Bedankt voor de F3-tip. Eenvoudig en zeer nuttig.

Guy Vanvuchelen

Van: Marc Gemis [mailto:marc.ge...@gmail.com]
Verzonden: dinsdag 19 maart 2013 8:24
Aan: Jo Simoens; OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] Josm Presets Benelux

Guy,

Je moet er rekening mee houden dat JOSM de presets voor een weekje of zo
cached op je lokale disk. Er bestaat wel een manier om die cache te leeg te
maken, zie
http://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/ResetPreferences#Locatethesettingsfol
der Dierenarts komt er in versie 0.9.8 bij.

Ik weet ook nooit waar die presets staan, maar sinds ik over de F3 toets heb
geleerd is dat geen probleem meer. Druk F3, en in de dialoog die verschijnt
kan je gewoon opticien typen. Als je JOSM in het Nederlands gebruikt kan je
zoeken op het Engelse woord en op het Nederlandse.

Voor kapelletjes dacht ik inderdaad het onderscheid gemaakt te hebben tussen
de gebouwen waar je binnen kan en de veldkapelletjes. Bij de eerste komt
place_of_worship erbij, de tweede zijn historic=wayside_shrine