Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Maarten Deen
> http://kvdb.net/projects/6pp/

Zojuist nog even geprobeerd een locatie toe te voegen. In eerste instantie
mislukt, maar toen ik de 'ö' veranderde in een 'o' ging het wel. Misser. Ik
heb me er al sinds het begin aan geërgerd dat er geen diakritische tekens in
de postcodetabel staan.
Goed, dat dat in 1978 niet zo makkelijk of vanzelfsprekend was dat begrijp ik.
Maar dat ze er nog altijd niet in staan is een grote kans voor 6pp.

Maarten


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Maarten Deen
Armijn Hemel wrote:

>> We gaan een simpele webpagina met functie bouwen waarmee individuen hun
>> 6ppc kunnen invullen en vervolgens op de kaart kunnen prikken.
>
> Op kvdb.net staat/komt al zo'n soort systeem (zie
> http://kvdb.net/projects/6pp/ ). Of dat met kaart is weet ik niet. Om
> mensen alvast een beetje in de richting te sturen is de data van '4pp'
> alvast een goede start (dan hoeven ze niet zo lang te zoeken):

Uit OSM is ook nog heel simpel een lijstje te maken met alle addr:* tags.
lat/lon krijg je er gratis bij.

>> Deze lanceren we landelijk; via nu.nl, desnoods via net NOS journaal, we
>> moeten heel veel respondenten zien te krijgen.
>>
>> We vangen het ip-adres van de invuller in combinatie met de geprikte
>> postcode. Dit gebruiken we om misbruik te filteren.
>
> Grappig. Ga wel even goed na in hoeverre dit niet de privacy aantast als
> je het herpubliceert (een geolocatie gekoppeld aan een persoon kan een
> persoonsgegeven zijn is mij ingefluisterd door een welbekend ICT-jurist
> uit Eindhoven).

Je moet ook geen IP-adressen publiceren, maar je kunt ze wel opslaan om later
te gebruiken in geval van misbruik. Of dat dan wel mag (als het
persoonsgegevens zijn mag je ze ook niet zomaar opslaan) dat moet je mij niet
vragen.

Maarten


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Milo van der Linden
Armijn Hemel wrote:
> hiya,
>
>   
>> We gaan een simpele webpagina met functie bouwen waarmee individuen hun 
>> 6ppc kunnen invullen en vervolgens op de kaart kunnen prikken.
>> 
>
> Op kvdb.net staat/komt al zo'n soort systeem (zie
> http://kvdb.net/projects/6pp/ ). Of dat met kaart is weet ik niet. Om
> mensen alvast een beetje in de richting te sturen is de data van '4pp'
> alvast een goede start (dan hoeven ze niet zo lang te zoeken):
>
> http://kvdb.net/projects/6pp/4pp/
>   
Laat de "mannen van openstreetmap" de kaart component er onder bouwen!
>   
>> Deze lanceren we landelijk; via nu.nl, desnoods via net NOS journaal, we 
>> moeten heel veel respondenten zien te krijgen.
>>
>> We vangen het ip-adres van de invuller in combinatie met de geprikte 
>> postcode. Dit gebruiken we om misbruik te filteren.
>> 
>
> Grappig. Ga wel even goed na in hoeverre dit niet de privacy aantast als
> je het herpubliceert (een geolocatie gekoppeld aan een persoon kan een
> persoonsgegeven zijn is mij ingefluisterd door een welbekend ICT-jurist
> uit Eindhoven).
>   
Personen blijven buiten beschouwing. De relatie wordt:
- 6ppc -> x/y <- IP-adres

Namen etc. hoeven niet te worden opgegeven. En we gaan aggregeren. De 
losse prikjes op zich bieden geen informatie; maar door

aggregatie, sampling, nearest neighbours analyse en een hoop 
"rekenmodellenstampwerk"; denk ik dat we wel eens hele leuke dingen 
kunnen laten zien! Als we maar véél, heel veel verschillende individuen 
en heel veel verschillende prikjes hebben.
> armijn
>
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
Milo van der Linden wrote:
> Nee.

Wrom niet? Lijkt me de ultieme spijker in de kist.


