On 2011-02-25 19:58, Ole Nielsen wrote:
> Det er efter min mening også den korrekte måde at tagge på. Dog plejer
> jeg også at tilføje vejnavn svarende til adressen(-erne) på indkørslen.

Det synes jeg er forkert. Jeg kalder det normalt service, hvis vejen ikke har
sit eget
navn, dvs hvis husene har adresser på den store vej.

Hvis der fx er en 2km lang indkørsel til et par gårde som har adressen Oddenvej
555 og
557, så ville jeg finde det helt forkert hvis min GPS fortalte at jeg stadig
kørte på
Oddenvej, når jeg i virkeligheden raslede ned af en grusvej mod et par enlige
gårde i
stedet for den firsporede vej mod færgen.

Hvis de to gårde til gengæld havde adresserne Markstien 2 og 4, så ville jeg
lave en
residential eller unclassified vej med navn Marktisten indtil forgreningen, og
de sidste
små stykker som en driveway.

> Hvis det er en fælles indkørsel med eget vejnavn til flere ejendomme
> bruger jeg for de meste highway=unclassified for den fælles del frem til
> sidste forgrening. Det er dog lidt af et skøn, om det er en vej eller en
> indkørsel.

Ja især i større boligområder, hvor vejene har sjove forgreninger (fx dem som
ligner et
jultræ) kan det være svært at vurdere om fx vejstykket til et enkelt hus er en
indkørsel
eller om det er en del af fx Æblevænget.