěděl co s tím. Zkusím si k tomu
najít více informací, ale momentálně netuším, kdy se k
tomu dostanu.

Marián



*Odesílatel:* Ladislav Nesnera >
*Odesláno:* 15. února 2016 17:42:08 SEČ
*Komu:* OpenStreetMap Czech Republic
>
*Předmět:* Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

Mírně vykostěná reakce Blahmy

(dorazí-li někdo na ten jejich sraz

,
snáz se bude lámat na odběr tohoto mailingu):

[citace]
Dnes by se mělo jet přes Wikidata, kde ostatně my sami už
si shromažďujeme i souřadnice, ale hlavně tam je jedinečné
a trvalé ID pro objekt jako takový a jazyky ať si pak
každý vybírá podle zájmu – pokud existuje český článek,
pokud časem vznikne, stále jim to prostě bude fungovat. A
mimojiné nebude ani problém, 

[Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
Ahoj,

přeložil jsem stránku

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege

a zjistil jsem, že v popisu
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:Map_Features:amenity

byla chyba a amenity=college byla (nesprávně) uváděná jako střední škola,

i když by se správně měla značit amenity=school.

Stejná chyba byla i v překladu JOSM (tu jsem opravil na vyšší střední
škola).

 

Počítám tedy, že v rozporu s dokumentací na wiki, budeme mít spoustu 

středních škol označených jako amenity=college místo amenity=school

 

Co s tím? 

 

Zdraví,

Dalibor

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zluta turisticka v Ostopovicich

2016-02-16 Tema obsahu Tom Ka
smazano. bye.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Tema obsahu Pavel Machek
On Tue 2016-02-16 09:14:31, Ha Noj wrote:
> Ahoj
> 
> > nemáte někdo prosím zazálhovanou celou UHUL mapu? Pavel Machek říkal, že
> si jí od něho někdo stahoval.
> *** Pavel ji má, ale nemá k ní žádnou licenci. Licenci nemá ani OSM-CZ.

To neni uplne presne:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap#WMS_UHUL_-_ortofotomapa_--_NEFUNK.C4.8CN.C3.8D

Pavel

-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

2016-02-16 Tema obsahu Marián Kyral
Ne. To problém není. Že image má kategorii P18 vím. Ale nedokáži z API 
získat hodnotu jen té P18. Vždy dostanu všechno, tedy i P41, P646, P181...
Prostě hromadu balastu, který v daném okamžiku nepotřebuji.

Marián



-- Původní zpráva --
Od: Pavel Zbytovský 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 16. 2. 2016 8:35:16
Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

"

Možná že by mohlo stačit stáhnout si kategorie jednou a pak vědět že image 
je vždycky P18.  Nevím, tipuju..



P.




Dne 16. února 2016 8:14 Marián Kyral  napsal(a):
"
Asi jsem blbý, ale jak z wikidat získám jednu konkrétní kategorii bez toho, 
abych stahoval všechny? Ono je totiž rozdíl stáhnout pár stovek bajtů nebo 
pár desítek kilobajtů.

Tohle je pěkné https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json
(https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json), ale jak se dostanu třeba k 
P18 (image)?
Čekal bych něco takového: https://www.wikidata.org/entity/Q1013039/P18.json
(https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json) ale to prostě nefunguje.

Hledám, hledám nenacházím :-( 


Taky jsem se dostal k tomuto url, což vrací totéž. A stejný problém se 
získáním P18.

https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=
json=cs
(https://www.wikidata.org/w/api.php?action=wbgetentities=Q1013039=json=cs)

Fakt se mi nechce stahovat 30 a více kB jsonu jen proto, abych si z toho pak
vytáhl pár bajtů obsahující: "071107-Loket-Castle-Hrad.jpg"

Pro porovnání. Takhle to funguje s wikipedií
https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=
240=json=cs:Loket%20%28hrad%29
(https://cs.wikipedia.org/w/api.php?action=query=pageimages=240=json=cs:Loket%20%28hrad%29)

Něco jsem přehlédl?
Marián


-- Původní zpráva --
Od: Marián Kyral 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 15. 2. 2016 19:53:51



Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*






"
Díky za reakci.
Všiml jsem si, že wikipedia plugin v JOSM ten wikidata tag přidává sam. 
Zároveň jsem se ale na wiki dočetl, že argument proti použití tagu wikidata 
je to, že ten kód není jednoduše vizuálně kontrolovatelný. Tady by se asi 
musela nejprve doprogramovat podpora v editorech.