Stefan

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Armijn Hemel wrote:
>> Deze lanceren we landelijk; via nu.nl, desnoods via net NOS journaal, we 
>> moeten heel veel respondenten zien te krijgen.
>>
>> We vangen het ip-adres van de invuller in combinatie met de geprikte 
>> postcode. Dit gebruiken we om misbruik te filteren.
> 
> Grappig. Ga wel even goed na in hoeverre dit niet de privacy aantast als
> je het herpubliceert (een geolocatie gekoppeld aan een persoon kan een
> persoonsgegeven zijn is mij ingefluisterd door een welbekend ICT-jurist
> uit Eindhoven).
> 
Ach, dan encode je het IP adres als MD5 sleutel ofzo. Dan weet je niet 
welk IP adres maar je weet wel hoeveel dat IP adres heeft ingebracht.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Armijn Hemel
hiya,

> We gaan een simpele webpagina met functie bouwen waarmee individuen hun 
> 6ppc kunnen invullen en vervolgens op de kaart kunnen prikken.

Op kvdb.net staat/komt al zo'n soort systeem (zie
http://kvdb.net/projects/6pp/ ). Of dat met kaart is weet ik niet. Om
mensen alvast een beetje in de richting te sturen is de data van '4pp'
alvast een goede start (dan hoeven ze niet zo lang te zoeken):

http://kvdb.net/projects/6pp/4pp/

> Deze lanceren we landelijk; via nu.nl, desnoods via net NOS journaal, we 
> moeten heel veel respondenten zien te krijgen.
> 
> We vangen het ip-adres van de invuller in combinatie met de geprikte 
> postcode. Dit gebruiken we om misbruik te filteren.

Grappig. Ga wel even goed na in hoeverre dit niet de privacy aantast als
je het herpubliceert (een geolocatie gekoppeld aan een persoon kan een
persoonsgegeven zijn is mij ingefluisterd door een welbekend ICT-jurist
uit Eindhoven).

armijn

-- 
-
arm...@uulug.nl | http://www.uulug.nl/ | UULug: Utrecht Linux Users Group
-


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Milo van der Linden
Nee.

We gaan een simpele webpagina met functie bouwen waarmee individuen hun 
6ppc kunnen invullen en vervolgens op de kaart kunnen prikken.

Deze lanceren we landelijk; via nu.nl, desnoods via net NOS journaal, we 
moeten heel veel respondenten zien te krijgen.

We vangen het ip-adres van de invuller in combinatie met de geprikte 
postcode. Dit gebruiken we om misbruik te filteren.

Vervolgens bedenken we een algorithme wat op basis van al die 
willekeurig geprikte punten in combinatie met onze wegen gebieden 
genereert. En zo maakt osm/opengeo nederland een nieuwe, verbeterde 
postcode kaart (en misschien ook wel een nieuwe ip-kaart)

James Surowiecki:[http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wisdom_of_Crowds]
"De aggregatie van een gevarieerde collectie van onafhankelijk 
beslissende individuen zal met grote waarschijnlijk bepaalde beweringen 
of voorspellingen beter doen dan individuen of experts"




Stefan de Konink wrote:
> Milo van der Linden wrote:
>   
>> Ga innoveren, ga ondernemen, maar ga niet lopen janken.
>> 
>
> Ik zei het net al op #osm-nl; zullen we het gewoon doen? WMS leegtrekken 
> in mijn (geniale) nieuwe Geoformaat stoppen en beschikbaar stellen? :D
>
>
> Stefan
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
Milo van der Linden wrote:
> Ga innoveren, ga ondernemen, maar ga niet lopen janken.

Ik zei het net al op #osm-nl; zullen we het gewoon doen? WMS leegtrekken 
in mijn (geniale) nieuwe Geoformaat stoppen en beschikbaar stellen? :D


Stefan

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Milo van der Linden
Falk plan gedraagt zich als de Microsoft van de kaartenleveranciers. 
Voor zover ik weet is Falk vooral actief in andere antieke omgevingen 
(hofleverancier van de telefoongids), papieren wegen-gidsen; billboards.

Deze stabiele markt heeft Falk Plan vooral jaren de tijd gegeven lekker 
achterover te hangen en te genieten van de constante stroom inkomsten. 
Nooit heeft falk plan zich bemoeit met navigatie.

En op een dag schrikt Falk Plan wakker, ontdekkende dat er een stroom 
enthousiaste partijen voorbij is gekomen, en sterker nog, dat er sociale 
initiatieven komen om óók mooie kaarten te maken!

De hoge heren hadden eerder op moeten staan óf ze moeten accepteren dat 
ze de boot aan het missen zijn.

