In Nederland heb ik de snelwegen op veel plaatsen voorzien van
bestemmingen. Als bijrijder ben ik in de gelegenheid geweest om afgelopen
maand de bebording op de route Breda-Antwerpen-Gent-Kortrijk-Lille vice
versa te fotograferen. Die wil ik graag op de manier zoals ik die in
Nederland heb getagd gaan taggen. Dat houdt het volgende in:

- invoeren destination details conform de werkwijze op
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Destination_details,
inclusief het invoeren van het afritnummer met de tag junction:ref

- het positioneren van de motorway_junction conform
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Lane_assist/Examples/Motorway_exit,
oftewel juist voor de doorgetrokken streep

Het mooie van het toevoegen van de destinations is dat dit een stap is om
een rijstrookassistent te krijgen in OSM. Mijn op OSM gebaaseerde Garmin is
al in staat om de bestemmingen niet alleen weer te geven maar ook uit te
spreken, wat erg handig is in drukke verkeerssituaties. Diverse andere OSM
routeringsprogramma's ondersteunen de bestemmingen eveneens.

Ik wil graag meehelpen om ook andere Belgische snelwegen te voorzien van de
bestemmingen, maar op sommige Belgische snelwegen kom ik erg weinig tot
nooit. Zouden jullie kunnen helpen door het nemen van foto's van de
bebording cq het opnemen van ritten op de snelwegen met een dashcam?

Met vriendelijke groet, Johan
aka It's so funny