Je moet al een computer met veel geheugen hebben om JOSM meerdere keren op
te starten en het is inderdaad nagenoeg nooit nodig.

De enige reden die ik kan bedenken, is van toen ik scriptjes aan het
schrijven/uittesten was die JOSM zouden kunnen laten crashen.

JOSM zelf is ondertussen veel robuuster en mijn scriptjes ook.

Oh de andere reden, maar die is ook weg dankzij Overpass, is als JOSM zeer
intensief bezig was met processing of downloaden van data.

Als je graag op weg geholpen wordt met JOSM, wil ik wel eens een Google
Hangout doen. Vanavond, of morgenavond. Gisterenavond eentje met Matthieu
gedaan, maar dat kan ook met meerdere mensen tegelijk natuurlijk. Gisteren
ging het nogal specifiek over fietsknooppuntennetwerken. Matthieu heeft er
een nieuw 'ontdekt' in Henegouwen/Picarde.

Heb jij specifieke interesses ivm data die je wilt toevoegen/bijwerken op
OSM, Frank?

Groeten,

Jo