Je kan ook Garmin Basecamp of Mapsource installeren en dan OSM kaarten
importeren en die gebruiken met de routering functie van de software.  Dan ben
je ook zeker dat je gebruik maakt van de laatste OSM data.   Daan.

---Too brief? -> Sent from my iPhone

On di, jul. 30, 2013 at 21:33, Marc Gemis  wrote:Voor zover ik weet zijn er
geen routeplanners die gebruik maken van de routes (fiets/wandel) op basis van
OSM. Ik probeer nu via de univ van Antwerpen een bachalor thesis op te zetten
om dit te verhelpen.  Heb je al eens naar wandelknooppunt.be gekeken ? Weet je
hoeveel fouten daarin zitten ? Heb je al een naar google maps gekeken ? Ik weet
tenminste 3 plaatsen waar die de mist ingaat kwa eenrichtingsstraten of
straatnamen. Om nog maar niet te spreken van de ingebouwde GPS van mijn auto,
weliswaar met 4 jaar oude kaarten.   Dan liever OSM, kan ik tenminste zelf
corrigeren/toevoegen. Ik denk dat je feitelijk alle wandelroutes ieder jaar
opnieuw helemaal moet nalopen om te kijken of er geen wijzigingen zijn.
Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de fietsroutes   groeten  m    2013/7/30
Guy Vanvuchelen <guido.vanvuche...@pandora.be>Kent er iemand naast
www.fietsrouteplanner-zuid.nl nog een planner waarmee je aan de hand van
knooppunten een route kan samenstellen en daarna downloaden als GPX.  Als ik
eerlijk ben moet ik toegeven dat fietsnet.be een betere routeplanner is maar
helaas (of juist niet helaas) niet werkt op basis van OpenStreetMap. Het is
namelijk mijn overtuiging dat je, ondanks alle moeilijkheden, best de gegevens
van OSM zoveel mogelijk gebruikt…om er zo de fouten uit te halen.  Ik ben twee
dagen na mekaar verbaasd over het aantal fouten dat ik tegenkwam. Geen
propaganda voor OSM hoor!         Guy Vanvuchelen