On 06/30/2013 04:41 PM, Guy Vanvuchelen wrote:

Glenn,

Bedankt voor de info. Helemaal versta ik het (nog) niet. Ik heb wel de 'kaarttekenstijlen' gevonden. MapCSS vond ik niet. Wel railway.mapcss. Ook Wandelknooppuntennetwerken vond ik. Of is MapCSS de verzamelnaam van al die 'kaarttekenstijlen'?

In elk geval ga ik hier ook gebruik van maken

Hallo Guy,

Het is eerder een verzamelnaam, het is wat weggestopt in JOSM, gemakkelijkste dat je het kan vinden is F12 -> Map Settings -> Map Paint Styles (ik heb JOSM in Engels staan, dus probeer even equivalent van die te vinden). Bij mij onder de linux versie is het de derde menu optie van boven geteld (lijkt op een raster over een wereldbol).

Je kan via de OSM wiki custom stijlen vinden, ik heb aanstaan (is niet standaard de meeste):

- JOSM interne stijl
- Streets Have No Name
- New Parking CSS stijl (Mijn eigen custom versie van 'new parking features')
- Address Tag Validator
- Coloured Addresses
- Lit
- Lit Objects

Ik weet alleen niet meer of er al standaard een aantal staan, maar het komt erop neer dat je heel gemakkelijk stijlen kan toevoegen.

Hopelijk vind je ze zelf.

Nog interessant zijn bv:

- Maxspeed CSS (toont direct welke straten geen maxspeed settings hebben.
- Cycleways

Jo heeft ook een goeie gemaakt(of bestaande aangepast) dacht ik, public transport natuurlijk :)

Mvg,

Glenn