Hej,

2011/1/1 Peter Brodersen <pe...@ter.dk>:

> Vi er stadigvæk i beta - som i, jeg vil gerne sikre at serveren ikke
> sveder for meget, plus at vi får en mere permanent URL (sandsynligvis
> bliver det fugro.openstreetmap.dk). Det er selvfølgelig muligt at
> rette wikien til undervejs, men jeg vil gerne sikre, at ting virker
> korrekt i første omgang og folk ikke skal undre sig unødvendigt (fx i
> tilfældet med den forkerte JOSM-url, jeg opgav tidligere :-) ), når
> det bliver lagt ind i dokumentationen.

Jeg er ikke helt færdig med at pille og teste, så det kan godt være,
at der stadigvæk er udfald undervejs (plus at vi ikke har fået rettet
DNS'en endnu).

Er der tiles, der driller, så burde det bare være fint med en reload
(eller at zoome ind og ud igen). De bliver cachet, hvis de bliver
genereret. Fejl opstår typisk, hvis serveren løber tør for hukommelse.
Det gælder så vidt, jeg kan lure, mest når man ser meget af Danmark på
samme tid (så skal der tilsvarende tilgås mange områder på samme tid).
Omvendt set bliver de store områder hurtigt cachet.

Hukommelsesforbruget svinger utroligt meget op og ned fra forespørgsel
til forespørgsel. Og da disse typisk er ovre i løbet af et sekund,
ændrer situationen sig konstant. Nu må vi dog se, hvordan det ser ud
efter noget tid, når flere tiles er cachet, og der omvendt set er
flere daglige brugere.

> Nu er ca. 5 % af filerne i øvrigt lagt op. Tjek
> http://fugro.findvej.dk/ for overblikket.

Alle filerne er endelig kommet online nu :-)

- Peter Brodersen