Hallo iedereen,

Ik heb nog eens verder zitten rondkijken op de website van giswest, en daar vond ik o.a. het volgende:
http://www.giswest.be/artman/publish/cat_index_93.html

Auteurs van gebruikte kaarten:
Teleatlas: stratennetwerk
Zo te zien heeft de provincie niet zelf het stratenplan opgemaakt maar gewoon "ingekocht" van een commerciele leverancier.
(...)

Eventjes een correctie hierop.

Ik heb ondertussen die persoon van de gemeente bij ons aan de lijn gehad en blijkbaar is de situatie anders.

Het is niet giswest die kaarten inkoopt bij teleatlas, het is de gemeente die deze informatie levert. Wat meer is. De gemeente levert niet alleen informatie aan de provincie, maar ook aan de commerciele straatplan-providers.

Hij verzekerde mij dat het geen probleem is om die informatie te gebruiken voor het openstreetproject. Uiteindelijk heeft de gemeente er all voordeel bij dat mensen -zeker hier aan de kust waar er veel toeristen komen- de weg terugvinden in de gemeente.

Goed nieuws dus!

Nu, de bestanden zijn in ESRI-formaat dus het is nog eens uitzoeken hoe dat men dat precies moet inlezen (het is blijkbaar wel mogelijk want er bestaan een aantal websites over o.a. over Brest in Frankrijk) maar dat is een andere zaak.

Misschien, als dat goed lukt, zou dat een goede zaak zijn voor hier in West-Vlaanderen want de OSM is hier maar heel beperkt!

Cheerio! Kr. Bonne.

--
jabber/gtalk: krist...@krbonne.net