2009/9/11 Kristoff Bonne <kristoff.bo...@skypro.be>:
> Hallo iedereen,

> Eventjes een correctie hierop.
>
> Ik heb ondertussen die persoon van de gemeente bij ons aan de lijn gehad en
> blijkbaar is de situatie anders.
>
> Het is niet giswest die kaarten inkoopt bij teleatlas, het is de gemeente
> die deze informatie levert. Wat meer is. De gemeente levert niet alleen
> informatie aan de provincie, maar ook aan de commerciele
> straatplan-providers.

Niet te hard van stapel lopen: de stratenkaarten op giswest, en op de
site van agiv (multinet) zijn effectief aangekocht door de overheid -
voor intern gebruik, en zeker niet in een licentie die in
overeenstemming is met OSM.
Wat het doorgeven van gegevens betreft: wellicht gaat het hier over
andere data (GRB, ...), en niet over de kaartdata.
Als de gemeente data levert aan commerciele straatplanproviders wil
dat niet zeggen dat wij hun gegevens zomaar mogen gebruiken. Je zou
hooguit kunnen vragen dat de gemeente dezelfde informatie doorgeeft
aan OSM met een compatibele licentie.

De stratenkaarten op giswest zijn de multinet data, eigendom van Tele
Atlas. Op de site van agiv vind je daar volgende info over:
Dit product kan besteld worden via GIRAF (http://giraf.agiv.be) en
staat vermeld onder de rubriek "transport”. Het is enkel beschikbaar
voor de deelnemers aan GIS-Vlaanderen. Derden kunnen zich rechtstreeks
tot het Tele Atlas richten.

Johan