Subject:        Fietsroutedata OSM
Date:   Tue, 3 Jan 2017 15:11:40 +0100
From:   Thierry Jiménez <thie...@fietsersbond.be>
To:     talk-be-ow...@openstreetmap.org

​Beste,

Op aanraden van Dries Van Ransbeeck van Open Knowledge BE stuur ik u onderstaande opmerkingen/vragen ivm OSM door.

Met vriendelijke groeten,

*Thierry Jiménez | Fietsersbond vzw*
*Meetfietser & Adviseur fietsinfrastructuur
*

02 502 68 51 | 0498 57 47 49
Oude Graanmarkt 63, 1000 Brussel
Facebook Fietsersbond Brussels Gewest <http://www.facebook.com/FietsersbondBrusselsGewest> | Twitter <https://twitter.com/FietsersbondBE> | Fietsersbond <http://www.fietsersbond.be/brusselsgewest>

- - -

​1)In juni jongstleden hebben alle Vlaamse provincies samen een samenhangend coherent *fietssnel*wegen-netwerk <http://www.fietssnelwegen.be/> met aangepaste layout (bijv. voor bewegwijzering, geleiding enz) voorgesteld ... ditpast in de vernieuwde filosofie dat fietsen (en zeker de (snelle) e-fietsen) voor langere afstanden kunnen gebruikt worden ... Ook al is dit netwerk nog niet volledig gerealiseerd (grosso modo 1200 km van de 2400 km), vraag ik me af of het niet geïntegreerd kan worden in de fietslaag
van OSM ...

​2​
) Wat me bij deze kwestie brengt (zie ook bijlage): de LF's zijn de recreatieve grensoverschrijdende lange afstandsroutes, de F's zijn de functionele fietssnelwegen. Iemand heeft al bijv. de F1 (= fietsostrade Antwerpen-Mechelen) ingetekend maar die stopt plots in Sint-Katelijne-Waver ​, terwijl dat die op het terrein reeds volledig is afgewerkt tot Mechelen-Nekkerspoel​ . Zou't ge kunnen achterhalen hoe dat dit komt? En vooral waarom ie daar plots stopt ...
Ik kan ook niet onmiddellijk zien wie die toevoeging/aanpassing heeft gedaan ...

​3​
) Ik zit op een berg aan gps-getagde foto's van doorsteken/trage wegen/jaagpaden/fietssnelwegen in eigen bedding/parken die op street view niet te zien zijn ... Zouden we die op één of andere manier via de fietslaag van OSM ter beschikking kunnen stellen?