Ahoj!

> *** Co ten údaj pak bude říkat (mimo to zda je to místo dobré i na
> měření rychlosti ;)? Bude to údaj pro motorku, auto, kamion? Bude to
> pro které časové období dne/noci?

Predstavoval bych si to jako udaj "jakou rychlosti tu projede
sanitka"... ridici sanitek maj velkou kravu, nemusi hledet na omezeni
rychlosti, ale nechtej se zabit.

Takovy udaj se a) bude hodit ridicum sanitek, a b) pokud
practical_maxspeed < maxspeed bude hodit vsem. (Pokud
practical_maxspeed > maxspeed, a hodlam dodrzovat predpisy, asi se mi
na oplatku pojede pohodlneji.)

[A ano, mist kde se practical_maxspeed velmi lisi od maxspeed je
dost. Jsou useky kde jaksi chybi konec omezeni rychlosti, a teoreticky
se ma jet 30 lesem mezi polema (nikdo to nedela). A jsou jiny useky,
kde je sice povolena 90, ale 50 km/h uz neni prilis bezpecna rychlost,
diky rozhledu a ostrejm zatackam.

Pro navigaci se hodi oba udaje, a vybrat minimum neni problem.

> *** Jestli má navigace nějak zohledňovat rychlost, pak je tu možnost
> mimo stávající používané vlastnosti dále algoritmizovat převýšení a
> půdorysný tvar.

Jenze nadmorskou vysku v osm nemame, a odhad maxspeed z tvaru silnice bude
obtizne/nepresne... zavisi to tez na sirce sirce silnice (bezne se
netaguje) a tom, jestli je videt za zatacku (nevim ze by se tagovala),
povrchu, ...

Mam (pomoci rana.py, zajemcum nabidnu patche), upozornovani na
prekroceni maxspeed. A ano, libilo by se mi i decentni upozorneni na
prekroceni practical_maxspeed. [A co bych doopravdy chtel by bylo
upozorneni "kdyz ted das nohu z plynu, dojedes setrvacnosti k dalsimu
omezeni spravnou rychlosti".]

                                                                        Pavel
(cesky, pictures)
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html