Podpora pro wikidata tag by se na osmap.cz(http://osmap.cz) dala přidat, ale
když jsem na to nedávno koukal, tak jsem vůbec nevěděl co s tím. Zkusím si k
tomu najít více informací, ale momentálně netuším, kdy se k tomu dostanu.

Marián


 ---
 Odesílatel: Ladislav Nesnera 
 Odesláno: 15. února 2016 17:42:08 SEČ
 Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
 Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*
 

Mírně vykostěná reakce Blahmy
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Marek_Blahu%C5%A1) (dorazí-li někdo na ten 
jejich sraz
(https://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Wikipedie:Pod_re%C3%A1lnou_l%C3%ADpou/Brno,_17._%C3%BAnora_2016=edit=1)
, snáz se bude lámat na odběr tohoto mailingu):

[citace]
Dnes by se mělo jet přes Wikidata, kde ostatně my sami už si shromažďujeme i
souřadnice, ale hlavně tam je jedinečné a trvalé ID pro objekt jako takový a
jazyky ať si pak každý vybírá podle zájmu – pokud existuje český článek, 
pokud časem vznikne, stále jim to prostě bude fungovat. A mimojiné nebude 
ani problém, když si nějaký ten Rus bude chtít přečíst o Lokti ve svém 
jazyce, protože Wikidata udržují na jednom místě všechny jazykové verze – 
takový Rus si tedy nebude muset do OSM cpát svůj vlastní odkaz a ostatním 
česky mluvícím tam nebude muset vadit. Protože pokud by teď v tomto stavu 
měly být OSM skutečně mnohojazyčné, museli by paralelně udržovat ke všem 
geografickým objektům stejnou mezijazykovou strukturu, jako máme na 
Wikidatech, což je samozřejmě blbost. 

Takže bych doporučil jednorázově nahradit jakékoliv wikipedia*=* na 
odpovídající wikidata=Qxxx. S tímto převodem můžeme případně pomoci, ale 
myslím si, že to by si museli nejprve nechat změnit na celém mezinárodním 
OSM, které, pokud toto dosud neumí, tak je bohužel dost pozadu Samozřejmě by
si tam pak ještě museli doprogramovat nějaký dotaz přes API, který by 
dynamicky získal aktuální odkaz na článek v preferovaném jazyce uživatele, 
případně jednom z preferovaných, no a nebo by ho poslali na rozcestník, ať 
si vybere sám. 

Např. pro hrad Loket by příslušný kód byl Q1013039 a celá odpovídající 
entity i s příslušnými „sitelinks“ (stránkami o daném tématu na různých 
projektech Wikimedia v různých jazycích) a jejich URL se dá stáhnout z URL 
https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json
(https://www.wikidata.org/entity/Q1013039.json) 

ID entity si lze podle názvu článku zpětně dohledat přes takovýto dotaz do 
API: 

Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Tema obsahu Ha Noj
Ahoj

> nemáte někdo prosím zazálhovanou celou UHUL mapu? Pavel Machek říkal, že
si jí od něho někdo stahoval.
*** Pavel ji má, ale nemá k ní žádnou licenci. Licenci nemá ani OSM-CZ.


CUZK, ji nabízí na prohlížení, problém je že není bezešvá, že ji rozdělili
do let/TIME 1998-2001:

http://geoportal.cuzk.cz/geoprohlizec/?wmcid=8491

http://geoportal.cuzk.cz/WMS_ORTOFOTO_ARCHIV/service.svc/get?LAYERS=TIME=TRUE=image%2Fjpeg=1.3.0=XML=WMS=GetMap==2001-01-01T23%3A00%3A00=EPSG%3A5514&_OLSALT=0.11810313592219757=-600264.96664947,-1161229.5895215,-597568.62280077,-1160153.4522881=1348=538

ha
hanoj


Dne 16. února 2016 8:35 Pavel Zbytovský  napsal(a):
>
> Ahoj,
>

>
> Rád bych ji nabídnul jako "zajímavý basemap" na osmap.cz, případně i pro
iD editor, neb to je ve vegetačním půstu.
>
> Dík
> Pavel
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz