2013/2/19 Guy Vanvuchelen <guido.vanvuche...@pandora.be>

> Knooppunten: Er zijn twee relaties : Wandelnetwerk Antwerpse Kempen en
> Wandelnetwerk Antwerpse Kempen – Kempense Landduinen. Op het internet vind
> ik dat het Wandelnetwerk Antwerpse Kempen onderverdeeld is in 10 routes
> waaronder Kempense Landduinen.  Ik meen me ter herinneren dat, op de
> borden, soms alleen Wandelnetwerk Antwerpse Kempen vermeld staat en dan
> weer Kempense landduinen.  Ik zal de knooppunten die ik genoteerd had dus
> toevoegen aan Kempense Landduinen.****
>
> ** **
>
> Onze route volgde niet echt de knooppunten, de routes tussen de
> [...]

Het probleem bij de wandelnetwerken in de Antwerpse Kempen is dat op het
overgrote deel van de paaltjes "Antwerpse Kempen" staat. Enkel op de
zeldzame borden geven ze het deelnetwerk aan. Ik was begonnen met alles in
1 netwerk te stoppen (mappen wat je op de grond ziet). Het nadeel is dat
iedereen die naar een website van Tourisme Vlaanderen gaat of een kaart
koopt wel over die deelnetwerken beschikt. Ik probeer dus zo goed mogelijk
(gebaseerd op de kaarten onderweg en de opgelijste gemeentes op de
websites) de nodes en routes onder te brengen in de deelnetwerken.
Al die deelnetwerken worden gegroepeerd in het netwerk "Antwerpse Kempen".
De bedoeling is niet om daar knopen of routes toe te voegen.

Het lijstje dat ik gebruik: tussen haakjes de JOSM relatie nummer voor het
netwerk

Relation Wandelnetwerk Antwerpse Kempen (1712195)
 Kempense Beemden (2505512) Vorselaar
Kempense Kolonie (2172320) Hoogstraten - Merksplas
 Kempense Hoven (2172339) Zoersel, Beerse, Vosselaar, Lille, Malle, Ranst,
Zandhoven, Schilde, Schoten, Brecht,Rijkevorsel
 Kempense Heuvelrug (2172382) Retie, Kasterlee, Herentals
Kempense Heide (2172381)
Brasschaat,Brecht,Essen,Kalmthout,Kapellen,Wuustwezel
 Kempens Landgoed (2172380) Turnhout, Arendonk, Oud-Turnhout, Ravels, Poppel
Kempense Landduinen (2172383) Balen, Geel, Meerhout
 Kempense Netevallei (2442510) Lier

Om de geïntegreerde versie van de plugin te voorschijn te halen, ga je naar
hetzelfde scherm waar je de file hebt geïnstalleerd. Normaal gezien zie je
aan de linkerkant een lijstje van beschikbare presets. Daar staat de
BENELUX preset tussen. Aanklikken, dan om pijltje --> klikken om hem naar
rechts te brengen.
Je krijgt dus nog steeds de foutboodschap dat itemlist niet in orde is,
maar dat is een JOSM bug. Gewoon aangeven dat je toch de plugin wil
gebruiken. Er is namelijk geen probleem als je JOSM opstart, enkel bij het
sluiten van de preset installatie dialoog.
Je kan de oude verwijderen door hem te selecteren in de dialoog en dan het
vuilbakje aan te klikken. Hopelijk lukt het met deze sumiere beschrijving.