Ik zie hetzelfde voor de wandelknooppunten, maar dan vooral omdat er geen
"wandelknooppunten"-planner is gebaseerd op OSM data.
Ik blijf erbij dat de sterkte van OSM juist het combineren van
verschillende data is. Dus als je naast de route planning ook nog kan zien
welke bezienswaardigheden er zijn, waar er piknikplaatsen zijn, enz.
vergeef je die foutjes in de knooppunten misschien wel.

Wat bedoel je met de autonavigatieproblemen ? Op een Garmin of ander
draagbaar device ? Heb je al eens met
http://graphhopper.com/maps/gespeeld? Die lijkt mij vliegensvlug een
goede route te berekenen.
Voorlopig enkel beschikbaar op een website. Dat lijkt me toch al de goede
weg op te gaan.