Kenny Knecht wrote:
> Denk dat er twee keuzes zijn
> - we kiezen er voor om de atlas der buurtwegen in zijn huidige vorm te
> mappen. Dan moeten we onder ogen zien dat dit een volledige Vlaamse materie
> is en dan lijkt me het voorstel abw_ref niet zo slecht. Misschien kunnen
> daarvoor vzw Trage Wegen eens contacteren.

't Is een Belgische materie, me dunkt dat er in 1840 toen de atlas werd
opgesteld nog niet veel sprake was van federalisme :-) De Vlaamse gemeenten
maakten hun kaarten in die tijd zelfs meestal in het Frans. Dat zou vandaag
niet zo snel meer gebeuren... Al is de wetgeving hieromtrend misschien wel
naar de gewesten gegaan (ik zou het eerlijk gezegd niet weten), het concept
bestaat ook langs Waalse zijde, dus moet daar rekening mee gehouden worden.

Ik ben alleszins begonnen met het gebruiken van de tags:

"vicinal_ref=*" voor het nummer
"vicinal_type=path/road" om het verschil te maken tussen voetweg (pad,
sentier) en buurtweg (weg, chemin)

> - We beschouwen dit document als een soort historische referentie en dan
> lijkt me het reeds bestaande old_ref een mogelijkheid
> Eigenlijk hangt dit er volledig van af of die nummers een statisch afgerond
> geheel zijn of er nog van die nummers bijkomen. Ik wil gerust eens Trage
> wegen contacteren want die gasten zullen dat wel weten.

Zoals gezegd wordt old_ref al gebruikt voor voormalige gewest- en
provinciewegen.

Daarnaast zijn die nummers vandaag de dag nog steeds van kracht, dus old_ref
is semantisch ook verkeerd.

Ben