Het feit dat ze juridische stappen ondernemen geeft ook aan dat ze in de 
jaren die achter ons liggen voldoende geld hebben gespaard om dit soort 
onzin uit te kunnen halen.


Falk plan; Grow up. Om te strijden moeten de handen uit de mouwen, door 
uzelf, niet door advocaten.

Ga innoveren, ga ondernemen, maar ga niet lopen janken.



Stefan de Konink wrote:
> Ante wrote:
>   
>> Is het NWB te downloaden? Je kan er een kaart van maken. Dat is mogelijk 
>> geen 
>> inbreuk. Die kaart kan je vergelijken met OSM. Waar de kaarten verschillen 
>> kan 
>> je zelf gaan meten. 
>> 
>
> NWB is als bitmap beschikbaar. We kunnen het wel tracen :)
>
>   
>> Maar als de resulterende kaart vrij is, kan je die ook voor meten gebruiken, 
>> en een eigen databank aanleggen (OSM database aanvullen).
>> 
>
> Lijkt me geen probleem om dat te doen :)
>
>
> Stefan
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
Ante wrote:
> Is het NWB te downloaden? Je kan er een kaart van maken. Dat is mogelijk geen 
> inbreuk. Die kaart kan je vergelijken met OSM. Waar de kaarten verschillen 
> kan 
> je zelf gaan meten. 

NWB is als bitmap beschikbaar. We kunnen het wel tracen :)

> Maar als de resulterende kaart vrij is, kan je die ook voor meten gebruiken, 
> en een eigen databank aanleggen (OSM database aanvullen).

Lijkt me geen probleem om dat te doen :)


Stefan

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Ante
On Thursday 05 March 2009 11:04:34 Stefan de Konink wrote:
> Wat vinden we van dit onderstaande linkje?

Even een combinatie met wat Arnoud schreef over licenties: 

"Waar ik heel erg over twijfel, is of je op grond van je databankenrecht wel 
kunt optreden tegen iemand die je databank gebruikt om een kaart mee te 
genereren. De Databankenwet spreekt van “hergebruiken”, maar de definitie 
daarvan lijkt alleen over de databank zelf te gaan. Is het maken van een kaart 
een vorm van hergebruiken van een databank met locatiegegevens?"

Is het NWB te downloaden? Je kan er een kaart van maken. Dat is mogelijk geen 
inbreuk. Die kaart kan je vergelijken met OSM. Waar de kaarten verschillen kan 
je zelf gaan meten. 

Maar als de resulterende kaart vrij is, kan je die ook voor meten gebruiken, 
en een eigen databank aanleggen (OSM database aanvullen).

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Thu, 5 Mar 2009, Ronald Nooij wrote:

> TNT/Cendris is nogal kien op postcode tabellen omdat het hun verdien
> model zou ondermijnen. TNT is er dus alles aan gelegen om dit soort
> tabellen en databases de nek om te draaien.
> Postcodes ansich zijn is gewoon openbare informatie. TNT kan zich dus
> slechts beroepen op database rechten. Als je zelf zo'n tabel hebt
> samengesteld, door met een spider over sites als Funda heen te
> wandelen, in hoeverre zal TNT proberen om je alsnog je nek om te
> draaien en je gewoon financieel kapot te procederen?!
>
> ik weet niet... het is puur een onderbuik gevoel.

Ik heb toegang tot de MySQL database van een van zulke sites, maar die
trekken dat bij postcode.nl / webservices vandaan. Dat mag niet,
adressenboeken verzamelen wel :)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Ronald Nooij
Citeren Stefan de Konink :
>> Ik vind dit een dood eng stuk als ik eerlijk ben.
>
> Waarom? Ik heb liever dat Top10 vrij komt dan NWB :)

Weet niet... gevoelsmatig.

6PP zie ik als het postcode tabel in NWB
OSM zie ik als de kaarten in NWB.

TNT/Cendris is nogal kien op postcode tabellen omdat het hun verdien  
model zou ondermijnen. TNT is er dus alles aan gelegen om dit soort  
tabellen en databases de nek om te draaien.
Postcodes ansich zijn is gewoon openbare informatie. TNT kan zich dus  
slechts beroepen op database rechten. Als je zelf zo'n tabel hebt  
samengesteld, door met een spider over sites als Funda heen te  
wandelen, in hoeverre zal TNT proberen om je alsnog je nek om te  
draaien en je gewoon financieel kapot te procederen?!

ik weet niet... het is puur een onderbuik gevoel.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
We kunnen juridisch dus niet aan de gegevens komen en de commerciële 
bedrijven blijven alles doen om hun belangen te verdedigen. Falkplan 
heeft volgens hun een beter product dan waar veel consumenten kennelijk 
op zitten te wachten (Falkplan's eigen woorden!) maar waarvoor wel de 
volle mep betaald dient te worden, waardoor veel afnemers van hun 
kaarten eigenlijk teveel betalen.

