Ik heb helemaal geen media training gehad. :-)  Misschien dat ik er
dan aan het gedacht OpenStreetMap in elke zin te gebruiken.

Eerst dacht ik dat er een ploeg van de universiteit een promofilmpje
kwam opnemen, dan dacht ik aan een lokale zender. Pas toen ze bijna
wegwaren vernam ik dat het om het VRT journaal ging. Wij zijn begonnen
om 10u, toen waren ze er nog niet denk ik, en om 11u waren ze weg.

Ze liepen een beetje in de weg :-) Ik kon niet altijd naar iemand die
een vraag had. Als ze me dan bezig hoorden, was het "zeg dat nog eens
opnieuw", en begonnen ze te filmen. Dan nog eens herhalen terwijl ze
een ander shot opnamen.

Voorbereiding voor de vraagjes kreeg ik niet, moest er wel opletten om
geen jargon (bv kaarten maken ipv mappen) te gebruiken. Was behoorlijk
lastig voor iemand die niet echt een vlotte prater is. Uiteindelijk
hebben ze slechts 1 van de 4 vragen behouden.

Iets na elven heb ik de camera man nog teruggezien voor een bepaald
schot van het scherm van de koppel in het filmpje. Dus echt veel tijd
om er iets van te maken hadden ze niet, maar dat is dagelijkse kost
voor hen.