Van: Jo [mailto:winfi...@gmail.com]
Verzonden: zaterdag 19 oktober 2013 15:50
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] Newbie : Huis vatten

Het probleem is natuurlijk, dat aangezien er maar heel weinig regels zijn, er
geen manier is die de enig juiste is...

Je zou straat kunnen weglaten, maar als het dan geen deel uitmaakt van een
associatedStreetrelatie, zal de validator erover klagen.

source zet ik tegenwoordig ook liever op de changeset (bij het doorsturen naar
de server) in plaats van op duizenden/miljoenen huizen, maar dat is kwestie van
smaak.

Het bezwaar is gewoonlijk dat als je het op de changeset zet, dat je dan niet
meer weet op welk(e) object(en) het van toepassing is, maar als je het op het
object zet, dan weet je niet meer op welk attribuut en vanaf welke versie van
het object dat het van toepassing is.

Jo