Dne Po 7. listopadu 2011 Petr Holub napsal(a):

> A co takhle pouzit na popis klic "decription"
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:description
> a klic "name" nechat na skutecne pojmenovane trasy? Navic mame jeste porad
> na narodni urovni v pouzivani klic "destinations". Takze zavadet nejakou
> dalsi semantiku nad klicem "name" mi prijde take nestastne.

to bych s radostí používal, kdyby to bylo použitelné ...

potíž je, že "name" tu trasu nějak reprezentuje - pro člověka je to náhrada
id, které si typicky prostě nepamatuje, a hlavně pro něj nenese žádnou
informaci o té trase

name se tedy zobrazuje ve všech nástrojích a může i v mapě, zatímco
description je dosti skryté

navíc sémanticky, do description bych chtěl narvat podrobnější informace než
do name - name mi opravdu jen nahrazuje to id; pokud je v name oficiální
jméno, které tu trasu jakž takž identifikuje, tak to mi stačí

já ale řeším situaci
a) kdy v name není nic
a jako vedlejší efekt
b) kdy name není dostatečně jednoznačné

v takovým případě se pro danou relaci nemůžu orientovat jinak než podle id
(nezapomínejme, že ref nemají zdaleka všechny), a to je s prominutím vopruz

a jak jsem psal, nejde jen o editaci, já bych tohle i rád viděl na mapě -
procházet 100 a více km trasy, jen abych viděl, jestli je to jedna a ta samá,
navíc když prostředních 80 km mi na mapě chybí, neb to nikdo zatím nezmapoval,
mi nepřijde zrovna pohodlný, když bych místo toho na obou koncích mohl
jednoduše vidět ten pseudonázev

navíc názvy pak používám v komunikaci s ostatníma - jasně, v terénu obvykle
stačí mluvit o barvě (resp. čísle u nových cyklo), ale určitě nikomu nebudu
dávat id z OSM anebo citovat description ...

K.