---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Martinec <j...@martinec.name>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 1. 9. 2020 11:44:06
Předmět: Re: [talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje
"Ahoj,

> Dala bych dohromady import. Odkaz na zdroj dat bych dala jen k
> sadě/sadám změn. Přísně vzato by se nejednalo o import, ale o vložení
> dat na základě těch informací, udělala bych tomu jednotlivě ještě ruční
> kontrolu.

to zní jako super nápad, jen mám připomínku k těm názvům:

> číslo > ref:JCK - případně otázka, zda vůbec přidávat

Rozhodně ano, chleba to nežere, a ref_name není tesaný do kamene
(přejmenování ulice etc.).

> * u zastávek typu "Kovářov,Žebrákov,rozc.0.1" vzít část mezi čárkami,
> tj. "Žebrákov" jako name, nebo nechat prázdné

Tím vzniknou duplicitní názvy - některé obce mají zastávku "Xyz, rozc.
0.5" na silnici, a pak ještě "Xyz" v obci, do které ale zajíždí méně
spojů. (V bizarnějších případech pak více zastávek "...rozc.[X.Y]")
Prostě bych tu zahazoval jen tu část před první čárkou."

Zdar,

k těm názvům autobusových zastávek mám připomínku:

Názvy autobusových zastávek jsou definovány ve formátu souboru JDF, který se
používá při importu do celostátní informačního systému o jízdních řádech
(CIS), potažmo IDOSu.

Ten formát názvu je následující:

<Název obce>,<Část obce>,<Bližší místo>. Povinná je jenom ta první část  a
naopak nemusí být vyplněna druhá část a naopak je vyplněná třetí.

Tj. např. (pro Jihočeský kraj):

- Drahotěšice (jenom jedna část)
- Hosín, Dobřejovice, U smržů (všechny)

- Lišov,Červený Újezdec (dvě části)

- České Budějovice,,Pekárny (první a poslední - druhá je prázdná)

Typicky se u spojů jedoucích pouze městem hlásí jenom ta poslední část, ale
pro jednoznačnou identifikaci zastávky je někdy potřeba celý název (typicky
když je to zastávka nazvaná ve stylu "České Budějovice,,aut.nádr.").

Viz https://www.chaps.cz/cs/products/CIS a https://www.chaps.cz/files/cis/
jdf-1.10.pdf

zdraví

--