Gerard Vanderveken wrote:
> Als het fietspad een scheiding heeft die meer is dan een geschilderde
> lijn. zoals op de stoep ligt of er ligt 30cm goot of kassei tussen, map
> ik het altijd als track.
> Maar door de verlenging verderop, is het misschien meer zinvol om de
> fiets- en voetpaden als afzonderlijke ways te mappen, zoals nu reeds met
> het fietspad rechts.

Bing nodigt inderdaad uit om zowat alle fietspaden met aparte ways te mappen,
maar wil hier wel op hameren: werk gedetailleerd en verbind alles correct met
de andere ways aan de kruispunten. Ook geen fantasietjes als bicycle=no op de
weg zelf als je er een fietspad naast getekend hebt alsjeblieft.

Te vaak zie ik enkele parallelle lijnen met de weg die het fietspad
voorstellen, maar die voor de rest bvb. alle kruispunten negeren.

Wat betreft afzonderlijke voetpaden, dit is vaak veel moeilijker en volgens
mij enkel iets wat we deftig kunnen doen met wat bekend staat onder
micromapping: alles als polygonen ipv ways mappen. Voorlopig niet te veel van
aantrekken tenzij het voetpad echt zijn eigen loop volgt afzonderlijk van de
weg en het fietspad.

Ben