On Torsdag den 30. september 2010, Freek wrote:

> Det er hvad jeg ville gøre.  Jeg bruger highway=track kun for stier der er
> bred nok for en bil (uanset om biler er tilladt, hvilket kan tagges med
> motorcar=no, etc.), og highway=path for mindre stier der ser ud som de ikke
> er "officiel" og planlagt.  Jeg tror det er ret populær i dele af Tyskland
> at bruge highway=path til alle slags officiele stier, men jeg ser ikke
> hvorfor denne (nyere) tag skulle være bedre end (de "gamle")
> highway=cycleway og highway=footway.

Jeg opfatter selv "path" mere som en sti i naturen. Wikisiden[1] siger bl.a.

"This tag is used for paths for which all and any of highway=footway,
highway=cycleway and highway=bridleway would be inappropriate or inadequate
..."

Så jeg holder på cycleway og footway, med tilføjelse af fodgængere/cyklister
hvor det er relevant. Dermed bliver de typiske stier i villakvartererne

Tak for hjælpen :)

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Paths

--
Venlig hilsen,