> a) zkratky nepouzivat, resilo se to uz nekolikrat
*** resilo ale nedoresilo, nebot s tim souviselo automatizovane
zkracovani pro potrebu mapy, ktere dodnes neni a ve vyhledu zatim
neni. Nepouzivani zkratek vede k tak necitelnym nebo prostorove
nerendrovatelnym napisum, ze prestoze myslenka je dobra, nelze ji
pouzivat za kazdou cenu.
Nahrazovat "sv." za "svaty" je podivne dle zvyku v CZ, SK, AU i DE ale
prakticky prekousnutelne.
Napr. cist na mape z roku 1910 lze jen K.K. Polizei (C.K.), nebo St.
Peter. Dnes bych asi ocekaval Police CR, nikoliv Policie Ceske
republiky. Stejne je nepouzitelny nazev "Ustav molekularni fyziky a
biochemie Akademie ved Ceske republiky, vedecko vyzkumna instituce".
Proc cist v mape za kazdou statni instituci Ceska republika a pred
kazdym Petrem svaty.

> b) do nazvu pouzivat to, co se jako nazev pouziva => napr "Chram svateho
> Vita", u kostelu je to takove "jak kdy", nekdy se pouziva jen napr "U
> svate Anny", nekdy "Kaple u svate Anny" nekdy "Kostel u svate Anny" ...
> => drzel bych se toho, co ma nejcastejsi vyskyt pripadne je nekde
> uvedeno jako oficialni.
*** Asi bych zacal na wiki, kde to je uz nejaky ten rok:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Place_of_worship

*** "Chram" bych rekl odpovida pausalne vyznamu place_of_worship.
"Cirkevni stavbou" je kapitulni sin v klastere nebo hospic, ale
chramem bych ji nenazval.

Asi bych se drzel oficialniho nazvu majitelu tj. cirkevniho nejcasteji
jde o katolicke kostely:
* Katedrala - sidlo biskupa, bazilika cestny titul - oba dohromady asi
10 ks v CR
* zbyvaji kostely a kaple a drobne sakralni objekty, u tech to bud
odhadnout nebo neresit.

Nektere dalsi cirkve nazvy casto nepouzivaji nebo maji nazvy obecne,
komunitni "Modlitebna".

Jestli je nutna zmena tak: "Katedrala sv. Vita", v nazvu bych klidne
Vaclava a Vojtecha bych v nazvu ozelel.

> c) typ by samozrejme mel mit svuj tag, ale melo by se to spis vztahovat
> na architektonicke reseni (IMO) - kaple = mala stavba nebo soucast jine
> budovy, kostel = specializovana budouva s lodi a prevazne se zvonici
> ..., chram, bazilika .... Proc? Predevsim proto ze v mape me ani tak
> nezajima, ze nekde sidli jen lokalni farar a jinde papez, jako to, ze
> tam je nejak velka cirkevni budova.
*** architektonicke reseni nema jednoznacnou interpretaci i shodu v
definici. Jestli nekde sidli biskup ma asi takovy vyznam, kdyz nekde
sidli ustavni soud nebo okresni skola.

ahoj
hanoj