Voor zover mij bekend kan "arrondissement" verwijzen naar : "administratief
arrondissement" met zeer beperkte adminstratieve bevoegdheden, of
"gerechtelijk arrondissement" waarbij de bevoegdheid van de rechtbanken
wordt vastgelegd.

Een bijkomend probleem is dat de volgende hervorming van justitie
binnenkort (?)  het gebied van de arrondissementen zal gelijkstellen met de
provincies, en het aantal arrondissementen dus aanzienlijk zal verminderen.

Georges