Re: [OSM-talk-be] GR en hiking

2012-08-28 Thread Jo
2012/8/27 Ben Laenen > On Monday 27 August 2012 10:14:47 Jo wrote: > > I created a page where we can all vote: > > > > > http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=WikiProject_Belgium/Walking > > _Routes/VoteForHikingOrFoot&action=edit > > > Just a little question: why did this need its own

Re: [OSM-talk-be] GR en hiking

2012-08-28 Thread Sander Deryckere
You can download features within a boundary also with overpass api. This will download all city nodes in the relation 3600058974. see http://help.openstreetmap.org/questions/12554/is-there-a-web-service-exposed-to-get-all-cities-in-a-country Just watch out, some Belgian node networks h

Re: [OSM-talk-be] GR en hiking

2012-08-28 Thread Jo
Thank you for that tip. It could be more error prone when there is something wrong with that area relation though. There are some parts going into Germany as well. I was hoping they wouldn't mind the change from foot to hiking, but maybe I better go and ask on their mailing lists first. Cheers,

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland, bedankt Jo

2012-08-28 Thread Jan-willem De Bleser
2012/8/23 Jan-willem De Bleser : > Ticket is aangemaakt: https://trac.openstreetmap.org/ticket/4539 Alle, ze hadden precies niet zo veel zin om er zelf aan te werken, dus heb het maar zelf gedaan. Met deze patch toont hem altijd de juiste nummers zolang de eindpunten in de ingeladen data zijn. No

Re: [OSM-talk-be] GR en hiking

2012-08-28 Thread Ben Laenen
On Tuesday 28 August 2012 09:49:54 Jo wrote: > This query results in a 45 MB file, containing all relations where > route=foot in an area more or less covering Belgium. There are some routes > going into the neighbouring countries. Hopefully they won't mind the > retagging. Watch out with that: if

Re: [OSM-talk-be] GR en hiking

2012-08-28 Thread Jo
I sent emails to the mailing lists of the 3 countries that are involved. I'll probably split the relations at the border if there are objections. Jo 2012/8/28 Ben Laenen > On Tuesday 28 August 2012 09:49:54 Jo wrote: > > This query results in a 45 MB file, containing all relations where > > rou

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland, bedankt Jo

2012-08-28 Thread Jo
Als je iets hebt van de vorm xx - of - yy, dan weet je dat er nog een eindpunt te weinig is. Je kan natuurlijk altijd vergelijken met note... (waar kan ik me verstoppen?) Alleszins bedankt om eraan bij te dragen. Het gaat toch al min of meer in de juiste richting. Jo Op 28 augustus 2012 11:38 s

Re: [OSM-talk-be] GR en hiking

2012-08-28 Thread Ben Laenen
On Tuesday 28 August 2012 12:01:25 Jo wrote: > I sent emails to the mailing lists of the 3 countries that are involved. > I'll probably split the relations at the border if there are objections. And sending that to the German mailing list made it appear on the tagging@ mailing list as well: http

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jan Herrygers
De discussie lijkt stilgevallen. Hieronder de conclusies zoals ik ze zie, ter samenvatting: - knooppuntroutes worden aangeduid adhv de knooppunten aan de uiteindes van de route. (route tussen knooppunt xx en yy) - of dit wel of geen naam is, is onbeslist. Sommigen vinden van wel, anderen

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jo
Op 28 augustus 2012 20:58 schreef Jan Herrygers het volgende: > De discussie lijkt stilgevallen. > > Hieronder de conclusies zoals ik ze zie, ter samenvatting: > - knooppuntroutes worden aangeduid adhv de knooppunten aan de uiteindes > van >de route. (route tussen knooppunt xx en yy) > - of

Re: [OSM-talk-be] GR en hiking

2012-08-28 Thread Jo
2012/8/28 Ben Laenen > On Tuesday 28 August 2012 12:01:25 Jo wrote: > > I sent emails to the mailing lists of the 3 countries that are involved. > > I'll probably split the relations at the border if there are objections. > > And sending that to the German mailing list made it appear on the taggi

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Ja, dat is een goede samenvatting. Misschien ook nog vermelden dat ik geen enkel serieus argument heb vernomen waarom die note-tag niet gewoon in de name-tag zou komen (wel heel emotionele reacties dat xx-yy geen naam is ,omdat er cijfers instaan was bv 1 reactie, ook dat die naam nergens voorkomt

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
ja, ben bezig de knooppunten in Bierbeek toe te voegen (met potlach ;-)) Op 28 augustus 2012 21:06 schreef Jo het volgende: > Op 28 augustus 2012 20:58 schreef Jan Herrygers het > volgende: > > De discussie lijkt stilgevallen. >> >> Hieronder de conclusies zoals ik ze zie, ter samenvatting: >>

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jan-willem De Bleser
On Aug 28, 2012 10:02 PM, "Ivo De Broeck" wrote: > > Ja, dat is een goede samenvatting. Misschien ook nog vermelden dat ik geen enkel serieus argument heb vernomen waarom die note-tag niet gewoon in de name-tag zou komen (wel heel emotionele reacties dat xx-yy geen naam is ,omdat er cijfers instaa

