Bona tarda,

no es tracta d'inventar etiquetes noves, sinó de "traduir" els camps que hi
ha al dataste de la Generalitat a etiquetes OSM. Posaré alguns exemples
sobre a què em refereixo:

Tant les escoles com els instituts s'etiqueten amb amenity=school, com els
diferenciem?
Doncs hi ha la etiqueta isced:level=* (
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:isced:level) amb la que podem
indicar quins estudis s'imparteixen (només primària, només secundària,
infantil i primària, infantil fins secundària.... etc)

Els centres d'adults també serien amenity=school, com diferenciem un centre
d'adults d'un institut?
Doncs amb la etiqueta min_age=18 (
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:min_age) podríem indicar que és un
centre d'adults.

Per altra banda, volem (i podem) indicar que és un centre especialitzat en
formació artística, musical, esportiva, lingüística...?
Volem (i podem) indicar que és un centre de formació professional? Existeix
etiquetat per fer-ho? Què fem si no existeix? I si existeix per uns casos i
per altres no?

Sobre la "caducitat" de les dades, tota dada està viva i és susceptible de
canviar. Si no posem el telèfon perquè pot canviar, llavors perquè posar el
sentit de circulació d'un carrer, l'horari d'obertura d'una botiga o el
telèfon d'un ambulatori? Amb dades importades, si es manté un valor de
referència (com podria ser el codi del centre), es pot fer / programar /
preveure una revisió periòdica del dataset original i les dades a OSM,
facilitant la seva actualització. Per altra banda, a les importacions s'ha
de citar tant la font de les dades com la data en que s'han consultat,
precisament per acotar la seva vigència. Un centre del que es va mapejar al
2010 és més probable que hagi canviat alguna dada que un que s'hagi
importat amb dades del 2018.

Sento formular més preguntes que plantejar respostes, és feina
d'investigació, reflexió i debat que m'agradaria que féssim entre tots.

Em torno a comprometre a intentar posar-ho per escrit aquest cap de setmana.

Salut!

Libre
de virus. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>