Ons antwoord daarop zou kunnen zijn:
- Meer community building
- Meer rijden, fietsen en mappen
- Meer bekendheid van OSM bij het grote publiek creëren
- Zoveel mogelijk klanten van Falkplan, TomTom e.d. over zien te halen 
OSM te gebruiken (denk aan gemeentes, waterschappen etc.).

Kortom, we hebben de mogelijkheid om Falkplan gewoon failliet 
concurreren met onze combinatie van gratis én superieure data! Het 
verdiende loon voor een monopolistisch bedrijf dat teert op 
belastinggeld en geen flexibiliteit toont. Daarmee kunnen we ook de 
overheid laten zien dat het geen zin heeft de ouderwetse gevestigde 
belangen maar te blijven dienen ten koste van de belastingbetaler.

Zo.

  Ronald Nooij wrote:
> Citeren Armijn Hemel :
>> Ik vind de argumenten van Falkplan eigenlijk interessanter:
>>
>> "Het wegenbestand van Falkplan-Andes is superieur aan het NWB en het
> 
>> komen."
>>
>> Hebben jullie wel door hoeveel maatschappelijke schade jullie met OSM
>> toebrengen?
> 
> Ik vroeg me na dat stukje inderdaad ook af hoe Falkplan dan tegenover  
> OSM staat.
> Want naar mijn idee begint de dekking van Nederland in OSM ook  
> superieure vormen aan te nemen
> 
> Ik vind dit een dood eng stuk als ik eerlijk ben.
> 
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Thu, 5 Mar 2009, Ronald Nooij wrote:

> Ik vroeg me na dat stukje inderdaad ook af hoe Falkplan dan tegenover
> OSM staat.

Die zijn een FUD campagne begonnen dat AND de data had gekopieerd van een
of andere bron ;)

> Want naar mijn idee begint de dekking van Nederland in OSM ook
> superieure vormen aan te nemen

Zeker als we wat externe bronnetjes blijven gebruiken ;)

> Ik vind dit een dood eng stuk als ik eerlijk ben.

Waarom? Ik heb liever dat Top10 vrij komt dan NWB :)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Ronald Nooij
Citeren Armijn Hemel :
> Ik vind de argumenten van Falkplan eigenlijk interessanter:
>
> "Het wegenbestand van Falkplan-Andes is superieur aan het NWB en het

> komen."
>
> Hebben jullie wel door hoeveel maatschappelijke schade jullie met OSM
> toebrengen?

Ik vroeg me na dat stukje inderdaad ook af hoe Falkplan dan tegenover  
OSM staat.
Want naar mijn idee begint de dekking van Nederland in OSM ook  
superieure vormen aan te nemen

Ik vind dit een dood eng stuk als ik eerlijk ben.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Ronald Nooij
> "Zoeken op postcodes in het NWB en het
> herhaaldelijk en systematisch uit het Postcode- bestand opvragen van
> postcodes zijn handelingen voorbehouden aan TNT Post."

Even een reactie met een dikke knipoog.
Maar wel een uiting gevoel wat mij bekruipt als ik dat stuk even  
vluchtig heb gelezen...

Als ik deze zin goed begrijp:

1) Alleen TNT mag in het NWB zoeken naar postcodes?
2) herhaaldelijk en systematisch opvragen van postcodes uit hèt(?)  
postcodebestand mag alleen door TNT gedaan worden?


Ik heb grote moeite met de formulering.
Het impliceerd namelijk dat het NWB wel postcodes mag bevatten maar  
deze alleen door TNT gebruikt mogen worden.
Tevens wordt er gesproken over 'het postcode bestand'. Dit is wel erg  
ruim genomen. Wat is HET postcode bestand? Immers... ik heb van al  
mijn klanten ook postcodes in een bestand staan. Die postcodes mag ik  
ook niet meer opzoeken en opvragen?







