Kenny Knecht wrote:
> Ik denk dat je je inderdaad in de eerste plaats de vraag moet stellen wat
>  de relevantie van de hele ABW nog is. Als je zegt voor alle denkbare wegen
>  (en zo is hij idd oorspronkelijk aangelegd) dan denk ik dat de relevantie
>  nihil is. Elke weg krijgt nu in Vlaanderen een nummer in de CRAB database
>  (kijk maar op de website van het AGIV): dat is de huidige officiële manier
>  om een bepaalde straat aan te duiden. Maar of onze kaart daarmee voor alle
>  praktische doeleinden bruikbaarder wordt? Ook daar twijfel ik sterk aan.
> [...]

De relevantie zit hem erin dat je aan de hand van de atlas kan zien of dat pad
langs een veld openbaar is of niet, en of het dus zinvol is om te mappen.

Je zou de oefening eens moeten doen in de streek waar je woont (best wel een
landelijke gemeente) om de atlas eens te raadplegen. Je komt gegarandeerd
paden tegen waar je het bestaan niet van afwist of niet wist dat je mocht
betreden, en die nog steeds niet zijn afgesloten in de loop der jaren.

Ten tweede, de relevantie wat betreft de nummering zit hem er nog altijd
gemeenteraadsbesluiten gemaakt worden met vermelding van enkele
buurtwegennummers. Dan wil je als burger misschien wel weten waar die zijn. En
daarnaast vind je nu nog op sommige plekken de nummering langs de paden.

btw, wat die Heirbanen betreft:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/roman_road :-)

Ben