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Sander Deryckere
Op 28 aug. 2012 22:02 schreef "Ivo De Broeck" het volgende: > Argumenten om het wel te doen is het ingeven en onderhouden van het netwerk (op die manier vermijd je dat er bv 2 realaties xx-yy in 1 netwerk zouden voorkomen), je kan die relaties ook makkelijk terugvinden (in het meerdalwoud zijn er

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Ja dat begrijp ik niet goed. Als alle paaltjes ok zijn (en er geen tussenpaaltjes zijn verdwenen)., dan kan je toch maar 1 route volgen van xx-yy? of bedoel je dat xx naar yy verschillend is van yy naar xx? Op 28 augustus 2012 22:08 schreef Sander Deryckere het volgende: > > Op 28 aug. 2012 22:02

[OSM-talk-be] track with cycleway ? (and relation sorting)

2012-08-28 Thread Jan Herrygers
I noticed that a gravel road (Dutch: grindweg) was not mapped, but the cycleway next to it was. The cycleway is in concrete. I decided to redesignatethe cycleway as highway=track with a cycleway=track: http://www.openstreetmap.org/edit?lat=51.31012&lon=5.16682&zoom=17 It does look a bit

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Dat spijt mij dan zeer erg. Ik ben je (nog altijd) dankbaar voor je werk en zoals ik reeds zij, is jouw bijdrage een zeer goede hulp, maar daar gaat het bij mij niet over. Mijn oorspronkelijke vraag was om de note-tag te vervangen door een name-tag. Het enige argument dat ik gelezen heb dat die ver

Re: [OSM-talk-be] track with cycleway ? (and relation sorting)

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
I suppose a computer can do the sorting in a route Or am I wrong? 2012/8/28 Jan Herrygers > I noticed that a gravel road (Dutch: grindweg) was not mapped, but the > cycleway next to it was. The cycleway is in concrete. > > I decided to redesignatethe cycleway as highway=track with a

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jan-willem De Bleser
2012/8/28 Ivo De Broeck : > Tenslotte zijn er een paar probleempjes (zoals xx-), te wijten aan het feit > dat het eindpunt bv niet wordt ingeladen. IK vind dat allemaal niet zo erg. > Mijn redenering is WAAROM dingen ingewikkeld maken. Dat het invullen van ref > problemen kan geven, daar wil ik ink

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ben Laenen
On Tuesday 28 August 2012 22:29:55 Ivo De Broeck wrote: > Dat spijt mij dan zeer erg. Ik ben je (nog altijd) dankbaar voor je werk en > zoals ik reeds zij, is jouw bijdrage een zeer goede hulp, maar daar gaat > het bij mij niet over. Mijn oorspronkelijke vraag was om de note-tag te > vervangen door

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jo
In het wandelnetwerk van het Zuid-Dijleland zijn er twee mogelijkheden om van KP 67 naar KP 68 te gaan. Ik heb daar twee routerelaties voor gemaakt met dezelfde note tag: http://openwandelkaart.nl/?zoom=16&lat=50.84713&lon=4.7117&layers=B00FTFTTF Jan, ik waardeer je werk aan Potlatch, maar het to

Re: [OSM-talk-be] track with cycleway ? (and relation sorting)

2012-08-28 Thread Ben Laenen
On Tuesday 28 August 2012 22:25:29 Jan Herrygers wrote: > I noticed that a gravel road (Dutch: grindweg) was not mapped, but the > cycleway next to it was. The cycleway is in concrete. > > I decided to redesignate the cycleway as highway=track with a > cycleway=track: > http://www.openstreetm

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Sorry maar ik heb echt geen zin om deze discussie verder te zetten. Begrijp ik het goed, dat het enige argument is en blijft dat deze verbindingen (volgens sommigen) geen naam hebben. Ja, dan is hierbij voor mij de discussie gedaan. Spijtig dat om die principiële redenen het onderhoud en uitbreidin

Re: [OSM-talk-be] track with cycleway ? (and relation sorting)

2012-08-28 Thread Jo
I fixed the relation. JOSM was able to order this one automatically. Personally I would probably have drawn a separate cycleway. On the aerial picture there seems to be a separation between the track and the cycleway. Jo 2012/8/28 Ben Laenen > On Tuesday 28 August 2012 22:25:29 Jan Herrygers wr

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jan-willem De Bleser
2012/8/28 Jo : > In het wandelnetwerk van het Zuid-Dijleland zijn er twee mogelijkheden om > van KP 67 naar KP 68 te gaan. Ik heb daar twee routerelaties voor gemaakt > met dezelfde note tag: > > http://openwandelkaart.nl/?zoom=16&lat=50.84713&lon=4.7117&layers=B00FTFTTF > > Jan, ik waardeer je wer