___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Thu, 5 Mar 2009, Armijn Hemel wrote:

> Ik vind de argumenten van Falkplan eigenlijk interessanter:
>
> "Het wegenbestand van Falkplan-Andes is superieur aan het NWB en het
> toestaan van hergebruik van het NWB zal de vraag naar producten van
> Falkplan Andes doen afnemen omdat nieuwe toetreders hun goedkopere
> producten makkelijker kunnen afzetten aan afnemers die met mindere
> kwaliteit genoegen nemen. Hierdoor is de maatschappelijke schade groter
> dan die van Falkplan-Andes, een punt dat, naast de toetsing op
> doelmatigheid, bij de heroverweging in bezwaarfase aan de orde moet
> komen."

Lees het stuk van PWC eens over kennis en WOB :)

> Hebben jullie wel door hoeveel maatschappelijke schade jullie met OSM
> toebrengen?
>
> Even zonder dollen, het kopje:
>
> 3. Heroverweging naar aanleiding van bezwaargronden TNT Post en Cendris
>
> laat een ander beeld zien. Huisnummerreeksen worden blijkbaar uit het
> openbare NWB gesloopt.

Ziek, dat dan weer wel... nationaliseren die hap :)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Armijn Hemel
On Thu, 2009-03-05 at 11:04 +0100, Stefan de Konink wrote:
> Wat vinden we van dit onderstaande linkje?
> 
> -- Forwarded message --
> Date: Thu, 05 Mar 2009 10:57:35 +0100
> From: Kees van den Broek 
> To: Stefan de Konink 
> Cc: Armijn Hemel , Freek 
> Subject: Re: 6PP: een kleine setback
> 
> On Wed, 2009-03-04 at 22:42 +0100, Stefan de Konink wrote:
> 
> Jullie dit al gezien?
> 
> http://ikregeer.nl/document/BLG15750
> 
> Dat wegenbestand gaat er dus echt nog niet komen voorlopig...
> 
> """
> De Staat is dus niet gerechtigd om het Postcodebestand of de
> Postcodetabel, dan wel de gegevens daaruit, te verwerken in een eigen
> product op een wijze die in de Databankenwet is voorbehouden aan de
> producent van een databank. Zoeken op postcodes in het NWB en het
> herhaaldelijk en systematisch uit het Postcode- bestand opvragen van
> postcodes zijn handelingen voorbehouden aan TNT Post.

Ik vind de argumenten van Falkplan eigenlijk interessanter:

"Het wegenbestand van Falkplan-Andes is superieur aan het NWB en het
toestaan van hergebruik van het NWB zal de vraag naar producten van
Falkplan Andes doen afnemen omdat nieuwe toetreders hun goedkopere
producten makkelijker kunnen afzetten aan afnemers die met mindere
kwaliteit genoegen nemen. Hierdoor is de maatschappelijke schade groter
dan die van Falkplan-Andes, een punt dat, naast de toetsing op
doelmatigheid, bij de heroverweging in bezwaarfase aan de orde moet
komen."

Hebben jullie wel door hoeveel maatschappelijke schade jullie met OSM
toebrengen?

Even zonder dollen, het kopje:

3. Heroverweging naar aanleiding van bezwaargronden TNT Post en Cendris

laat een ander beeld zien. Huisnummerreeksen worden blijkbaar uit het
openbare NWB gesloopt.

armijn

-- 
-
arm...@uulug.nl | http://www.uulug.nl/ | UULug: Utrecht Linux Users Group
-


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

2009-03-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
Wat vinden we van dit onderstaande linkje?

-- Forwarded message --
Date: Thu, 05 Mar 2009 10:57:35 +0100
From: Kees van den Broek 
To: Stefan de Konink 
Cc: Armijn Hemel , Freek 
Subject: Re: 6PP: een kleine setback

On Wed, 2009-03-04 at 22:42 +0100, Stefan de Konink wrote:

Jullie dit al gezien?

http://ikregeer.nl/document/BLG15750

Dat wegenbestand gaat er dus echt nog niet komen voorlopig...

"""
De Staat is dus niet gerechtigd om het Postcodebestand of de
Postcodetabel, dan wel de gegevens daaruit, te verwerken in een eigen
product op een wijze die in de Databankenwet is voorbehouden aan de
producent van een databank. Zoeken op postcodes in het NWB en het
herhaaldelijk en systematisch uit het Postcode- bestand opvragen van
postcodes zijn handelingen voorbehouden aan TNT Post.
"""


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl