Ahoj,

> prosím, neuraž se, ale tvoje odpověď mi teda vůbec nepomohla.
*** urcite ne;)

> Moje původní otázka byla, jestli je nějaká shoda na tom, jak se mají adresy
> kreslit do OSM.
> Archiv talk-cz jsem prolejzal a skutečně je tam toho napsáno hodně,
> ale že bych našel informaci, jaký je preferovaný způsob, to teda ne.
>
> Přijde mi škoda, že, pokud teda shoda vůbec je, to někdo nenapsal na wiki,
> aby v tom bylo jasno.
*** absolutní shoda tu nebyla nikdy na ničem, podle toho to taky to
občas vypadá. Existuji spíše převažující zvyky. Na editační války je
tu málo lidí.
*** tvořit wiki je chválihodné.

> Primárně nechci nic zlepšovat, ale prostě bych jen chtěl data do mapy
> přidávat,
>
> tak aby to bylo co nejúčelnější. A odpověď na otázku jestli mám adresu
> dávat radši jako:
>
> -a          samostatný bod na místo určené v KM nebo RÚIAN
>
> -b          bod v cestě obrysu domu, pokud možno na vchod
>
> -c          přímo do obrysu domu
>
> jsem prostě nikde nenašel.
*** dle mého názoru a také když stáhnu v drtivé většině OSM data,
spustím addr plugin v JOSM a nebo poloimport z UIR-ADR taky tak je to
var a):  "samostatný bod na místo _odvozené_ z KM nebo RÚIAN", bod
který neobsahuje nic jiného.

 > Dost pochybuju, že mi odpověď přímo poskytne tebou doporučované
studium GIS a možností překryvných analýz.
*** mě to kdysi dost pomohlo v přemýšlení v GIS... proč není nutná
pevná vazba s jinými prvky a co se ztrácí vložením do obrysu.

> Zkoumal jsem, co je vlastně v RÚIAN a došel jsem k závěru, možná zcela
> mylnému,
> že nakonec v KM i v RÚIAN jsou adresy jen jako body, byť možná RÚIAN obsahuje
> i vektory budov.
*** správně

> Vůbec nechápu, co máš na mysli touhle větou

> Chápu, že tím asi myslíš, že budeme vždy vycházet z těchto dvou zdrojů,
> ale myslíš tím, že teda máme používat pro adresy body v místech, kde jsou v
> RÚIAN a v KM?
*** chci tím říct, že adresní body mají být formou pouze body a mají
obsahovat jen adresní tagy (nikoliv POI). Umístěné mají být nad
reprezentativní budovou (problém vazby budova adresa M:N).

ha
hanoj