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Daar ga ik eens naar kijken (en een pint gaan drinken in de 500). Maar ik begrijp het helemaal niet. Op 67 staat toch HOE je naar 68 moet gaan (is het anders aangeduid op 68???). Op 28 augustus 2012 22:55 schreef Jo het volgende: > In het wandelnetwerk van het Zuid-Dijleland zijn er twee mogelij

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jo
Op 67 staan 2 pijlen richting 68. Op 68 staan 2 pijlen richting 67. Zowel langs de directe weg als lang de weg doorheen het bos staan er bordjes die je van 67 naar 68 brengen en omgekeerd. Geen idee waarom ze dat daar zo gedaan hebben. Waarschijnlijk dachten ze: we zullen die mannen van OSM 's ligg

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jan-willem De Bleser
2012/8/28 Ivo De Broeck : > Als iemand mij de nadelen kan uitleggen van een naam voor deze routes te > geven zal ik daar graag rekening mee houden. Zie vorige mail voor een nadeel - het moeilijk maken van onderhouden en elektronisch manipuleren van de data. Heb jij hiervoor een tegenargument? Wi

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Moeilijk onderhouden? Manipuleren? Kan je iets concreter zijn? Ik vind tientallen relaties zonder naam in Potlach, waar een kat zijn jongen niet vind (ook tientallen "lege"relaties, die iemand zo als jij of jo misschien eruit kunnen gooien??). Naam geven : No comment (zie hoger) laat ons aub daaro

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Sorry als ik (te weinig) tijd heb voor deze discussie, maar ik zit nu in San Fulgencio zie http://www.openstreetmap.org/?lat=38.13167&lon=-0.67476&zoom=17 en ben zoals in Bierbeek, alle gebouwen (met huisnummer) aan het invoeren. Maar dat is voor een andere tread (OSM loopt serieus achter op googl

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jan-willem De Bleser
2012/8/28 Ivo De Broeck : > Moeilijk onderhouden? Manipuleren? Kan je iets concreter zijn? Ik vind > tientallen relaties zonder naam in Potlach, waar een kat zijn jongen niet > vind (ook tientallen "lege"relaties, die iemand zo als jij of jo misschien > eruit kunnen gooien??). Ik denk aan lang-ter

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
OK dat zijn argumenten. Ik denk dat we stilaan tot de kern doordringen. Als knooppunt 57 (op dit ogenblik) twee wegen aanduid naar 58 en iemand (buiten OSM) dit meld aan de routedokter, zullen "gewone mappers" die wijziging opmerken en verbeteren in OSM (dat doen ze constant). Ik vind dat probleem

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jo
Op 29 augustus 2012 00:06 schreef Jan-willem De Bleser het volgende: > 2012/8/28 Ivo De Broeck : > > Moeilijk onderhouden? Manipuleren? Kan je iets concreter zijn? Ik vind > > tientallen relaties zonder naam in Potlach, waar een kat zijn jongen niet > > vind (ook tientallen "lege"relaties, die iem

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Ja juist. Ik heb de indruk dat we stilaan tot de kern komen. Ik wil zeggen dat ik het werk dat nu gedaan werd appricieer (juist zoals vele zaken die Jo doet) alhoewel voor OSM de twee zullen nodig zijn (mensen die alles in goede banen leiden en "globaal" zaken opkuisen (bv van foot naar hiking), en

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Lennard
On 28-8-2012 21:06, Jo wrote: Als ik zo'n paaltje tegenkom en ik volg 1 route, dan zou ik graag ook het begin van die andere routes ingeven, maar ik weet dan niet waar het paaltje aan de andere kant staat. Welk nummer erop hoort te staan, weet ik natuurlijk wel en dat kan ik dus al in de note ta

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Sander Deryckere
Op 28 augustus 2012 23:12 schreef Ivo De Broeck het volgende: > Daar ga ik eens naar kijken (en een pint gaan drinken in de 500). Maar ik > begrijp het helemaal niet. Op 67 staat toch HOE je naar 68 moet gaan (is > het anders aangeduid op 68???). > > De eerste keer dat ik het zag was ik ook verras

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jo
My guess would be that this is where a future connection to another network will/might occur. Does it always occur on the edge of a network? It would be helpful if an indication of the distance and maybe why to go for the longer route would be given. Jo Op 29 augustus 2012 08:16 schreef Sander De

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Ivo De Broeck
Grappige situatie, die blijkbaar niet uniek is. In dit geval begrijp ik dat de korte weg over privé-eigendom loopt? Das dus een probleem (niet alleen voor fietsnet.be, maar vooral voor de wandelaars zonder kaart, die thuis alleen de nummers noteerden). Op 29 augustus 2012 08:16 schreef Sander Dery

Re: [OSM-talk-be] wandelnetwerk zuid-dijleland

2012-08-28 Thread Jan-willem De Bleser
2012/8/29 Jo : > En om dat te bewerkstelligen ga je dan keer op keer die berekeningen > uitvoeren, terwijl dat net zo goed eenmalig kan gebeuren op het moment dat > die knooppuntnummers effectief wijzigen? Ik blijf het energieverspilling en > tijdverspilling (voor de mapper die Potlatch gebruikt) v